Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

I morgen skal jeg til forundersøgelse, pga. et kirurgisk indgreb jeg skal have fortaget.
En ting jeg virkelig er nervøs for, fordi den undersøgelse indebære nogle ting jeg slet ikke havde regnet med. Ting som jeg har det rigtigt skidt med, og helst vil undgå, hvilket jeg ikke kan.

Jeg har overvejet lidt at tage benzodiazepiner i denne form for diazepam.

Mit spørgsmål er så hvor meget det går ind og påvirker mit blodtryk og puls, som er en af de ting jeg skal igennem i morgen.

Er der nogen der kan fortælle mig det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
...The effects of blood pressure medications may be increased while taking Valium (diazepam), and very low blood pressure may result. Be alert for signs of low blood pressure (weakness, dizziness, fatigue) and talk to your doctor or therapist about your medication...

Nu ved jeg ikke om det kirurgisk indgreb du skal have blot kræver lokalbedøvelse eller fuld narkose, men under alle omstændigheder ville jeg nok råde dig til at holde igen, da de jo nok skal have korrekte målinger.

Tag hellere en nær ven/en du stoler på med der op, så du kan føle dig tryk.

Medlem

BehindMind skrev:
Nu ved jeg ikke om det kirurgisk indgreb du skal have blot kræver lokalbedøvelse eller fuld narkose, men under alle omstændigheder ville jeg nok råde dig til at holde igen, da de jo nok skal have korrekte målinger.

Tag hellere en nær ven/en du stoler på med der op, så du kan føle dig tryk.

Det er et kirurgisk indgreb hvor jeg skal i fuld narkose, datoen er ikke fastlagt endnu.
Ved kun at datoen skal være indenfor maks 3 uger.

Dvs. altså sige, at indgrebet ikke foregår imorgen, dette er blot forundersøgelsen til selve indgrebet.

Så hvor nødvendigt er de korrekte målninger, skal være imorgen har jeg ingen anelse om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da det jo er en forundersøgelse, så er det sikkert også data de skal bruge til selve indgrebet.

Jeg vil derfor anbefale dig at holde igen med at tage valium inden en evt undersøgelse, da det måske kan have indflydelse på data. Du skal desuden også have en samtale med en anæstesilæge inden selve indgrebet, hvor han også skal have data for at fastlægge hele narkose forløbet.

Det kan selvfølgelig godt være, at det overhoved ingen indflydelse har på blodtryk eller puls, men jeg synes det er bedre at være på den sikre side, når det nu er et forholdsvis seriøst indgreb.

Hvis du alligevel vælger at tage dem, så sig det til lægen/sygeplejersken til at starte med.

Medlem

Uanset hvad så spørger de indtil mit medicinforbrug alligevel, af det jeg kan læse mig frem til.
Så det er vel bare der jeg skal være ærlig, ellers er der meget stor sandsynlighed for at jeg bliver væk.

Det er mere end grænseoverskridende for mig, jeg kan slet ikke beskrive det.
Jeg ved godt at læger ikke er ude på at gøre mig noget ondt, men bare det i sig selv at sidde overfor en, får jeg det dårligt og vil væk.
Sådan har jeg det jo også overfor min egen læge, kan bestemt ikke lide det. Sidst jeg var der måtte jeg også tage diazepam, fordi jeg stod overfor et alvorligt problem med et positiv test, der har bragt mig i denne situation som jeg står i nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, gør det og bare vær ærlig omkring det. Det vigtigste er jo at du er der.

Held og lykke med det, det skal nok gå.

Medlem

Kan sige til de intereseret sagde lægen ikke noget til det, men fik et akut tid til kirurgisk indgreb, pga det undersøgelserne viste. til allerede dagen efter (tordagen)

Medlem
Brugeravatar

Bivirkninger
Toleranceudvikling (Den oprindelige dosis får mindre og mindre virkning og en højere dosis er nødvendig for at opnå den oprindelige angstdæmpende og søvnfremkaldende virkning)
Fysisk og psykisk afhængighed. (Efter ca. 4 ugers brug af benzodiazepiner i terapeutiske doser kan der optræde mild abstinensreaktion og efter ca. 4 måneders brug er en moderat abstinensreaktion, med fysiske symptomer forventelig)
Koncentrationsbesvær, hukommelsessvigt
Døsighed, svimmelhed, faldtendens (Øger risikoen for ulykker, i trafikken, i hjemmet og på arbejde)
Depression og apati (Bidrager til tab af arbejde og arbejdsløshed)
Paradoks ophidsende virkning hos visse personer
Bidrager til meningsløse uoverensstemmelser med andre og nervesammenbrud på grund af følelsesmæssig -, og erkendelsesmæssig svækkelse. Øger risikoen for selvmord, særligt ved depression
Øger risikoen for dødsfald ved overdosis hvis kombineret med andre lægemidler eller alkohol
Passerer moderkagen, ved graviditet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]