ThirdEyeFlood skrev:
Jeg tror de fleste får udleveret metadon i oral opløsning, som indeholder flere tilsætningsstoffer end metadon som injektionsvæske.
Medicin.dk skrev:
oral opløsning. 1 ml indeholder 1 mg methadon. Hjælpestoffer: Smagsstoffer: appelsinsmag, citronsyre, pomeranstinktur, saccharose og konserveringsmiddel: methylparahydroxybenzoat. Indeholder alkohol,
injektionsvæske. 1 ml indeholder 10 mg methadon. Hjælpestoffer: Natriumchlorid og konserveringsmiddel: benzylalkohol.
Jeg er også godt klar over at det er til oral opløsning det vi sidder med, han har drukket 5 ml af det og det har den der karakteristiske smag som oral opløsning plejer at have, lemon, eller hvad det er de påstår det smager af

Men spørgsmålet er jo også om han kan skyde det, jeg har som skrevet før, sagt til ham at jeg ikk tror det er en go ide, men han holder fast i at flere af hans venner som har været ude i miljøet i lang tid, tit skyder det de får udleveret som oral opløsning og at de ikke har nogen problemer med det. Det kan jeg bare ikke forstå, for så ville alle da skyde det, hvis de ligefrem udleverede det så det var klar til brug? Er der ikk sukker og alt muligt lort i den flaske vi sidder med, som gør at man netop ikke kan gå direkte hjem og fixe det? Han virker ret opsat på at det skal skydes og ikke drikkes, men som sagt, jeg frygter sgu for at det går galt for ham . Så igen: Hurtigt svar ønsker