Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
I weekend røg mig og to venner en hel del hash og tog derefter lattergas. Virkningen var over forventning og vi kom til at snakke om hvad der sker ved en overdosis lattergas. Lattergas bliver jo brugt som bedøvelse ved nogle tandlæger og man skal efter sigende (har aldrig selv prøvet det) opnå en søvnlignende tilstand ved en stor dosis. Er det også muligt ved rekreativt brug af denne fnisegas?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har flere gange oplevet denne "søvnlignende" tilstand på lattergas, og har for den sags skyld også knækket mig efter en tur på lattergas, men der var også blandet alkohol ind i billedet.. (Doh!)

Det er bare i spørgsmål om at suge nok.. ;)

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at besvime/falde sammen hvis jeg suger for meget på en gang, så går der lige 30 sek inden jeg vågner igen. Der ryger jeg ihvertfald ind i en max psykedelisk drømme verden når der sker :D
Har en enkelt gang prøvet at miste følelsen i tæer og fingre efter et voldsomt gas indtag (En trykflakse på 70 kg indtaget af 3 personer på 2 døgn) Det var sgu ubehagelig, men temmelig selvforskyldt! Nogen der har en ide om hvad grunden til det kunne være nu hvor vi har emmenet oppe at vende? Der gik 4-5 dage før jeg fik følelsen tilbage :S

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
(En trykflakse på 70 kg indtaget af 3 personer på 2 døgn) !!! Det er meget store doser. Bør aldrig indtages! (Men siger du også selv, bare vigtigt at understrege!)

Emnet har vidst været oppe en gang. Prøv at søge lidt rundt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ifølge en beregning fra Air Liquide så svarer 70kg n2o i flydende form til ca. 37,393 m3 n2o i gas-form.
Altså lidt over 37 tusinde liter gas i alt eller over 6 tusinde liter gas pr. mand, pr. dag!

Mit bud på at du har mistet følelsen i tæer og fingre er mangel på ilt i og med I har suget så absurd en mængde gas. Jeg gætter på kroppen ikke har haft nok frisk oxygen den kunne transportere rundt i kroppen og derfor er dine fingre og tæer blevet følelsesløse. Lidt det samme fænomen som når man bliver udsat for ekstrem kulde - så trækker blodet sig også ud af de yderste lemmer såsom fingre og tæer.

Dette er udelukkende et gæt, men med de absurde mængder gas I har suget så synes jeg altså det lyder ret sandsynligt... For med 6k liter gas om dagen, hvornår har I så haft tid til at suge frisk luft :/

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
For med 6k liter gas om dagen, hvornår har I så haft tid til at suge frisk luft :/

Tror også det er det der er problemet, det er heller ikke noget jeg har tænkt mig at gøre igen. Det tog bare totalt overhånd, vi kunne slet ikk stoppe igen da vi først fik den åbnet :D Sådan er det med gas, ihvertfald for mig.
Lige for god ordens skyld vil jeg sige til alle der overvejer at prøve med en trykflaske : Lad være! Det er alt for farligt, man kan ikke styre dosis og hvis man åbner flasken bare lidt for meget får man nogen seriøse brændmærker, jeg taler af erfaring ;) Det er også umulig at stoppe før den er tom, sådan noget led hippie crack :P
:life:

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Ifølge en beregning fra Air Liquide så svarer 70kg n2o i flydende form til ca. 37,393 m3 n2o i gas-form.
Altså lidt over 37 tusinde liter gas i alt eller over 6 tusinde liter gas pr. mand, pr. dag!

Mit bud på at du har mistet følelsen i tæer og fingre er mangel på ilt i og med I har suget så absurd en mængde gas. Jeg gætter på kroppen ikke har haft nok frisk oxygen den kunne transportere rundt i kroppen og derfor er dine fingre og tæer blevet følelsesløse. Lidt det samme fænomen som når man bliver udsat for ekstrem kulde - så trækker blodet sig også ud af de yderste lemmer såsom fingre og tæer.

