Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Quualudes
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Hey psy.dk guys! :)

Jeg kender en person som har i sinde at prøve noget methaqualone, og jeg gad gerne vide om der er folk herinde der har erfaringer med dette drug. Jeg gad godt vide hvor det virker i hjernen og om det måske udløser serotonin (da jeg er på SSRI). Er det et GABA-A-B-C stof? det foretrækker jeg, da jeg er en "downer-man". Nogle der har erfaringer som de vil dele?

og ja, jeg har læst alt hvad har kunne finde af information på bluelight, drugs-forum og erowid, men jeg synes stadig ikke det er nok...

Titel: Re: Quualudes
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
http://en.wikipedia.org/wiki/Methaqualone
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T0P-47XN24Y-32&_user=10&_coverDate=07%2F31%2F1989&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_searchStrId=1411235400&_rerunOrigin=google&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=b821d37fb221c3e2973c229ef3cbe206
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=450861

sad alligevel og stenede lidt så fandt et par links kender ikke selv til stoffet, så læste lidt på linksne..
Håber du kan bruge læse-"stoffet" :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

41 views og ingen andre end zoonk har noget at tilføje eller hjælpe med? crazy...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Måske det er fordi det ikke er et særligt udbredt stof. Men kig på bluelight, som der også er linket til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

bluelight skrev:
Citat:
Originally Posted by negrogesic
Benzos are positive allosteric modulators of GABA-A, whereas methaqualone acts directly on GABA-A. Also, unlike benzos, methaqualone causes a direct gating of the GABA-A chloride ion channel, thus leading to an increased toxicity/overdose risk when compared to benzos.

Would you be so kind and provide a reference for the red-marked statements, plz? I'm not aware of any conclusive binding data for methaqualone (with respect to GABA-receptor subtypes resp. the detailed mechanism of action), but would be quite happy if there are any publications that I just missed.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

My own findings in the literature, in short:
It was published that methaqualone (MMQ), as well as mecloqualone (i.e. MMQ with the tolyl-group replaced by an ortho-chloro-phenyl) were able to inhibit [3H]diazepam binding in vitro (ref [1]). In the same assay, GABA-binding to the receptors was not effected. It must be stressed that the authors did not make a difference between certain GABA-receptor subtypes.

Surprisingly, piriqualone (i.e. MMQ with the 2-methyl replaced by a pyridin-2-yl-vinyl-residue) enhanced [3H]diazepam-binding. Kinetic analysis pointed towards a competitive binding mode for MMQ, with respect to diazepam.

These findings were supported shortly after by cross-tolerance studies, were MMQ was shown to exhibit cross-tolerance for diazepam, but with lesser extend for pentobarbital, barbital and ethanol (ref [2]).

Further support for a benzodiazepine-competitive binding mode was established, using Ro 15-1788 as GABA-receptor probe:

Quote:
Methaqualone (Mtq; quaaludes or 'ludes) is a controlled substance, having a molecular structure related to the imidiazobenzodiazepine series of drugs, that has gained some notoriety recently due to its history of widespread abuse on the street. Users report experiencing peripheral paresthesia and transient numbness on body parts receiving dense cutaneous innervation (lips, fingertips, etc.). Since the receptive-field (RF)-sizes of many primary somatosensory (S1) cortical neurones are controlled by local, gamma-aminobutyric acid (GABA)-mediated inhibitory processes, we tested Mtq to see whether its clinical symptoms might have a basis in an action through central GABA-mediated synaptic processes. This report supports this contention and describes a likely pharmacological mechanism involved as one being related to the Ro 15-1788-sensitive benzodiazepine (Bzd) recognition site(s) of the GABA receptor complex.
Abstract of ref [3]
See also ref [4] for a structure of Ro 15-1788; the article is available free of charge.

Summary: Except for references without specification of action on certain GABA-receptor subtypes, there is no evidence on the detailed binding mode of MMQ, at least not to my knowledge. Neither are there any publications that discuss the mechanistic mode of action in further detail than the already mentioned ones.
The one thing that we know with relative certainty is that MMQ presumably binds to the same, or partially the same site as benzodiazepines. That's it.

If you know more, please share your data with me.

Regards, Murphy

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.p ... ost7180602

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Adhoc skrev:
Måske det er fordi det ikke er et særligt udbredt stof. Men kig på bluelight, som der også er linket til.

Adhoc, du lægger næsten op til en negativ ladet diskution når du svarer sådan der. Jeg respekterer dig og synes du kommer med de bedste svar på psychedelia for det meste, men somme tider som det der hvor du starter med at svare med "måske er det derfor", så synes jeg næsten det lyder som om du ikke prøver på at komme med et godt indlæg men mere svarer flabet på mit indlæg.
No offense, og jeg svarer gerne igen på dit indlæg uden at starte med at sige "måske derfor..."

:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg sætter stadigvæk gerne stor pris på erfaringer med dette stof, selv om jeg ikke forventer det store da det ikke er særlig udbredt som Adhoc siger...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Armaghettoen skrev:
Adhoc skrev:

Adhoc, du lægger næsten op til en negativ ladet diskution når du svarer sådan der. Jeg respekterer dig og synes du kommer med de bedste svar på psychedelia for det meste, men somme tider som det der hvor du starter med at svare med "måske er det derfor", så synes jeg næsten det lyder som om du ikke prøver på at komme med et godt indlæg men mere svarer flabet på mit indlæg.
No offense, og jeg svarer gerne igen på dit indlæg uden at starte med at sige "måske derfor..."

