Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen, jeg er ny her på forummet. Jeg ved ikke helt om jeg skriver det rigtige sted på boardet, men jeg håber i vil lytte til mig og fortælle om det er den rigtige del af boardet jeg skriver i. :)

Jeg har i en periode af cirka 4-6 måneder brugt heroin on/-off hver 2./4. weekend, jeg er ikke afhængig af stoffet, og tager det kun som nydelse, og fordi det giver en dejlig fornemmelse. Jeg lider af nogle ekstreme muskel-/knoglesmerter i begge mine ben, fra knæet op til hofterne, m. forbindelse til ryggen som engang i mellem. (1-2 gange ugentligt.) giver mig migræne.
Jeg har i længere tid været på lægeordineret Kodipar 500/30.6mg, Diclon 100mg og er nu lige akkurat stoppet med at modtage Diclofenac 75mg da jeg har fået Diclon 100mg, som er en suppositorie pille.

Mit store problem, eller ønske - er at den mængde heroin som jeg indtager den gang i måneden ikke rigtig giver mig en "buzz" eller effekten af at være høj mere. Og jeg ønsker bestemt ikke at gå derhen hvor jeg skal ryge/injicere +2gram af det. Jeg injicerer i forvejen ikke Heroin, ikke fordi jeg ikke vil - men jeg har bare ikke haft lyst til at gøre det indtil videre. Jeg har røget og sniffet det med forskellige resultater. Nogle teorier/idéer mig og min veninde har haft er at min krop er blevet vant til stoffet, eller det er fordi jeg er noget af en klump. (90kg, med forstørret knogle masse.)'

Jeg spørger så jer, er der noget jeg kan gøre, for at få den gode "high" ud af heroin igen, uden at jeg behøver ryge +1/2 gram ad gangen for at kunne blive høj i måske 30 minutter ?

Jeg svarer gerne på spørgsmål hvis jeg ikke har givet informationer nok, på forhånd mange tak!

- Den Gale Mand.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Har du prøvet at ryge lidt hash imens? Det er virkelig lækkert, og faktisk en nødvendighed for mig hvis jeg skal indtage opiater :D

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem
Brugeravatar

dengulesaks skrev:
Har du prøvet at ryge lidt hash imens? Det er virkelig lækkert, og faktisk en nødvendighed for mig hvis jeg skal indtage opiater :D

Dog ikke, og forstå mig ret - Jeg har ikke specfikt meget lyst til at forsøge mig med hash, Heroin i sig selv var ekstremt grænseoverskridende for mig, og vil helst holde mig til noget jeg ved hvordan virker. Eller som jeg har set andre bruge first-hand, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeg har dog lige for nyligt prøvet at ryge en "sten", eller crack flere timer før rygningen af heroinen. Det er sikkert fordi det var første gang jeg forsøgte mig med det, at det ikke gav den ekstra effekt som jeg ellers har hørt omtale om. Jeg vil også lige sige at det er en aktivitet som mig og min veninde deler om, ingen af os ryger heroin for os selv uden at den anden holder øje og agerer "voksen", men for det meste gør vi det sammen, og det er også skide hyggeligt for mig :)
Men, omkostningerne er bare ikke det værd i længden hvis der alligevel ikke sker noget for mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hash var for grænseoverskridende i forhold til heroin :shock:
Det er da den omvendte verden vi er faldet ned i her...hehe....
Har du overvejet at du måske skulle holde en meget lang pause fra heroinen?
Du er måske ikke afhængig nu, men jeg synes da der er tegn på at du er i risikozonen for at blive det og det tror jeg ikke er noget man ønsker...

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg tror ikke du kan skyde skylden for den manglende virkning på din vægt. En stor kropsmasse har indflydelse på hvor hurtigt peak-effekten opnås, og derfor også en mindre indflydelse på peakets maksimum - men dette ville du have oplevet ved 1. forsøg med stoffet.
Forklaringen må findes i tolerance overfor stoffet. Der findes umiddelbart 2 måder at opnå ønsket virkning på - enten at øge dosis, hvilket generelt ikke er tilrådeligt, eller at holde en pause.
jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået din formulering - tager i det fast hver 2. weekend? Eller varierer der mellem 1 og 2 gange pr. måned?
Hver 2. uge er ikke så hyppigt at jeg ville have regnet med at tolerance ville blive et problem, men det er så forkert.
spring evt. næste session over, og nyd noget andet i stedet. for at vende tilbage om en måned, og se om dosis-kravet skulle have ændret sig.

Junior medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Hash var for grænseoverskridende i forhold til heroin :shock:
Det er da den omvendte verden vi er faldet ned i her...hehe....
Har du overvejet at du måske skulle holde en meget lang pause fra heroinen?
Du er måske ikke afhængig nu, men jeg synes da der er tegn på at du er i risikozonen for at blive det og det tror jeg ikke er noget man ønsker...

