Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey

Så ser det ud til at poppers er næste emne på want to try-listen, og ville gerne høre om folks erfaringer med stoffet. Jeg har læst mig til lidt i gamle tråde, men har lige et par spøgsmål.

- Hvad er god HR i forhold til hvor tit og hvor meget man bør indtage det?
- Hvilke andre stoffer kan det være farligt at bruge sammen med? (Er især interesseret i at høre mht. opiater)
- Bivirkninger?
- Andre erfaringer/fortællinger der kan være relevante.
- Hvilke mærker af poppers syntes folk bedst om? F.eks. er det der hedder "Rush Herbal Poppers" et fint nok mærke? Eller er det noget udvandet økologisk stads? (Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er det samme som det normale Rush-mærke eller noget andet dårligere)

Silver_Bullet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Læste om en vis blod blev blåagtigt af at mixe poppers med methylon eller lignende. Lægerne sagde noget med at blodet "methylerede". Fandt det på erowid.org.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Herbal Poppers skulle eftersigende ikke give den store effekt. Jeg har prøvet den normale Rush, der var udemærket, men ikke nær så stærk som en anden flaske jeg prøvede, der ikke havde noget brand navn, men bare var en brun flaske som nedenunder, men bare større og med beskrivelse af indhold og nogle advarsler på.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Ja, den normale rush skulle være fin nok. Jeg var bare ret meget i tvivl om hvad den der "herbal-variant" var for noget.

Nogle andre input til denne tråd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Paul Muad Dib skrev:
Læste om en vis blod blev blåagtigt af at mixe poppers med methylon eller lignende. Lægerne sagde noget med at blodet "methylerede". Fandt det på erowid.org.

Endnu et eksempel på at læger ikke ved en skid om noget som helst, men elsker at udtale sig alligevel. Amylnitrit "methylerer" ikke blodet, det danner methæmoglobin, hæmoglobin hvor jernatomet er oxideret og derfor ikke kan bære oxygen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Methemoglobin

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jim fear skrev:
Amylnitrit "methylerer" ikke blodet, det danner methæmoglobin, hæmoglobin hvor jernatomet er oxideret og derfor ikke kan bære oxygen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Methemoglobin

Hvad betyder det for ens krop når man tager det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
At dit blod bliver dårligere til at transportere ilt, med de konsekvenser, den slags kan bære med sig.

Medlem
Brugeravatar

Svarer det egentlig ikke lidt til cyanid forgiftning?

Medlem
Brugeravatar

Hvad med den snak om at poppers skulle kunne være skadeligt for øjnene?

Er der noget om dét, og hvad kan man i så fald gøre for at undgå/minimere dette?
Kan man ikke bare sørge for at være lidt omhyggelig med at holde øjnene lukket i de få sekunder, det tager at snuse ind et par gange fra flasken?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

groza skrev:

Man bruger faktisk amylnitrit (påpperz) til cyanid antidote. Men man kan vel sige det svarer til en kulilte forgiftning...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Pot skrev:
groza skrev:

Man bruger faktisk amylnitrit (påpperz) til cyanid antidote. Men man kan vel sige det svarer til en kulilte forgiftning...

Præcis.
Som eksempel inhiberer røg også hæmoglobinens evne til at optage- og transportere ilt.
I de fleste tilfælde sker dette heldigvis kun midlertidigt - f.eks. hvis du ryger en cigaret - men i tilfælde af brand i lukkede rum er der tale om decideret røgforgiftningm der bestemt er livstruende.

På samme måde er amylnitrittens bivirkninger oftest ganske harmløse - men bør selvfølgelig indtages med måde.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Må man spøger hvad der har inspireret dig til lige præcis poppers?
Har aldrig selv helt kunne forstå ideen i det, da jeg ikke synes det er meget "bedre" end ligthergas.. Men hver sin smag :)

Jeg synes det er for fedt du søger info før du kaster dig ud i det. :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Undskyld jeg spørger, men hvad er poppers egentlig? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
ChiQah skrev:
Undskyld jeg spørger, men hvad er poppers egentlig? :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Poppers

Medlem
Brugeravatar

Violet skrev:
Må man spøger hvad der har inspireret dig til lige præcis poppers?
Har aldrig selv helt kunne forstå ideen i det, da jeg ikke synes det er meget "bedre" end ligthergas.. Men hver sin smag :)

Jeg synes det er for fedt du søger info før du kaster dig ud i det. :rocking:

Det er nok bare fordi, jeg har hørt om dem en masse forskellige steder, og gerne ville prøve deres virkning. Desuden lyder det også til at være et forholdsvist mildt og såfremt anvendt med omtanke uskadeligt stof.

Desuden havde jeg også en plan om, at de kunne bruges som en slags boost-drug, mens man er på andre ting.
Her tænker jeg mest på opiater (kodein), da jeg kører rekreative aftener på dette regelmæssigt.
Dog er der stadig ingen, der har svaret på, om der er nogle negative interactions ved at kombinere poppers med opiater?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Poppers bliver jo mest brugt ifm sexuelle udfoldelser, hvor det forstærker orgasme, gør en mere hæmningsløs, osv. Jeg kunne slet ikke forestille mig at bruge det til andet end det! Rusen er så kort og skulle man sidde og sniffe det hvert 3 min en hel aften, vil hjernen helt sikkert tage skade!

Medlem
Brugeravatar

Mht. opbevaring og holbarhed:

Hvor lang tids holdbarhed har indholdet efter man har skruet låget af første gang?
Hvordan skal det bedst opbevares?

Medlem
Brugeravatar

Så blev det prøvet.
Ganske sjov lille ting, og jeg kan absolut godt se potentialet i forbindelse med orgasme-forstærkning. ;)

Var der nogle der kunne sige noget om holdbarheden på disse flasker efter de er blevet åbnet første gang?

Og hvad med forskellen imellem 'Rush' og 'Rush Ultra Strong'. Er den markant, eller er det bare et salgstrick?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Silver_Bullet skrev:
Så blev det prøvet.
Ganske sjov lille ting, og jeg kan absolut godt se potentialet i forbindelse med orgasme-forstærkning. ;)

Var der nogle der kunne sige noget om holdbarheden på disse flasker efter de er blevet åbnet første gang?

Og hvad med forskellen imellem 'Rush' og 'Rush Ultra Strong'. Er den markant, eller er det bare et salgstrick?

Holbarhed er lig med grad af ufrivillig fordampning. Jo tættere du kan holde det, jo længere holder det. I fryser er ikke nogen dum ide!

Medlem
Brugeravatar

Som en lille opfølgning til dette topic kan jeg tilføje, at jeg nu har prøvet poppers som boost til en MDMA-rus, og det kan da klart anbefales.
Lige der hvor man er ved at være over den bedste del af peak'et, kan sådan lidt poppers lige give lidt up-curve igen og holde peaket kørende lidt længere.

Desuden er den rush/følelse poppers nu engang giver meget mere behagelig i sådan en situation, og for mit vedkomne bragte det da med det samme kiksesmilet tilbage med fuld vigør. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]