Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Hej psyfolk :D Mig og en ven diskuterer forskellen på amf og coke, og om der egentlig er den helt store forskel. Jeg har ikke prøvet nogle af dem, og han mener at han har prøvet begge dele. Han siger at han ikke kan mærke nogen videre forskel, udover at coke varer i kortere tid. Jeg tænker at der må være en eller anden forskel, når coke generelt er så meget dyrere, og er egentlig bare nysgerrig for at finde ud af hvad det er. Hvad er jeres erfaringer/meninger? :D

what is it worth - if anything at all?

Medlem

Shen skrev:
Hej psyfolk :D Mig og en ven diskuterer forskellen på amf og coke, og om der egentlig er den helt store forskel. Jeg har ikke prøvet nogle af dem, og han mener at han har prøvet begge dele. Han siger at han ikke kan mærke nogen videre forskel, udover at coke varer i kortere tid. Jeg tænker at der må være en eller anden forskel, når coke generelt er så meget dyrere, og er egentlig bare nysgerrig for at finde ud af hvad det er. Hvad er jeres erfaringer/meninger? :D

Jeg synes ikke man kan sammenligne de to stoffer.
Der er en verden til forskel på de to stoffer.

Men jeg vil sige. Amfetamin virker stortset ens på alle ( Medmindre du har damp) Du bliver speedet op, føler du har styr på alt, og er mega glad og åben. Og så er der den blæste fornemmelse, som jeg ikke synes der er ved coke.

Kokain virker meget kortere for det første, og smager og river anderledes oppe i næsen. Efter min mening er det en rus hvor du bliver mere naturlig glad og opløftet, end amf. Kokain er intet andet end et pift i mine øjne. Du får ingen tømmermænd som regl, som du gør med amf.

Det skal prøves. Jeg kunne sagtens sidde og remse hele lortet op, men synes det nemmere du prøver det selv, da det ofte er individuelt hvad meningen om kokain er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Start med at kigge at kigge på wiki og læse nogle trip rapporter.
Der vil i sikkert få lidt grundliggende forståelse og sikkert også svar på dit spørgsmål.

Read the basics and then ask the questions c",)

Men mon ikke er bare lidt forskel siden at nogle vælger at bruge flere penge på noget der virker kortere tid?

og fordi en snemand er min ven

Medlem

Det lyder umiddelbart spændende :D
Har skam læst de triprapporter jeg nu kunne finde, og de hjalp ikke meget på forståelsen. Men hey - jeg tror heller ikke at jeg ville kunne forklare hvordan vand føles, til en der aldrig har rørt det. Tænkte bare at i ville kunne, når en god håndfuld herinde fra jo er dopede. Spøg til side, tak for svarene. ^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Typisk provokerende spørgsmål det ved jeg, men hvor gammel er du ?
Spørg bare inden vi alle sammen begynder at opfordre dig til at prøve i stedet for at spørge her :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
noget godt cola slår amf til hver en tid

ved ik om du kan bruge min mening til så meget eftersom jeg syntes amf er et klamt taber stof

efter en heftig amf tur kan jeg ik sove spise eller noget som helst i 2-3 dage efter og har tit fået selvmordstanker osv, på coke har jeg højst lidt tømmermænd

kan godt lide selve amf rusen men alle de bivirkninger der følger med er bare for klamme, udover det syntes jeg osse coke rusen er federe,

alle dem jeg kender ville tage 1 gram coke over 1 gram amf, tror der er mange der tager amf fordi de kan få 3-4 gram istedet for 1 gram cola for samme penge, nasty shit

hvis du bestemmer dig for at prøve en af dem (hvilke jeg håber du ik gør) så vælg cola, hold dig fra amf

Medlem

Kan ikke se det provokerende, men jeg er 16, snart 17. ^^ Filosofi og kemi interesserer mig en god del, så psychedelia er et paradis med nirvanafrugter hængende på livets træ for mig. Det med tømmermændene bagefter giver god mening for mig..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg må indrømme at jeg meget bedre kan li effekten af "den dårlige"
jeg kan dog bestemt ikke li' de efterfølgene tømmermænd og følelsen af du har brændt din hjerne af, så holder mig for det meste fra det.

