Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ketogan er en downer, og Kokain er en upper (stimulans). En vigtig hovedregel er ikke at blande uppers med downers. Som du nok kan regne ud, modvirker de to stoffer hinanden, og dette er både usundt (right?) og farligt. Jeg håber der er en anden der vil uddybe det ydeligere :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er en form for speedball du er ude i - http://en.wikipedia.org/wiki/Speedball_%28drug%29

Her skal du være opmærksom på, at virkningen fra coke aftager hurtigere end ketogan, så du pludselig bliver smækket rundt, nu hvor coken ikke længere holder dig oppe.. Derfor skal du passe ekstra meget på med dine doser, prøv dig meget roligt frem...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jeg kan meget godt lidt at blande lidt ketogan og kokain :) - Men vær påpasselig, især med ketoganerne da det som sagt tager noget tid inden det sparker ind. (ved du jo sikkert godt når du har prøvet det før)

Dedikeret medlem

Ja det er jo næsten en af mine personlige favoritter, men jeg vil ikke anbefale det sådan får det er noget man kan blive utroligt hug på efter min mening!..

Peace Morpheus

Medlem

@ Arthur Spooner: Hvis du ingen erfaringer har med at speedball'e (med ketogan og coka) hvorfor udtaler du dig så om det? Det er altså ikke en endegyldig sandhed at det er no-go at blande uppers og downers, det er da langt farligere at blande downwer og downers f.eks.

Der er mange (!) her på boardet der har blandet forskellige centralstimulerende stoffer med depressanter (alkohol og amf, opium og syre, MDMA og ketamine o.s.v os.v) med udemærket effekt, så din post bunder så vidt eg kan se ikke i andet en rygter du har hørt. Hvis du ikke kender til kombo'en så lad dog nogle erfarne psykonauter udtale sig istedet, og lær lidt af det. No offence, peace ;-)

Medlem

Der er jo Sherlock Holmes komboen, 30 % morfin og 70 % kokain, mener jeg det er han kommer frem til er optimalt, men ja det er jo fiktion. Har engang været så heldig at prøve komboen med renset kokain og morfinsulfat nasalt, er du gal der var knald på. Husker den første time som et ekstremt sekund, hvor alt min hjerne havde ophobet af glædesstoffer eksploderede ud i systemet.
Men man betaler også bare tilbage efter et par timer, mit system ville have mere, og samtidig var jeg helt blank i hoved. Både mentalt og fysisk var det svært at omstille sig, bedste(og stadig ringe) sammenligning kan laves med det hurtige crash jeg har oplevet med MDMA et par gange.

Har også et par gange sniffet kokain og røget opiun til, men i og med at det ikke ramte på samme tid, var det en ret forvirrende rus. Det ene øjeblik faldt jeg tilbage i stolen og lod øjnene falde lidt i, det næste fløj jeg op med fuldt åbne øjne.

Det kan bestemt ikke anbefales at tage i større sociale sammenhæng eller alene, og det kræver efter min mening meget erfaring med begge stoffer.

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Umiddelbart lyder det som en rigtig rar combo. MEN de fleste speedballs er ret farlige mht. cardiovaskulære effekter. En bruger herindefra var elitesvømmer og døde på kokain+metadon - han var altså elitesvømmer og må forventes at have haft en fornuftig fysik. Ligeledes har jeg læst om dødsfald på bluelight, hvor folk der ikke rigtig havde nogle af risikofaktorerne for hjerte-kar-hændelser døde på speedsballs... altså rakethøje doser, men af at deres hjerte stod af pga. comboens effekter på hjertet. Det er lidt svært at forklare, hvad det er præcist der gør det farligt og den almindelige historie med at kokain stimulere hjertet og opiater får hjertet til at slappe af er lidt slap og forklarer i realiteten ikke særligt meget. Af hvad jeg har læst mig frem til af HR på området er: tag kokainen (upperen) først og når effekten er taget af så bruger du downeren. I et tidsperspektiv med MDMA ville det være en fx at tage MDMA'en og så 4 timer efter tage ketogan'erne. Med kokain kunne du tage ketoganerne lidt efter du har taget den sidste line kokain fx.

Jeg har læst at folk der tager MDMA og så tager oxycodon mod slutningen af hvor effekten topper, beskriver den effekt man så får af oxycodonen som en eufori, der er lige så lækker som da MDMA først satte ind :) Ketogan er et vildere opiat end oxy, så jeg er interesseret i at høre, hvad du synes om det (også selvom du tog det oveni hinanden)?

Må jeg spørge, hvor mange ketoganer du tog(/tager af gangen)? :)

Dedikeret medlem

Til Adhoc: MDMA og Morfica er en rigtigt lækker kombo efter min mening!!
Det var faktisk sådan jeg prøvede MDMA for første gang..(Har både prøvet den med ketogan og morfin..) Men det er da helt sikkert en farlig combo at lege med hvis man ikk er vant til morfica!! Ikke noget jeg ville anbefale...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

balle skrev:
@ Arthur Spooner: Hvis du ingen erfaringer har med at speedball'e (med ketogan og coka) hvorfor udtaler du dig så om det? Det er altså ikke en endegyldig sandhed at det er no-go at blande uppers og downers, det er da langt farligere at blande downwer og downers f.eks.

Der er mange (!) her på boardet der har blandet forskellige centralstimulerende stoffer med depressanter (alkohol og amf, opium og syre, MDMA og ketamine o.s.v os.v) med udemærket effekt, så din post bunder så vidt eg kan se ikke i andet en rygter du har hørt. Hvis du ikke kender til kombo'en så lad dog nogle erfarne psykonauter udtale sig istedet, og lær lidt af det. No offence, peace ;-)

Helt enig. None taken, PEACE :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Morpheus skrev:
Til Adhoc: MDMA og Morfica er en rigtigt lækker kombo efter min mening!!
Det var faktisk sådan jeg prøvede MDMA for første gang..(Har både prøvet den med ketogan og morfin..) Men det er da helt sikkert en farlig combo at lege med hvis man ikk er vant til morfica!! Ikke noget jeg ville anbefale...

Jeg kunne sagtens forestille mig, at det var en ret behagelig kombo, hvis man ikke løb ind i en cardiovaskulær krise. Men mange speedballs er afaik farligere end komboens indgående komponenter - og jeg tror ikke det specielt drejer sig om, om man er tilvænnet morfika. Der er masser af uddybende tråde om dette på bluelight.

Skulle jeg tage comboen ville jeg tage MDMA'en og vente 3-4 timer og indtage ketoganerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]