Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Hej alle,

Jeg er "for nylig" begyndt på at tage Seroquel dagligt.
Og tænkte på om hvorvidt det vil reagere med diverse grupper af stoffer. Er meget i tvivl da jeg kan se at det er både dopamin/serotonin antagonist.
Jeg kan forstå at virkningen på psykedelike substanser ville være anderledes pga af den antipsykotiske effekt? Men ville man stort set ikke kunne mærke noget? eller vil det skabe komplikationer? Og vil det gælde alle psykedeliske ting (2-x, lsd, svampe osv)

Og hvad med stimulanser. Mest med MDMA i tankerne da det skal nydes snart i godt selvskab. Ville det være komplikationer her?

Alkohol og andre depressanter har jeg ikke lige oplevet nogle nogle negative ting. Dog ikke blandet med ghb/gbl.
Ketamin (dissociativ) går jeg ud fra skaber ingen problemer da det en anden boldgade :roll:

Ser frem til at høre nogle erfaringer :)

Reas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ingen psykedeliske stoffer vil give dig nogen-som-helst effekt, grundet Seroquels 5-HT antagonisme. Faktisk bliver antipsykotisk medicin brugt som "tripkillers" af mange, fremfor Diazepam og andre benzodiazepiner. Seroquel blokerer simpelt fuldstændig for de psykedeliske stoffers effekt. - se: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=50777

Mht. til MDMA, så hviler en stor del af dets effekt også på de serotonerge receptorer, dog ikke på helt samme måde som de gængse psychedelics gør. MDMA er primært en serotonin-, og dopamin releaser. Jeg vil overlade det til nogle der er mere kyndige på anti-psykotika området, at uddybe hvorvidt dette påvirker rusen, og hvordan. Et gæt fra min side ville være, at effekten bliver stærkt nedsat.

Til det mere moralske:
Hvis du får udskrevet recept på seroquel eller andre antipsykotika, så bør du kraftigt overveje om det er klogt at udsætte din krop og dit sind for den åbenlyse belastning, det kan være at tage psykedeliske og/eller stimulerende stoffer. Jeg kunne forestille mig at f.eks. amfetamin ville virke ekstremt ubehageligt på et i forvejen udsat sind.

Pas på dig selv :)

Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Takker for svaret :)

Bare lige for at kommentere det moralske:

Ja der jo altid en grund til at man får udskrevet antipsykotika. Grundet spørgsmålet til psykedeliske ting var ren og skær nysgerrighed, føler mig ikke klar til at udsætte mit sind for alverdens tanker (lige pt!) :)
Har også holdt mig fra diverse ting og sager i lang tid og nu kommer der et godt event op, så tænkte jeg lige ville have en god aften med en "hård" stimulans (mdma) i gode venners selvskab.

P.s: Amfetamin skal jeg ikke røre med en ildtang :evil:

Medlem

Hmm, hvor lang tid skulle han så lade være med at tage hans seroquel før han igen kunne få glæde af psychedelika?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Den antipsykotiske virkning skulle iflg. netdoktor.dk holde et par uger efter stop, så jeg vil sige en måneds tid. Men drop tanken, hvis din ven er psykotisk til tider, så skal han ikke tage psykedeliske stoffer oveni hatten. Det er for farligt...

Medlem

okay, det skal jeg sige til ham, syntes dog det er synd at han skal holdes ude pga. en deprission.
men hvis det virkeligt er så farligt

Medlem

Nu er quetiapin antipsykotisk </insektcharme>

Medlem

Måske han kunne få en effekt hvis han tog noget Maoi inden svampene?? det forstærker jo effekten, så behøver han måske ikke lade være med at tage sin medicin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Så tag med som Tripsitter?

Det er virkelig ikke smart at tage en MAOi oven på ens første trip, for at modvirke noget medicins effekt. Nu er det ikke kun på grund af den manglende effekt det er dumt. Man ender ikke på seroquel for sjov - og svampe afhjælper næppe situationen.

Hvor længe vare det før behandlingen er slut ?

Medlem

MAO-hæmmere hæmmer også andre ting end lige det du ønsker ;)

Medlem

han skal nedtrappe i næste måned

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jablan skrev:
Måske han kunne få en effekt hvis han tog noget Maoi inden svampene?? det forstærker jo effekten, så behøver han måske ikke lade være med at tage sin medicin

Dette er et direkte farligt råd! Hvis du skal blive ved med at have profil på psy skal du lade være med at komme med den slags forslag. Manden skal lade være med at æde svampe, når man er i behandling med antipsykotisk medicin. Så har han en mental lidelse af en art, og psykedeliske stoffer går ikke godt i spænd med den slags...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg mener også det er dumt at tage stoffer når man er på antipsykotisk for et psykisk problem. Det er en stor risiko at løbe for at få "en sjov aften". Jeg har selv været dum og tage amfetamin mens jeg havde fået angst og det forstærkede bare min angst og ødelagde fulstændig min aften og var negativt påvirket dagene efter...

Du siger at du ikke vil røre amfetamin med en ildtang - jeg synes ikke du skal røre _nogle_ som helst stoffer med en ildtang når du er i behandling for psykiske problemer og får psykofarmaka. Det er fristende men lad være for din egen skyld...

Medlem

Det var nu ikke et forslag, mere et spørgsmål, jeg har dog fattet at det er udelukket at han skal prøve svampene, så er der jo bare mere til mig :D

så må han bare ryge canabis som han er vandt til, og det har mn ven accepteret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jablan skrev:
Det var nu ikke et forslag, mere et spørgsmål, jeg har dog fattet at det er udelukket at han skal prøve svampene, så er der jo bare mere til mig :D

så må han bare ryge canabis som han er vandt til, og det har mn ven accepteret.

Det er jeg sgu helt glad for at høre. Ha en god tur og pas på hinanden :)

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]