Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Jeg er kommet i besiddelse af 10 (blisterpakke) piller.
De er af navnet Citalopam 40 mg.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det er? :)
Og hvad virkningen er af dem?

Jeg har fået dem gratis, men har ikke tænkt mig at spise nogen af dem, før jeg ved hvad det er.

På forhånd tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Helt ærligt, kunne du ikke have søgt på Google, når nu du har hele navnet?

Men det er antidepressiv, SSRI.

Og så hedder de Citalopram.

Medlem
Brugeravatar

Ka det passe de hedder Citalopram?
På medicin.dk står der
Citat:
Moderate til svære depressioner, inkl. forebyggelse af periodisk depression. Panikangst.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Helt ærligt, kunne du ikke have søgt på Google, når nu du har hele navnet?

Men det er antidepressiv, SSRI.

Og så hedder de Citalopram.

Så var du sq lidt hurtigere :P

Medlem
Brugeravatar

Jamen hvad er virkningen på "normale" mennesker, der ikke har brudg for dem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ChiQah skrev:
Jamen hvad er virkningen på "normale" mennesker, der ikke har brudg for dem?

De skal optages i kroppen over nogen uger før virkningen indtræffer.

Jeg har selv været på dem engang i behandling for depression, og der kunne jeg mærke dagen efter at indholdet i pillerne voldtog en receptor i hjernen på mig så jeg fik sådan lidt lykkefølelse over hele dagen, med mega nedtur om aftenen og dagen efter.
Det er også derfor de skriver om øget selvmordsrisiko.
Men efter 3-4 uger begyndte jeg så småt at få det bedre.

Det er altså ikke lammepiller du har fået fat i, og du har ikke fået dem af din læge, så ud med dem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er heller ikke interesseret i at få "lammepiller".. Tager aldrig piller, medmindre jeg gerne vil sove ovenpå en tur, på stimulanser. men det er ikke for at lamme mig selv, men for at sove.
Så man kan heller ikke bruge disse piller til sovepiller?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ChiQah skrev:
Jeg er heller ikke interesseret i at få "lammepiller".. Tager aldrig piller, medmindre jeg gerne vil sove ovenpå en tur, på stimulanser. men det er ikke for at lamme mig selv, men for at sove.
Så man kan heller ikke bruge disse piller til sovepiller?

Nej.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
De kan muligvis bruges efter en tur på MDMA, ligesom 5 htp bliver brugt. Men ellers er der intet sjovt ved dem

Medlem
Brugeravatar

Man skal ikke lege med SSRI'er...

Medlem
Brugeravatar

Jeg har heller ikke i sinde at eksperimentere med piller :)

Medlem
Brugeravatar

Godt, ChiQah. Klogt valg (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repu skrev:
De kan muligvis bruges efter en tur på MDMA, ligesom 5 htp bliver brugt. Men ellers er der intet sjovt ved dem

what the fuck? Hvordan har du fået det ind i hovedet?

Så vidt jeg ved bruges SSRI'er til at genopbygge bla. ens sertonins center. og at blande mdma med ssri er NO GO. så læs på lektien før du kommer med sindsyge råd.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Incase skrev:
Repu skrev:

what the fuck? Hvordan har du fået det ind i hovedet?

Så vidt jeg ved bruges SSRI'er til at genopbygge bla. ens sertonins center. og at blande mdma med ssri er NO GO. så læs på lektien før du kommer med sindsyge råd.

Hvis det er et sindsygt råd, hvorfor står det så i sticky-tråden om MDMA HR??
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6450#p76558

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Incase skrev:

Njao, check evt. her.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Incase skrev:

Hvad er serotonin centeret, og hvor sidder det?
Det er velkendt at SSRI'er og MDMA er en dårlig kombination - specielt fordi effekten af MDMA i de fleste brugere bliver meget svagere. Men visse studier tyder på at en dosis SSRI taget på det rette tidspunkt efter MDMA kan mindske eventuelle neurotoksiske effekter.
Erowid, Matthew Baggott, BA, and John Mendelson, MD skrev:
The time course of damaging events in rats can be seen by administering SSRIs, such as fluoxetine and citalopram, after MDMA. Pretreatment with fluoxetine (Prozac) or citalopram (Celexa) has been shown to block the neurotoxicity of MDMA (Battaglia, 1988; Schmidt 1987; 1990; Shankaran, 1999a), probably by blocking interactions of MDMA with SERT. More interestingly, fluoxetine remains almost fully protective if given 3 or 4 hours after MDMA. By 4 hours, most of the MDMA-induced release of 5-HT and DA has already occurred (Gough, 1991; Hiramatsu, 1990) and increases in extracellular free radicals (Colado, 1997b; Shankaran, 1999a) and lipid peroxidation (the alteration of fat molecules by free radicals) (Colado, 1997a) can be measured. Nevertheless, the administration of fluoxetine at this point decreases subsequent extracellular oxidative stress (Shankaran, 1999a) and long-term 5-HT depletions (Schmidt, 1987; Shankaran, 1999a). Fluoxetine will still be partially protective if given 6 hours after MDMA but has no protective effect 12 hours after administration (Schmidt, 1987). This shows that neurotoxic MDMA regimens initiate a series of events that become increasingly damaging between 3 and 12 hours after drug administration in rats.

Slow recovery of serotonergic functioning can be seen following a neurotoxic dose of MDMA. The extent of recovery is different in different species. In rats, there is extensive recovery of indicators of serotonergic functioning 1 year after drug exposure (Battaglia, 1988; Lew, 1996; Sabol, 1996; Scanzello, 1993), although there is significant variation in recovery between individual animals (Fischer, 1995). In primates, some recovery of serotonergic function occurs but is less extensive than in the rat. Altered serotonergic axon density was still detectable 7 years after MDMA exposure in one study of squirrel monkeys (Hatzidimitriou, 1999). Therefore, despite some recovery, MDMA-induced serotonergic changes are likely permanent in this primate species. This apparent species difference may be partially related to the more severe initial serotonergic damage usually seen in primates compared to rats, but also likely indicates a species difference in regrowth of serotonergic axons.

LINK

Det må så være op til folk selv om de tager disse studier for gode varer, og mener det virker som en god idé at putte ekstra kemikalier i kroppen for at hæmme en eventuel neurotoksisk effekt. Hvis man holder dosen rimelig, synes jeg ikke selv det burde være nødvendigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]