Dette er udelukkende et gæt, men med de absurde mængder gas I har suget så synes jeg altså det lyder ret sandsynligt... For med 6k liter gas om dagen, hvornår har I så haft tid til at suge frisk luft :/

Jeg går stærkt udfra at de 70 kg er flaskens vægt plus gassens vægt, ellers er det totalt helt i vejret. Det hjælper lidt på regnestykket. Den største flaske indeholdende lattergas fra Air Liquide indeholder mener jeg indeholder 3,6 kg gas lattergas i.

Medlem
Brugeravatar

Sejer skrev:
Ariaji skrev:
For med 6k liter gas om dagen, hvornår har I så haft tid til at suge frisk luft :/

Tror også det er det der er problemet, det er heller ikke noget jeg har tænkt mig at gøre igen. Det tog bare totalt overhånd, vi kunne slet ikk stoppe igen da vi først fik den åbnet :D Sådan er det med gas, ihvertfald for mig.
Lige for god ordens skyld vil jeg sige til alle der overvejer at prøve med en trykflaske : Lad være! Det er alt for farligt, man kan ikke styre dosis og hvis man åbner flasken bare lidt for meget får man nogen seriøse brændmærker, jeg taler af erfaring ;) Det er også umulig at stoppe før den er tom, sådan noget led hippie crack :P
:life:

En flaske er dejlig at have, meget billigere i drift (med mindre man misbruger lortet). Man skal bare stoppe når den bliver for kold - det er også tegn på at den bliver brugt for heftigt og så ved man det er bedst at stoppe. Når halveringstiden er så hurtig, betyder det jo også at tolerancen opbygges hurtigt. Dvs man får mere ud af gassen ved at lade der gå ihvertfald nogle dage imellem, istedet for at suge fra flasken nonstop til den er tom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det alle og enhver, der kan købe sådan en flaske?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har også haft fingrene i sådan en trykflaske N2O.. Det er godt nok behageligt :lol: Jeg skar en 1½L flaske halvt over, satte tape på kanten og en vandslange i toppen. Så var det bare at tænde og sætte den ned over flasken. Kræver bare en makker, som er ved bevidsthed, til at slukke igen :wink:

Til trådstarter: Det kommer an på hvordan du suger din lattergas. Hvis du indtager det helt rent (uden lufttilførsel og fra flaske), kan der opstå iltmangel, hvis du ikke husker at få luft. Hos tandlægen får du jo også ilt samtidigt. Jeg har før mistet bevidstheden og stadig haft slangen i munden. Der var jeg glad for, at jeg havde en makker.

Hvis du suger via siphon, så tvivler jeg på, at man kan få en OD. Jeg har aldrig brugt siphon, men det lyder på folk som om, at man ikke kan lade den hurtigt nok og dermed ikke suge nok.
Ved ikke om det kan lade sig gøre med ballonmetoden? Den kan man vel fylde med mange patroner?

Men jo man kan sagtens miste bevidstheden, kommer bare an på hvordan du gør. De gange jeg er gået i brædderne har det været en drømmeagtig, "bevidstløs" tilstand hvor man vågner lidt rundtosset op efter en 5-20 sek tror jeg. Man kan have nogen syrede "drømme"..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg bruger min siphon i stor stil, og køre nemt 350gram n2o på en aften(8gram i hver alm. patron). Når man får for meget får man nogle naturlige opkast følser/bevægelser så det kommer af sig selv når man ikke skal have mere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det lyder på det hele som om man skal suge en hel del for at ramme lattergas "søvnen"! Lige hvad jeg havde bruge for at få svar på! Takker for hjælpen 8)

Medlem
Brugeravatar

Entheo skrev:
Jeg har også haft fingrene i sådan en trykflaske N2O.. Det er godt nok behageligt :lol: Jeg skar en 1½L flaske halvt over, satte tape på kanten og en vandslange i toppen. Så var det bare at tænde og sætte den ned over flasken. Kræver bare en makker, som er ved bevidsthed, til at slukke igen :wink:

Man kan også bruge de klare 6-liters fryseposer at fylde op i. 6 Liter da det er ca. der de fleste lungers volumen er på, og så er man også sikret at flasken er lukket hvis man går kold, så der ikke bare står og løber gas ud. Men mindre man selvfølgelig går kold mens posen fyldes, det kan godt ske hvis man er uheldig, hehe!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ja klart Tina! Det tænkte jeg slet ikke over, da vi stod et par gutter og tågede over "projektet".. Vi fandt jo hurtigt ud af, at det ikke var smart at suge firekte fra flasken :lol:

