Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa,

Jeg har et par spørgsmål. I går spiste jeg 2 mg flunitrazepam. Det virkede ikke alverden, men det samme kan jo siges om dosen. Jeg røg også lidt tjald og heroin (ikke en daglig praksis, så venligst ikke bedøm mig for dette). Det er muligt, denne kombination skjulte F2'erens effekter en del, men tager jeg fejl, så ret mig meget gerne.

Den fejl begik jeg dog ikke i dag, hvor jeg i alt spiste 6mg flunitrazepam. Ikke på en gang, men ej heller med for store mellemrum. Mit spørgsmål er: hvis man tager et benzodiazepin INDEN en forrige dosis er ude af blodet (dvs. før halveringstiden har gjort kål på molekylerne), vil det da nedsætte effekten af stoffet?

Lige nu har jeg een rohypnol og fire xanax'er liggende. Gør jeg klogest i at vente et par dage med at spiste dem, eller er det ligemeget? Jeg har intet problem med at falde i søvn efter en dosis benzoer, hvadenten det er før eller efter halveringstiden er udløbet, men det er ikke søvnen, jeg går efter, men en skævert.

inkvo150

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Den fejl begik jeg dog ikke i dag, hvor jeg i alt spiste 6mg flunitrazepam. Ikke på en gang, men ej heller med for store mellemrum. Mit spørgsmål er: hvis man tager et benzodiazepin INDEN en forrige dosis er ude af blodet (dvs. før halveringstiden har gjort kål på molekylerne), vil det da nedsætte effekten af stoffet?

Ja. Du vil få nedsat effekt grundet tolerance. Tolerance er en bitch i sammenhæng med benzodiazepiner - kommer hurtigt og bliver længe.

Junior medlem

Hvor længe cirka? Og er det ens for alle benzoer? Hvis ikke, kan du så nedskrive en nogenlunde liste? Den behøver ikke være 100% præcis, naturligvis.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
det er meget individuelt fra person til person.... Men hvis man først har været oppe i rigtig høje doser kommer den nærmest aldrig ned igen tror jeg. Lige haft en pause på 3 mdr efter et heftigt benzo forbrug.
ville teste mine tolerance for tre dage siden først tog jeg 4 stk 2 mg rivotril. ventede en time og så 4 mere. Blev skæv, men pga af mit tidligere brug er jeg mere eller mindre imun. Så hold igen med for høje doser og tag aldrig flere med dig end du skal bruge...

Junior medlem

Damnit... Fucking damnit. Jeg skulle have læst dit indlæg, inden jeg fyldte 16mg Flunipam i mig. Men selvom den ikke forsvinder, så formindskes den da en hel del over tid, ikke sandt? Og hvis man er tolerant over for, say, Flunipam, er man det så også overfor Xanax eller noget helt tredje?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ja, der er krydstolerance med benzoer som vil sige at hvis du ofte æder flunitrazepam (Flunipam) så vil du kunne tåle betydeligt flere Rivotriler fx. Krydstolerancen er der fx også med alkohol dog noget anderledes end med andre benzodiazepiner.

Junior medlem

Det er skide ærgerligt. Men på en måde er det jo lidt af en life saver.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Nu siger du også at du røg weed og heroin natten før. Weed virker synergistisk sammen med både benzoer og opiater, og hvis det ryges oveni kan begge dele virke kraftigere for den enkelte person.
Derudover er både benzoer og opiater depressanter, og mange mennesker tager, trods risici , benzoer for at potentiere opiater.
Jeg tror følelsen du fik natten før var en god blanding af tre stoffer der har en synergistisk effekt, og derfor synes f2s virkning slet ikke ligeså spændene og voldsom for sig selv.
Bare en teori :)

Junior medlem

Jamen det er jo dagen efter, vi taler om. Dagen efter tog jeg kun 6mg Flunipam (ingen weed eller smack), og jeg følte intet. Hvad der undrer mig, er at tolerancen skulle udvikle sig SÅ hurtigt og SÅ meget. Jeg kunne også tage 30 bromamer (= 1.800 mg bromazepam, altså næsten 2 gram) uden at føle alverden. Selvfølgelig følte jeg lidt, men det er da helt hen i vejret, at en sådan dosis ikke skulle slå mig ud!

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår udemærket din undren- det ER ret besynderligt. Men det jeg ville frem til er at natten før har du taget nogle stoffer som har potentieret benzoen så du måske har regnet med en effekt der føltes kraftigere end den måske i virkeligheden gør for sig selv..
Men det er selvfølgelig lidt underligt at du ikke mærker noget som helst- det giver ingen mening at EN dag skulle skyde din tolerance så meget i vejret. Det virker lidt usandsynligt.
Tog du kun 2 mg den ene dag, eller har du taget benzoer i mange dage tæt på hinanden?

Junior medlem

Nu er jeg med, når du forklarer det på den måde. Dagen, hvor jeg tog 2 mg, havde jeg ikke taget benzoer i lang tid. Og når jeg siger lang tid, så mener jeg fra måneder til op mod et år. Og man siger jo, at alle benzoer har krydstolerance, men jeg kan godt tage en relativt lav dosis Clonazepam (fx. 4-6mg) og få en rus. Det gjorde jeg et par dage efter de 1.8 gram Bromazepam, så min tolerance til hypnotiske benzoer er åbenbart langt større end til de anxiolytiske. Er det ikke, hvad man kan udlede af det?

Medlem
Brugeravatar

Jo det virker som en ret fornuftig formodning :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]