Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
I har nok alle prøvet nu når i har lagt ned i et godt stykke tid, og når i så rejser jer op hurtigt bliver det hele sløret.

Når nu jeg har haft en tur på amf og dette sker synes jeg det hele bliver meget værre, lige som om jeg er ved at besvime og ser sort i et stykke tid og er lige ved at falde.

ville bare høre om jeg er den eneste der har prøvet det :)

Medlem

Snyse det sker for mig selvom jeg ikke har været på amf

Medlem

Jeg tror jeg ved hvad du mener. Jeg holder pt. en pause fra amfetaminen da weekend-"forbruget" blev lidt for meget til sidst. Men de sidste, måske 10 gange, jeg tog det oplevede jeg noget lignende. Jeg tog det typisk lørdag aften, og gik i byen hele natten, og grundet lidt for høje doser sov jeg som regel først søndag aften/nat (Dårlig HR!). Når jeg så vågnede mandag morgen og skulle tidligt op fik jeg det lidt som du beskriver. De første par minutter følte jeg mig bare træt, hvilket ikke er så mærkeligt, da jeg stadig var i søvnunderskud - Men 5-10 minutter efter jeg var steget ud af sengen og begyndt at gøre mig klar til dagen fik jeg det præcis som du beskriver det.

Først begyndte jeg at kampsvede, hvorefter det begyndte at sortne for øjnene og jeg følte trang til at sidde/ligge ned med det samme for ikke at besvime. Normalt når det skete lagde/satte jeg mig ned i lidt tid, og så plejede det så småt at gå væk. En af gangene prøvede jeg dog at kæmpe imod, da det opstod imens jeg havde hele hovedet smurt ind i barberskum og skulle til at barbere mig, hvilket resulterede i at det sortnede fuldstændigt for mine øjne, og vågnede op få sekunder efter, liggende på badeværelsesgulvet. Dette er blandt andet en af årsagerne til at jeg har valgt at holde en pause fra snitterne :wink:

Det jeg finder mærkeligt er at jeg aldrig fik det sådan før i tiden, efter en tur på amf uanset hvor høje doser og hvor mange dage jeg havde holdt mig vågen. Det skete kun de sidste gange, på trods af at jeg "kun" sprang en nats søvn over.

Medlem
Brugeravatar

Så er jeg ikke den eneste, følelsen er virkelig ulækker, for man tænker bare "jeg falder om nu" og man får den der besvimende følelse. Først snurrer det hele bare rundt og så sortner det bare for ens øjne :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
amf tømmermænd er de værste.. eneste grund til jeg holder ig labngt væk fra det.. prøver ihvertfald

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Den får jeg hver gang jeg har siddet og været tunet på knark hele natten.

Er flere gange besvimet helt, og det er flere af mine venner også.
Så rejser man sig op lige bagefter, uden at ane hvad fanden der lige skete.

Medlem

Handler det ikke bare om total udmattelse pga. inden føde og ordenlig væske indtag?
Eller er det faktisk bare hjernen der uanset laver dette trick pga. fetaen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kunne forestille mig at det er en blanding. Dehydrering, sult, hjernen er kogt, evt. dårlig blodgennemstrømning i kroppen eller noget i den stil.

Har faktisk ikke så meget imod den følelse, så længe jeg ikke besvimer helt. Har vænnet mig til den efterhånden, når man får den der trykken for panden, metalsmag i munden og ubalance.

Men sundt kan det ikke være! En tandbørste, noget koldt vand, lidt at spise & en joint, så plejer det at gå :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kan nikke genkendende til det. Før hen fik jeg det ofte, hvis jeg virkelig havde suget meget amfetamin og kørt alt for mange dage. Men er begyndt at få det bare efter en streg på 100mg på en hel week. Det er ret ubehageligt syntes jeg. Jeg plejer at få noget frisk luft når det sker, det hjælper på mig ihvertfald =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Halose skrev:
Kunne forestille mig at det er en blanding. Dehydrering, sult, hjernen er kogt, evt. dårlig blodgennemstrømning i kroppen eller noget i den stil.

Har faktisk ikke så meget imod den følelse, så længe jeg ikke besvimer helt. Har vænnet mig til den efterhånden, når man får den der trykken for panden, metalsmag i munden og ubalance.

Men sundt kan det ikke være! En tandbørste, noget koldt vand, lidt at spise & en joint, så plejer det at gå :)

For ikke og tale om vådservietter ! En genial opfindelse til panden. :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Det er vel bare noget der kan ske når man normalt rejser sig for hurtigt op. Efter en tur på amfetamin, hvor man har holdt sig vågen, er det klart at kroppen reagere voldsommere på det end den normalt ville have gjort. Tror ikke det er noget ukendt fænomen.

Medlem
Brugeravatar

Kunne forestille mig det har noget med for lavt blodsukker at gøre, fordi du ikke har fået ordentligt at spise. Så mit råd ville daq klart være at du skal sørge for at spise mens du er på amf, selvom det er svært. "Skub-op-is" plejer jeg selv at gå og spise, og det giver lidt energi. :D

Har dog aldrig oplevet det du beskriver før, det lyder bestemt ikke rart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puha, kender det alt for godt det du beskriver.. men syntes det bliver bedre hvis man ikke ligger ned hele dagen, og får lidt frisk luft og noget let at spise :)

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Det i beskriver der kaldes ortostatisk hypotension, mange, specielt unge mennesker, oplever det, og det skyldes simpelthen at "blodet forsvinder fra hjernen" når man rejser sig hurtigt. Hvorfor det forekommer i højere grad efter indtag af amfetamin kan jeg kun gætte på; dehydrering disponerer for fænomenet, for lidt søvn kan også tænkes at spille ind, og en udmattet krop vil sandsynligvis heller ikke være synderligt god til at modvirke det hurtige blodtryksfald.

Medlem
Brugeravatar

I så fald er amf tømmermænd ikke min bedste ven!. Og plejer at "kaste" kæben rundt når jeg er på amf, specielt til den højre side :D. Så dagen efter går jeg rundt med en kogt hjerne, og munden fuld af sår :)

Junior medlem

tror ikk der er nogen som er specielt gode venner med amf tømmermænd ;)
men de fleste elsker hans bror, amf rus, så man må selv vudere om man vil hænge med dem eller ej :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan altid file battet, det plejer jeg at gøre, og kan nærmest gøre det 3 gange i timen hvis det sku være.
Har ingen problemer med at skyde kanonen af efter en tur på amf, tværtimod :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]