og må sige at jeg er yderst skuffet over coke, mine venenr har taget rigtig god coke i lang tid før jeg selv prøvede det, og det eneste jeg kan sige med sikkerhed er jeg kan drikke lidt mere.
og så kan man ha sex EVIGT!
men coke virker bestemt mere naturligt og hvis man vil "sundt"

Admin
Brugeravatar

Shen skrev:
Kan ikke se det provokerende, men jeg er 16, snart 17. ^^ Filosofi og kemi interesserer mig en god del, så psychedelia er et paradis med nirvanafrugter hængende på livets træ for mig. Det med tømmermændene bagefter giver god mening for mig..

Efter min mening kan du godt vente et par år endnu. Med begge dele :)

Amfetamin og kokain kan være utroligt svære at administrere for mange mennesker. Og det gør det ikke nemmere, at man er ung. Udover det er din krop og hjerne ikke helt udviklet endnu, og derfor kan det være skidt, at tære på ens ressourcer. Som coke og amf for mange mennesker kan gøre.

Og mht forskellen; som nightflyer siger så læs artiklerne på wikipedia, evt også dem på erowid. Det er begge forholdsvist gode kilder til information om effekter, bivirkninger, oplevelser osv.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
noianoia skrev:
jeg kan dog bestemt ikke li' de efterfølgene tømmermænd og følelsen af du har brændt din hjerne af, så holder mig for det meste fra det.

og må sige at jeg er yderst skuffet over coke, mine venenr har taget rigtig god coke i lang tid før jeg selv prøvede det, og det eneste jeg kan sige med sikkerhed er jeg kan drikke lidt mere.

det eneste du kan mærke på coke er at du kan drikke mere ?

hva for noget coke tager du ? O_O

prøv at skaf noget der ik er skam cuttet og tag nogle gode streger inden du starter med at drikke så du kan mærke den fulde effekt uden alkohol og sig du ik bliver blæst

hvis du ik kan blive ramt af cola så er det satme bad luck og nok den første jeg har hørt om nogensinde

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
noianoia skrev:

Kan slet ik have sex på coke, men derimod på amf, så er jeg blevet til et monster.

Har også den holdning at du nok er lidt for ung til stoffer. Du kan få så meget mere ud af livet uden, tro mig. Men det sku nok svært i dag... Det er blevet helt alm og tage stoffer. Din aldersgruppe er jo faktisk vokset op med det er helt normalt, hvilket er en sørgelig tendens i dag.

Men jeg skal ikke prædike.

Pas på dig selv. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Drugger skrev:
noianoia skrev:

Kan slet ik have sex på coke, men derimod på amf, så er jeg blevet til et monster.

Har også den holdning at du nok er lidt for ung til stoffer. Du kan få så meget mere ud af livet uden, tro mig. Men det sku nok svært i dag... Det er blevet helt alm og tage stoffer. Din aldersgruppe er jo faktisk vokset op med det er helt normalt, hvilket er en sørgelig tendens i dag.

Men jeg skal ikke prædike.

Pas på dig selv. :wink:

Hov, den var til Shen. :)

Medlem
Brugeravatar

Har venner der kun tager coke pga. de syntes rusen er bedre og de ingen tæmmermænd oplever. Så er der mig selv der syntes amf er bedre.. i den forstand rusen er mere behagelig og jeg oplever sjældent der helt store tæmmermænd dagen efter da jeg altid spiser og drikker tilstrækkeligt under amf turen, og som regel ikke holder den kørende mere end 7-8 timer. Sørger altid for at få noget søvn, som regel med nogle sleeping-aids, trods det ikke er god HR. de hører sp vidt jeg ved begge under gruppen stimulanser så overordnet er forskellen ikke den store syntes jeg.

