Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er nu 18½ år gammel, og har været på Amf et par gange før men så stoppede jeg med det fordi mit hjerte ikke kunne klare det
og fordi jeg fik kæbespændinger, så min venstre kæbe er lidt kraftigere end min højre :o. Men jeg har det som om at Amf virker særligt godt på mig ( Kan godt lide virkningen ). Spørgsmålet er så bare når jeg skal tage det ville det så være bedst at hælde det ned i et glas cola eller vodka fx og drikke det, for ikke at beskade slimhænderne? og når man er påvirket af det ville det være godt at drikke bare en lille smule alcohol ved siden af for at ungå stress?
Jeg mener hjernen bliver vel stresset af den overaktivitet den bliver udsat for? og ville måske en gang om måneden være "nok" ?
er heller ikke ude på at ødelægge mig selv kan bare godt lide den virkning jeg får fordi at så føler jeg mig "bedre end jeg nogen sinde kunne blive", men til gængel kommer der så også en regning der skal betales, men hvis jeg kun køre en enkelt Nat af gangen kan jeg så undgå nedturen?, ved godt der er mange der køre flere dage itræk. Men det er vel ud fra min mening meget beskadeligt for hjernen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det lyder som om du er ved at blive godt hook på det klamme stads :S

hvis du får hjerte problemer pga det lyder det ik som en særlig smart ide at blive ved, hva syntes du selv ?

det kan godt være du ik får en hjerneskade af at tage en smule en gang imellem men hvis dit hjerte ik kan klare det og det siger fra kan du ik bruge din hjerne til så meget

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad mener du helt præcist med at dit hjerte ikke kan klare det?

Det kan være en fin idé at indtage det i et glas et-eller-andet. Virkningen kommer lidt langsommere end når du sniffer det, men varer også længere, og du sparer også din næse (det er de slimhinder du tænker på ikke?).

Det hjælper ikke din hjerne at drikke alkohol. Det er tværtimod en rigtig god idé at lade være med at drikke når du er på amfetamin, for det vil uden tvivl gøre nedturen større hvis du samtidig har tømmermænd fra alkoholen. Ellers er du inde på noget meget rigtigt med at holde det til én nat af gangen og meget gerne kun en gang om måneden. Noget yderligere du kan gøre for at undgå nedtur er at holde dosen lav, sørge for at spise noget, selvom du måske ikke har lyst, drikke vand og sørge for at få noget søvn. Hvis du har problemer med at sove så prøv at tage det tidligere på aftenen, og sæt en "deadline" for hvornår du tager den sidste dosis, f.eks. fire eller fem timer før du gerne vil sove.

Junior medlem

Eller det er vel ikke fordi at hjertet ikke kan klare det ( altså du overlever nok :o ) , men jeg mener når det er at det galopperer over længere tid det er vel meget usundt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Høj puls er ret almindeligt når man tager stimulanser. Det bli selvfølgelig værre med højere doser, og det er klart det ikke er sundt at belaste sin krop på den måde som stimulanser gør, og hvis man har "problemer med hjertet" i forvejen bør man også holde sig fra den her klasse af stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Pas på dig selv. (:
Du kan sagtens sige en gang om måneden nu, men så bliver det pludselig hver weekend, fordi man gerne vil have det der ekstra "kick" når man fester. Og så er det en ond cirkel at komme ud af igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tjaaa skrev:
Pas på dig selv. (:
Du kan sagtens sige en gang om måneden nu, men så bliver det pludselig hver weekend, fordi man gerne vil have det der ekstra "kick" når man fester. Og så er det en ond cirkel at komme ud af igen.

Nu skal man jo også passe på med at male fanden på væggen med det samme..
@Trådstarter;
Det jeg synes er lidt foruroligende er, at du lyder som om du vil tage det "fast".. Ikke nødvendigvis ofte, men det lyder som om du "planlægger" at tage det.. Det lyder lidt mærkeligt, og hvis nogen ved hvad jeg snakker om, så må i gerne uddybe :P

Men som sagt før, er høj puls og gallopperende hjerte ikke noget usædvanligt når man er på stimulanser.. Er det sundt for hjertet? Du kan sammenligne det lidt med at løbetræne - der får du også hjertet på overarbejde, men på en amf-tur er dit hjerte på overarbejde i langt længere tid, og det er ikke sundt - hverken lige nu, eller på lang sigt..

Ville det være en god idé at drikke det? - Du skåner dine næsebor (specielt næsevæggen!!), men virkningen er som skrevet før, lidt langsommere om at træde ind - og efter min mening, en lille smule svagere.. Men du skal være opmærksom på, at uanset om du sniffer, spiser eller drikker det, så slipper du ikke for bivirkningerne. Du vil stadig opleve kæbespændinger og forhøjet puls, og så vidt jeg ved er der ingen vej udenom - det er bare noget man må acceptere, hvis man vil have snuden i posen..

Du vil heller ikke kunne undgå nedturen helt, bare fordi du kun er påvirket en enkelt nat. Nedturen vil naturligvis ikke være lige så slem, som hvis du havde været på tur i 3-4 dage, men nedturen kan man aldrig 100% undgå, det skal du lige være opmærksom på..

Angående alkohol, så er der mange der siger "drik for guds skyld aldrig, aldrig alkohol sammen med amf!"
- jeg har gjort det tit, faktisk hver gang, for det er som regel når jeg er fuld jeg har lyst til amf.. Men du skal ikke regne med at alkoholen er din ven, og det er jo lidt ulogisk at tage amf, for derefter at dulme rusen, ikke? ;) Så hellere tage mindre doser..

Min personlige mening;
Man skal altid passe på hvad angår stimulanser, og nu ved jeg jo ikke præcis hvordan det påvirker lige netop DIT hjerte, men jeg synes du kraftigt skal overveje om det er det værd! Hvis dit hjerte opfører sig så vildt, at rusen bliver ubehagelig, er det jo ikke sjovt at være påvirket - og hvad er formålet så?

Håber det var noget du kunne bruge ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaaa skrev:
Pas på dig selv. (:

lige præcis.. druk turene bliver aldrig rigtig det samme når man har prøvet det der hver weekends-kick :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Incase skrev:
Tjaaa skrev:
Pas på dig selv. (:

lige præcis.. druk turene bliver aldrig rigtig det samme når man har prøvet det der hver weekends-kick :roll:

Præcis. Efter 1ste gang syntes jeg allerede det var kedeligt at gå i byen uden at være på Amf! det noget nasty stads for dem der ikke har rygrad, hvilket jeg bestamt ikke havde med Speed, så det holder jeg mig så fra nu, efter en depression af samme grund ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]