:P

Jeg mente ikke andet end at det var lidt sjovt du forventede folk vidste noget om sådan et anxiolytisk research chemical. Jeg kendte ikke selv stoffet, så jeg læste BL-linket, der blev givet og lidt andet (blev bl.a. stolt på nationens veje, da jeg i læsningen opdagede det var en dansker, der havde opdaget AMPA-receptoren).

Senest rettet af Adobe 26 jul 2010 20:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det lød bare lidt træls da du startede med at sige "Måske..." i starten af sætningen da det lyder lidt som om man taler til et uvidende individ med dårlige intentioner. Men jeg kan godt høre du ikke mente noget negativt med det.. Jeg bliver bare bare nemt påvirket hvis folk taler negativt til mig. Men tusind tak for linket, det havde jeg ikke læst endnu... Tak :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Adhoc skrev:
Jeg mente ikke andet end at det var lidt sjovt du forventede folk vidste noget om sådan et anxiolytisk research chemical. Jeg kendte ikke selv stoffet, så jeg læste BL-linket, der blev givet og lidt andet (blev bl.a. stolt på nationens veje, da jeg i læsningen opdagede det var en dansker, der havde opdaget AMPA-receptoren).

Tjaeh, research chemical ville jeg ikke kalde det - det var på markedet i mange lande i en årrække, indtil det blev ulovliggjort på grund af for højt misbrugspotentiale. Precursors til at syntetisere stoffet er også meget overvågede, så der har ikke været noget stort sort marked for stoffet. Et af de få eksempler på at ulovliggørelse (næsten) har udryddet den rekreative brug af et stof. I Sydafrika er det åbenbart stadig ret populært - jeg ved ikke om det er fordi det stadig anvendes som lægemiddel der, eller om det bliver fremstillet ulovligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Armaghettoen skrev:
Adhoc, du lægger næsten op til en negativ ladet diskution når du svarer sådan der.

Armaghettoen skrev:
Okay, det lød bare lidt træls da du startede med at sige "Måske..." i starten af sætningen da det lyder lidt som om man taler til et uvidende individ med dårlige intentioner. Men jeg kan godt høre du ikke mente noget negativt med det.. Jeg bliver bare bare nemt påvirket hvis folk taler negativt til mig. Men tusind tak for linket, det havde jeg ikke læst endnu... Tak :)

Ja jeg bidrager heller ikke til din vens fremtidige blæser med den her kommentar, men tag dog lige en slapper kammerat?

Hvis alle folk skulle blive fornærmede over en sætning der lyder: 'Måske det er fordi det ikke er et særligt udbredt stof.', så ville der da først komme negative diskussioner hele tiden.
For mig at se er der intet negativt i den sætning, tværtimod.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Adhoc skrev:

Tjaeh, research chemical ville jeg ikke kalde det - det var på markedet i mange lande i en årrække, indtil det blev ulovliggjort på grund af for højt misbrugspotentiale. Precursors til at syntetisere stoffet er også meget overvågede, så der har ikke været noget stort sort marked for stoffet. Et af de få eksempler på at ulovliggørelse (næsten) har udryddet den rekreative brug af et stof. I Sydafrika er det åbenbart stadig ret populært - jeg ved ikke om det er fordi det stadig anvendes som lægemiddel der, eller om det bliver fremstillet ulovligt.

Ok - min kommentar med research chemical baserede jeg også udelukkende på baggrund af, at en person i posten, der linkes til på bluelight, skriver at der stadig forskes i at kaste lys over virkningsmekanismen for stoffet - han skriver man endda stadig er i tvivl om, hvilken receptor man i hovedsagen kan henføre stoffets effekter til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Armaghettoen skrev:
Adhoc, du lægger næsten op til en negativ ladet diskution når du svarer sådan der.

Armaghettoen skrev:

Ja jeg bidrager heller ikke til din vens fremtidige blæser med den her kommentar, men tag dog lige en slapper kammerat?

Hvis alle folk skulle blive fornærmede over en sætning der lyder: 'Måske det er fordi det ikke er et særligt udbredt stof.', så ville der da først komme negative diskussioner hele tiden.
For mig at se er der intet negativt i den sætning, tværtimod.

Du har helt ret, men jeg er bare nem at fornærme når det gælder sprogbrug... :oops:

Rettelse: Sorry, for den dårlige karma - var pissefuld og negativ fordi jeg lige har mistet noget der var mig kært.

Senest rettet af Armaghettó 28 jul 2010 15:33, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Armaghettoen skrev:
41 views og ingen andre end zoonk har noget at tilføje eller hjælpe med? crazy...

Nogle af os følger bare med i tråden ;)

Jeg har ingen erfaringer med Metaqualone, men Etaqualone har jeg prøvet.. Noget upotent møg, der IMO ikke er indtagelse værd...

//blazR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]