Medlem

Tak for omsorgen, og bare rolig, jeg har ikke travlt ^^ Har da prøvet lidt røg i ny og næ, men ellers ikke andet.. Et lille offtopic spørgsmål: Kan psykedeliske stoffer (tænker primært svampe og lsd) skade min hjerne ligeså slemt som coke og amf? Selvfølgelig er det ikke sundt, men hvor slemt ville det være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Shen skrev:
Tak for omsorgen, og bare rolig, jeg har ikke travlt ^^ Har da prøvet lidt røg i ny og næ, men ellers ikke andet.. Et lille offtopic spørgsmål: Kan psykedeliske stoffer (tænker primært svampe og lsd) skade min hjerne ligeså slemt som coke og amf? Selvfølgelig er det ikke sundt, men hvor slemt ville det være?

Den største fare ved (de fleste) psykedeliske stoffer er ikke det fysiske aspekt, men det psykiske. En psykedelisk oplevelse kan være voldsomt intens og ændre nogle menneskers opfattelse af verden i højere grad end de kan håndtere, så det er noget jeg i høj grad vil anbefale dig at du venter med (p.g.a. din unge alder) og så bruger tiden på at læse alt hvad du kan af triprapporter, erfaringer osv.
Det hjælper dig til at danne dig et indtryk og måske spore dig ind på hvilket eller hvilke psykedeliske stoffer du måske kunne have lyst til at prøve, men vid at lige meget hvor meget du læser kommer det aldrig tæt på at beskrive det fulde omfang af oplevelsen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shen skrev:

Istedet for at stille alle de spørgsmål så søg og læs lidt. Jeg kan anbefale denne søge funktion:

http://www.google.dk/webhp?hl=da&source=hp&aq=f&oq=#hl=da&source=hp&q=site%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.psychedelia.dk+XXXXXXXXXXX&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=377f81d9cf3a8a16

(xxx'erne er dit søgeord, hvis du skulle være i tvivl)

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det eneste coke og amf har til fælles, er at de begge to sucker som rusmidle..

Medlem

Citat:

Hvad kan du da bedre lide, og hvorfor?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Shen skrev:
Citat:

Hvad kan du da bedre lide, og hvorfor?

Det er udelukkende baseret på mine egen observationer, men jeg synes at man betaler en høj pris, altså kropsligt (ja og ikke mindst økonomisk) I forhold til den rus man opnår ved disse rusmidler. De har et meget højt afhængigheds potentiale, man fristest til at sige at de nemt kan besætte ens sind, hvis man ikke er umådelig forsigtig. Jeg var tæt på at ryge ud i et misbrug for en del år siden. Når jeg tænker tilbage nu, kan jeg virkelig godt se hvor afhængig jeg i virkeligheden var, selvom det kun var i weekenderne. En stor del af det jeg foretog mig og tænkte var relateret til coken.

Desuden bryder jeg mig heller ikke om rusen længere. Jeg synes ikke at jeg får noget ud af det, udover at få det dårligt med en selv. Jeg oplever ikke nogen eufori, jeg bliver bare meget opstemt. Hvilket jeg i øvrigt kunne ha klaret med to kopper espresso. Det siger mig bare ikke noget mere, men jeg kan da sagtens forstår hvorfor folk kan lide det ingen tvivl om det. Men hvis jeg skulle tag et stof er jeg nu mere til de psykedeliske stoffer. Dem synes jeg til gengæld er sjove, og jeg synes også jeg får et eller andet ud af dem. Noget jeg i hvert fald ikke får fra amf og coke.

Men nu vil jeg ikke anbefale nogen at skifte coke og amf ud med lsd og svampe. Da der jo som Nomad formulerer er nogen helt andre risici forbundet med de psychedeliske, nemlig de psykiske. Men hvis man kan tåle det, tror jeg at der er en stor helbreds mæssig gevinst at hente.

Medlem
Brugeravatar

Individuel personlighed, individuelt stof..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]