@ Nomad:
Ja, det er der nok noget om - Indtil jeg "prøvede" Heroin har jeg ikke rørt andet end de smertestillende jeg har recept på. Som i sig selv ikke kan give nogen former for rus eller andet. Heller ikke derfor jeg får dem, men anyway.
- Jeg har faktisk tænkt på en pause fra heroinen, spørgsmålet har været "Hvor længe?", er en måned nok til bare at give noget af den fornemmelse tilbage, eller skal man måske op på hele to eller mere endda?
Er glad for at høre du ikke ser at jeg bliver afhængig, men forstå mig ret - Jeg styrer mit forbrug med ekstremt hård jernhånd, og hvis det skulle gå galt, er der en der siger det til mig, og så er det ind på afvænning til mig. (Så får jeg vel også metadoner, så er der lidt at hygge med der.)

TATP skrev:
jeg tror ikke du kan skyde skylden for den manglende virkning på din vægt. En stor kropsmasse har indflydelse på hvor hurtigt peak-effekten opnås, og derfor også en mindre indflydelse på peakets maksimum - men dette ville du have oplevet ved 1. forsøg med stoffet.
Forklaringen må findes i tolerance overfor stoffet. Der findes umiddelbart 2 måder at opnå ønsket virkning på - enten at øge dosis, hvilket generelt ikke er tilrådeligt, eller at holde en pause.
jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået din formulering - tager i det fast hver 2. weekend? Eller varierer der mellem 1 og 2 gange pr. måned?
Hver 2. uge er ikke så hyppigt at jeg ville have regnet med at tolerance ville blive et problem, men det er så forkert.
spring evt. næste session over, og nyd noget andet i stedet. for at vende tilbage om en måned, og se om dosis-kravet skulle have ændret sig.

@ TATP:
Mht. formuleringen, det sker hver 14. dag eller éen gang i måneden, det varierer lidt fra hvornår jeg og min veninde har lyst til at hygge os med det. Det er også et spørgsmål om hvornår vi har råd til det, jeg lever af en S.U. udbetaling så det er ikke ligefrem hele tiden jeg har råd til det, og lysten til det er også falmet meget hårdt eftersom stoffet ikke virker så godt mere.
Jeg takker for rådet og prøver det! Kommer eventuelt tilbage med en rapport om hvordan det er gået.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
kan du mærke forskel i aktiviteten, om der er gået 2 eller 4 uger siden sidst? - hvis ikke skal du nok prøve med 3 måneders afholdenhed

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvor tit tager du kodipar? Du får opiod-toleranse af det, da det indeholder kodein.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
spiffeh skrev:
Hvor tit tager du kodipar? Du får opiod-toleranse af det, da det indeholder kodein.

Jeg er "rygepartneren", så jeg vil lige skrive lidt. ;)

Han tager Kodipar hver dag og har lige fået sat dosis op - så jeg har sagt at det godt kan have virkning på heroinen da det jo i hjernens opfattelse er det samme stof, så vi er bekendt med tolerance osv. - og vi ved også at det ville være nemmest at nedtrappe kodipar før vi tager hero for at opnå større effekt - men pga. smerter er dette ikke muligt sådan umiddelbart, så jeg tror trådstarter (og jeg selv) egentlig bare gerne ville vide om der er nogen måde at gøre heroinens effekt stærkere uden at skulle rode med medicin.

Heroinen tager vi cirka hver 14. dag. Jeg er ret "lightweight" og kan mærke det hver gang, på trods af daglig indtagelse af Kodipar (vi er begge smertepatienter, så brugen af kodipar er ikke rekreationel. Jeg tager også Tramadol.), men Trådstarter har meget svært ved at opnå en effekt fra den - selv methadon i større doser virker ikke.

(grunden til at hash virker "grænseoverskridende" i forhold til heroin for trådstarter, er fordi jeg begyndte med heroin for migræne og generelle smerter. Jeg havde selv prøvet hash, men THC gjorde migrænen værre, og jeg kunne simpelthen ikke få fat i andet på gaden end H - og det var sgu godt. Jeg røg en gang imellem i trådstarters selskab, og normalt tager trådstarter overhovedet ikke nogen form for rekreationelle stoffer og er meget forbeholden overfor dem, men prøvede alligevel noget af min heroin. Så han hoppede direkte på Heroin uden at prøve andet. ;)
Og så aner vi ikke hvor vi skal få fat i noget som helst andet end H. Selv Heroin tager vi til København for, fordi vi VED hvor vi kan få fat i det - og vi bor i hhv. Ringsted og Vordingborg, så det er ski en lang tur.

Men, trådstarter: Det er LIDT fjollet at du gerne vil prøve crack, men ikke hash, du. :P )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]