Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Sidder her og har en mindre diskussion med en ven om hvor vidt man kan fixe det metadon man får i flydende form, altså her tænker jeg på det metadon man får udleveret på div. misbrugs centre. Jeg mener at de da må have gjort et eller andet ved det, så man ikke bare kan gå direkte hjem og fixe det, mens han mener at det sagtens kan skydes uden videre problemer. Hurtigt svar ønskes, da han sidder og overvejer at prøve det har til aften. Ville jo ikk være så fedt at han mister armen eller lignende, hvis jeg kunne have forhindret det :D

Junior medlem

Er det metadon "DAK" eller hvad fabrikant er det de udleverer?

Medlem
Brugeravatar

Maddoc skrev:
Er det metadon "DAK" eller hvad fabrikant er det de udleverer?

Øh, det ved jeg faktisk ikke..? Det er den slags man får udleveret på div. misbrugscentre? Han har det i sådan en gemmensigtig/grålig flaske med rødt låg. Der står 1 mg/ml på den, resten kan jeg ikke se, for hende han har købt den af har pillet hendes navn osv af, så der står ikk rigtig noget info på flasken.
Jeg er dog næsten helt 100 på at der står DAK på den flaske som står oppe på misbrugscentret, altså den de tapper fra, når de fylder de flasker de små flasker som de sender folk med hjem. For har set den mange gange nu efterhånden, kommer der selv daglligt efter suboxone nemlig. Så den står lige midt på bordet når jeg er der og mener sgu der står DAK med store bokstaver.. Men der er der heller ikke mere end end slags metadon, er der? Altså ud over det som de er begyndt at give i Odense eller hvad det var for en by jeg læste de havde prøvet det i, sådan noget lyserødt metadon som man skulle kunne få skudt på ambulatoriet? Noget der ved noget om det forresten, eller om jeg har misforstået et eller andet ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg tror de fleste får udleveret metadon i oral opløsning, som indeholder flere tilsætningsstoffer end metadon som injektionsvæske.

Medicin.dk skrev:
oral opløsning. 1 ml indeholder 1 mg methadon. Hjælpestoffer: Smagsstoffer: appelsinsmag, citronsyre, pomeranstinktur, saccharose og konserveringsmiddel: methylparahydroxybenzoat. Indeholder alkohol,

injektionsvæske. 1 ml indeholder 10 mg methadon. Hjælpestoffer: Natriumchlorid og konserveringsmiddel: benzylalkohol.

Medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Jeg tror de fleste får udleveret metadon i oral opløsning, som indeholder flere tilsætningsstoffer end metadon som injektionsvæske.

Medicin.dk skrev:
oral opløsning. 1 ml indeholder 1 mg methadon. Hjælpestoffer: Smagsstoffer: appelsinsmag, citronsyre, pomeranstinktur, saccharose og konserveringsmiddel: methylparahydroxybenzoat. Indeholder alkohol,

injektionsvæske. 1 ml indeholder 10 mg methadon. Hjælpestoffer: Natriumchlorid og konserveringsmiddel: benzylalkohol.

Jeg er også godt klar over at det er til oral opløsning det vi sidder med, han har drukket 5 ml af det og det har den der karakteristiske smag som oral opløsning plejer at have, lemon, eller hvad det er de påstår det smager af :) Men spørgsmålet er jo også om han kan skyde det, jeg har som skrevet før, sagt til ham at jeg ikk tror det er en go ide, men han holder fast i at flere af hans venner som har været ude i miljøet i lang tid, tit skyder det de får udleveret som oral opløsning og at de ikke har nogen problemer med det. Det kan jeg bare ikke forstå, for så ville alle da skyde det, hvis de ligefrem udleverede det så det var klar til brug? Er der ikk sukker og alt muligt lort i den flaske vi sidder med, som gør at man netop ikke kan gå direkte hjem og fixe det? Han virker ret opsat på at det skal skydes og ikke drikkes, men som sagt, jeg frygter sgu for at det går galt for ham . Så igen: Hurtigt svar ønsker :D

Medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:

Medicin.dk skrev:

Jeg er ikke den store kemiker eller mr know how på nogen måder.. Så aner jo ikk om der er nogen af de stoffer som er i den orale opløsning som er giftigt IV, men tak for svaret alligevel. Det var ment som positiv kritik, du må godt bare forklare og svare så alle kan få noget ud af det ;) De oplysninger du svarede med kunne jeg jo selv finde på kort tid, men det jeg ville vide, var jo vide om han kan skyde det uden at miste armen, ikke hvad det indeholder :D
:peace:

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Orale opløsninger er, som navnet siger, ikke til injektion.. injektionsvæsker er sterile, og det er orale opløsninger langt fra, hvorfor der er risiko for alvorlige infektioner. de kan indeholde et hav forskellige bakterier og/eller bakteriesporer, som ikke uskadeliggøres i maven, da denne bypasses.. kort sagt dont do it

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Mr.Meltdown skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Medicin.dk skrev:

Jeg er ikke den store kemiker eller mr know how på nogen måder.. Så aner jo ikk om der er nogen af de stoffer som er i den orale opløsning som er giftigt IV, men tak for svaret alligevel. Det var ment som positiv kritik, du må godt bare forklare og svare så alle kan få noget ud af det ;) De oplysninger du svarede med kunne jeg jo selv finde på kort tid, men det jeg ville vide, var jo vide om han kan skyde det uden at miste armen, ikke hvad det indeholder :D
:peace:

Beklager det ikke var et særlig fyldestgørende svar du fik, men den tiltænkte pointe var at det med 99% sikkerhed var metadon i oralopløsning I har fat i, og derfor ikke noget i skal kaste jer ud i at skyde. Kig hos storken ovenover for uddybning :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det frarådes på det kraftigste.
Metadon til oralt brug fixes desværre i de hårdt ramte miljøer ja, men det gør det slet ikke til en god idé.
Lyt til de andre svar og så kig på indholdet igen, injektionsvæsken indeholder ti gange så meget metadon pr. ml - så du skal fixe endnu mere af den orale som iforvejen ikke er lavet til det, hvilket kun gør det mindre attraktivt.
Håber det hjalp lidt :)

Medlem
Brugeravatar

Okay, tak for svarene. Håber det kan tale ham fra det, selv om han mener at evt bakterier kunne koges væk, ligesom med dølle, selv om det self ikk kun er derfor man koger dølle op ;) Får ham ihvertfald til at læse jeres svar igennem og så bede ham bruge sin egen sunde fornuft, andet kan jeg jo ikke rigtig gøre og så håbe han lader fornuften tale. Han er nemlig draget hjem over med flasken, så sender ham bare et link til den her tråd. Så kan jeg ikk gøre andet end at krydse fingre. Jeg siger tak for hjælpen, nu kan jeg ihvertfald gå i seng med go samvittighed og vide jeg har gjort hvad jeg kunne :)

Jeg vil krølle en pind og smide klovn skive i dvd´en ------> Nat nat til alle

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]