Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg vil starte med at sige at jeg er ny her på siden :D

Jeg har søgt lidt, men kan ikke finde så meget information om de negative sider ved LSD.
Altså jeg ved godt at det fysisk ikke giver nogen skader, men hvad med psykisk?
og man kan vel allerede få en psykose efter et enkelt trip på LSD?

Som lidt info om mig, så ryger jeg et par joints i weekenderne og jeg er lige blevet 17 :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Mener at det hænger sådan sammen at hvis du har en latent psykose, psykiske/mentale problemer, så kan LSD fremprovokere nogle af disse.

http://www.stofbladet.dk/6storage/586/4 ... .32-36.pdf - her kan du læse lidt mere om hvordan og hvorledes man har ment at LSD også kan bruges rekreativt
dvs. at det kan bruges som behandling til folk med en ustabil psyke på den ene eller den anden måde.

Er det fordi du selv overvejer at prøve et psykedelisk stof?
Når du kun lige er blevet 17 vil det være rutine at sige at du er meget ung, det er en tidlig alder at udforske den side af dig selv på.
Mange har gjort det tidligt, og mange har også sluppet uden sår på sjælen - men der er også meget slemme tilfælde hvor folk virkelig har slået sig psykisk.

:)

Fortsat god dag!

Junior medlem

Ja jeg overvejer selv at prøve LSD. Jeg er godt klar over at det er en smule tidligt, men sådan er det jo nu en gang :)

Når du skriver at der også har været slemme tilfælde hvor folk virkelig har slået sig psykisk, hvad mener du så helt præcist?
Altså depression eller og den slags psykiske lidelser?

Jeg har også læst at efter et LSD trip skal man give psyken en pause, det forstår jeg ikke helt. En der gider at forklarer? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Walop skrev:
Jeg har også læst at efter et LSD trip skal man give psyken en pause, det forstår jeg ikke helt. En der gider at forklarer? :D

At give sin psyke en pause efter en psykedelisk trip betyder at du venter et par uger/måneder inden du kaster dig ud i endnu et trip. Ved at gøre dette nedsætter du også risikoen for badtrips, eller psykiske lidelser, depressioner og HPPD.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Du kan blive angst, psykotisk and all that. Kommer an på hvad for nogle lig du har i lasten. Så for mig at se skal man helst være en person som er tryg ved sig selv hvis man vil prøve den psykedeliske oplevelse. Men tror ærligt talt den skal stå slemt til hvis man bliver psykotisk efter et enkelt trip, og så burde man have lagt mærke til noget inden! Så derfor mærk ordenligt efter inden du tripper

Synes det er vigtigt at give sig selv en pause, da man for en helvedes masse indtryk under et trip. Det er meget rart have tid til at bearbejde de indtryk inden man kaster en ny bunke indtryk i hovedet. Ens tanker kan blive meget rodede hvis man tripper hver weekend f.eks.

Junior medlem

okay (:
tak for svaret. Der går nok alligevel et stykke tid før jeg giver mig i kast med andet end hash (:

Dedikeret medlem

Walop skrev:

Du kan (stort set) få udløst en hvilken som helst psykisk lidelse af et LSD-trip.
Et trip er hovedsageligt bare en voldsom oplevelse, og den kan påvirke dig på alle de måder en mentalt voldsom oplevelse nu engang kan - specielt hvis du ikke kan bearbejde en eventuel ubehagelig oplevelse bagefter.
Når det er sagt, så er det min påstand at risikoerne ved at tage LSD engang i mellem er minimale for en person med en stærk psyke og en rimelig grad af selvindsigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]