Medlem
Brugeravatar

Luftkaptajnen skrev:
Er det alle og enhver, der kan købe sådan en flaske?
Nej du skal være enten af royal afstamning eller have et visa black card :shock:

Blå time skrev:
Det lyder på det hele som om man skal suge en hel del for at ramme lattergas "søvnen"! Lige hvad jeg havde bruge for at få svar på! Takker for hjælpen 8)

Edit: Glemte at skrive til dig :D Bare husk at fylde lungerne en gang med gas og så få dem fyldt med luft før du suger igen. En go lunge holdt nede så lang tid som jeg kan er ihvertfald nok til jeg går ud som et lys :D

Entheo skrev:
Ja klart Tina! Det tænkte jeg slet ikke over, da vi stod et par gutter og tågede over "projektet".. Vi fandt jo hurtigt ud af, at det ikke var smart at suge firekte fra flasken :lol:
Jeg kan i alle tilfælde anbefale at sætte en slange på med en ekstra åbne/lukke funktion så flasken kun skal åbnes en gang og ikke ved hvert sug. Det er noget rigtig lort hvis man får åbnet for meget for flasken, det kan give nogen seriøse brandmærker :S Det er ihvertfald min erfaring at det godt kan smutte hvis man har for travlt eller er påvirket/uopmærksom og så er det ihvertfald rart at have en begrænsning på hvor meget den kan åbnes som maksimum ;)

Senest rettet af FlotFyr24:) 25 feb 2010 13:29, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Nej du skal være enten af royal afstamning eller have et visa black card :shock:
Det forklarer hvorfor Prins Frederik, er så dum at høre på

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg går stærkt udfra at de 70 kg er flaskens vægt plus gassens vægt, ellers er det totalt helt i vejret. Det hjælper lidt på regnestykket. Den største flaske indeholdende lattergas fra Air Liquide indeholder mener jeg indeholder 3,6 kg gas lattergas i.

Det kan godt være du har ret, men der var mere end 3.6 kg i, har ihvertfald en flaske stående nu hvor der er 22 kg i. Aner ikk hvor meget der var i den flaske vi gik amok i, ved bare at det var nærmest umulig at få båret ind i lejligheden og at jeg kunne slæbe den ud alene da den var tom. Så håber der var mere end 3.6 kilo i, ellers er det sølle vi skulle være 3 om at slæbe den ind!:D

Medlem

Jeg mixer jævnligt Hash og N2O sammen, og det giver(for mig i hvert fald) et ret interessant virkning, alt efter hvor meget hash jeg har røget.
Det virker som om at hashen forstærker gassens virkning, så bare efter et par patroner kommer jeg i et meget behageligt dissociativt trance stadie, som jeg ikke kan opnå med gassen alene.
Har oplevet alt fra ud af kroppen oplevelser, til uforklarelige drømme i halvvågen tilstand.
Samt følelsen af "strålinger" inde i hovedet

Har nogen af jer nogen ide om hvad der sker rent kemisk i hjernen når Hash og lattergas mixes? :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der kan fortælle mig om det er skadeligt for lungerne at suge gas med siphon uden at bruge ballon metoden? Sugede en del gas forleden og det gjorde forfærdeligt ondt i brystkassen. En smerte jeg kan genkende fra rygning, så jeg går ud fra at det var lungerne smerten kom fra. Jeg ryger ikke længere, men siden den aften, da jeg sugede gassen, er smerten blevet. Det kommer og går i løbet af dagen. Det er ca. en uge siden nu. Det føles som en stikken i brystkassen. Folk der har røget utroligt meget tjubang og den slags ved hvordan det føles. Håber det er ok jeg spørger her :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Mit første gæt er en fabriksfejl i den patron du har suget... Men ved almindelig brug ved du sikkert nok at der samles en fedtet sort substans på indersiden af siphonen - det KAN jo også være det, men jeg tvivler...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]