Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Guys.
Jeg er en gut der lige er blevet 18, der har problemer med abstinenser efter en morfinkur.
Jeg har i de sidste 2 uger efter en operation dagligt indtaget 2 gange 60mg (sidste uge kun 2 gange 30mg) contalgin (depot), samt 10-35mg Morfin DAK. Jeg gjorde det idiotiske at jeg kom til at tage den høje dosis 2 dage for meget, da jeg glemte at kigge på mit skema, og derved ikke nåede at trappe ned, udover den sidste dag, hvor jeg indtog 2 gange 10mg contalgin. Da jeg jo fik atvide at det kunne være rigtig farligt at drikke når man var på morfin, og at nytårsaften var for døren, valgte jeg bare at hoppe over de sidste 3 dages udtrapning. Men jeg undervurderede stoffernes virkning på mig, og har i de sidste 2 døgn ligget næsten komplet søvnløs om natten. Har sovet højst 4 timer i alt. Jeg føler konstant ubehag i mine ben, som om de snore en smule? Kan ikke forklare det, men bliver nødt til konstant at bevæge mine ben når jeg ligger i sengen. Jeg tænker meget på pillerne, og det værste er, at jeg stadig har et par glas stående. Når jeg kommer forbi det sted jeg ved det står, tager jeg mig selv i at overveje at tage noget for at stoppe abstinenserne, så de psykiske er der også. Ofte får jeg noget der føles lidt som kuldegysninger, og kan ikke holde et "spjæt" fra skulder, nakke eller arme tilbage, og folk kigger underligt på mig.

Hvad kan jeg gøre for at dæmpe det? Jeg tør ikke at begynde at tage noget igen for at udtrappe, da jeg tror det kan blive værre. Hvor lang tid skal jeg forvente at have det sådan?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Følger at jeg aldrig kommer til at sove igen.

Hilsen Mathias.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, du er abstinent og som du ved er der kun en vej ud det er at lade være med at tage mere morfika. Men bare rolig, det tager kun et par dage så er det over. Det er ikke din skyld, selv om du havde holdt dig til dit skema ville du være små abstinent.
Hvis den der hel slem med søvnen så kan lidt benzodiazepin (Stesolid, Rivotril, osv) gøre underværker. Jeg ved hvor ubehagelig det er, men tro mig du vil sætte en stopper for dit opiat brug nu!
Er den hel gal er du velkommen til at PM mig.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du virkelig ønsker at stoppe dit morfin/opiat misbrug, synes jeg du skal aflevere dine gkas med piller til din læge eller på apoteket! Du ved jo godt du leger ned ilden hvis de ståe der hjemme. Og med hensyn til Benzo, så lad vær med at begynd på dem. De er endnu svære at kvitte og nedturen er meget mere ond og lang

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har ret i at det ikke er smart at have mere morfin stående og han burde skaffe sig af med det. Med hensyn til Benzoer forslår jeg ikke at han skal starte med et misbrug af et nyt stof, men de kan hjælpe ham over de næste par 2-3 dage. Hvis du ikke selv har prøvet at have abstinenser så er det meget let at sige han skal klare sig med pot og urtethe. Men de søvnløse nætter der følger med kan få en til at gøre de mest tåbelige ting.

Junior medlem

Tusind tak for svarende gutter.
I har ret i at jeg burde at komme af med alle de piller, men det er sku svært at smide over 1000mg morfin ud! :D Men jeg skal i hvert fald aldrig tage det i en længere periode igen. Kan også mærke, trods abstinenser, at jeg ser tingene meget klarere nu, og at jeg nærmest har været i min egen verden i de uger. Det var sjovt i starten, men lynhurtigt vænner man sig til det, og det er jo det der er farligt!

Jeg vil ikke kaste mig ud i andre piller for nedtrapning, så jeg tager mig et par søvnløse dage, og håber på at det snart går over. Tak for svarende og tak for støtten! Godt nytår!

Mathias

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt, det viser bare du har mere nosser end jeg har :D

Junior medlem

Nu er det jo kun en periode på omkring 2 uger jeg har taget det, så det er ikke så slemt som jer andre der har taget det i længere perioder. Men det er sku hårdt!

Medlem
Brugeravatar

Tro mig jeg har stor erfaring med både benzo og opiater, så jeg ved hva jeg snakker om. Men vil give dig ret i at en lille benzo nedtrapning nok ville kunne hjælpe ham. Min frygt er bare han så evt vil blive glad for dem.

Dedikeret medlem

sunshine reagge skrev:
Hvis du virkelig ønsker at stoppe dit morfin/opiat misbrug, synes jeg du skal aflevere dine gkas med piller til din læge eller på apoteket! Du ved jo godt du leger ned ilden hvis de ståe der hjemme. Og med hensyn til Benzo, så lad vær med at begynd på dem. De er endnu svære at kvitte og nedturen er meget mere ond og lang

Jeg bliver nødt til at kommentere, at han ikke har et misbrug. Han har været på en ordineret medicinsk kur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]