Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey..

Jeg prøvede for en uge siden for sjov skyld at tage min temperatur, i mens jeg var pænt blæst på amf. Den viste 38,18. Min normale ligger på ca 36,5.. Så man må sgu da sige det er noget af en stigning i varmen.

Når jeg så tænker på MDMA, hvor den jo er yderligere højere ( tænker på man fryser, og det tegn på man har det meget varmt) Så må den sgu da være oppe på 39-40? Fordi det er virkelig virkelig noget man taber sig af, på vægten dagen efter. Endnu mere end amf. Nogle der har prøvet og tage temperaturen under MDMA, eller andre stoffer?

... og jeg ved godt det ikke er er det man lige tænker på, men synes bare det var sjovt og se hvor høj ens temperatur var, når man nu smider så meget væske og (fedt) i løbet af en blæser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Sjov info at vide, men nej - kan desværre ikke hjælpe dig med temperaturen på MDMA rus, da det aldrig lige har været noget jeg har tænkt over :D
Men jeg skal da huske det til næste gang, og så lige komme med en update ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske lidt ot; men jeg har forsøgt mig med at måle blodtryk mens jeg prøvede methylon (da det lige kom frem og var relativt ukendt)... Var morsomt at se blodtrykket stige målbart; men når man sidder og blæser på et ny ukendt stof kan det være lidt af en ubehagelig overraskelse at der pludselig måles "out of range" - det var helt sikkert fordi jeg ikke havde sat målere ordenligt, men skal love for man lige bliver lidt paranoid et kort øjeblik :stupid:

On topic, så sveder jeg tran på speed... på MDMA bliver jeg også pænt varm hvis der er varmt - er der koldt fryser jeg som en lille hund... Nogenlunde det samme på LSD, så det er ikke usædvanligt jeg sidder og tager trøjen af og på i et væk... Har dog aldrig direkte målt temperaturen af praktiske årsager ha ha

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fra en videnskabelig artikel om emnet:

A PET Study of Effects of Chronic 3,4-Methylenedioxymethamphetamine (MDMA, ‘‘Ecstasy’’) on Serotonin Markers in Göttingen Minipig Brain

"Rectal temperature at 30 min after MDMA treatment had increased a mean of (1.1 6 0.5)8C, and remained elevated throughout the day; there was no significant relationship between individual or total MDMA dose and magnitude of the hyperthermia."

Nu er grise selvfølgelig ikke mennesker, og der kan være individuelle variationer. Temperaturstigningerne er ikke farlige i sig selv, men under dans i dårligt ventilerede lokaler er det en anden sag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]