Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

jeg har haft gode erfaringer med at preloade med 5-htp inden jeg tager MDMA.

og tænkte jeg kunne gøre det samme med L-Dopa og amfetamin
så nu har jeg taget 750mg L-Dopa og 0.1-0.2gram god amfetamin

er det farligt? ved godt jeg burde ha undersøgt det først men var/er halvstiv så tænkte mig ikke om.

10:33 250mg l-dopa

14:15 250mg l-dopa

drak 6 genstande (Ved godt det ikke er meget men min dømmekraft forsvinder totalt på alkohol)

17:00 250mg l-dopa + 0.1-02g amfetamin

kan godt mærke den øgede effekt af amfetaminen

På forhånd tak

Medlem

Ingen der kan fortælle mig om det er farligt? har googled men har ikke kunne finde noget, hverken på dansk eller engelsk?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det var nok ikke skidesmart. det eneste jeg kunne finde var denne lille quote fra bluelight
Citat:
High concentrations of L-DOPA can be neurotoxic to DA neurons in cell culture. I wouldn't recommend taking L-DOPA with amphetamines unless you watch your dosage very carefully, as this combo may increase the risk of ODing (then again, it could decrease it due to pushing the balance of NE/DA activity towards DA…it all depends on how important you think the contributions of NE and DA transmission are to amphetamine-induced convlusions, hypertension, heart attack, etc.).

når det er sagt, så tror jeg ikke du behøver være alvorligt bange. det er trods alt kun et pro-stof du har taget. 0,1-0,2 g er jo ikke nogen overvældende dosis, hvis man regner med renhed på ca. 10%. det var dog ret uansvarligt at begynder ekspperimenterne i beruset tilstand.

Medlem

Halugenlampe skrev:
det var nok ikke skidesmart. det eneste jeg kunne finde var denne lille quote fra bluelight
Citat:
High concentrations of L-DOPA can be neurotoxic to DA neurons in cell culture. I wouldn't recommend taking L-DOPA with amphetamines unless you watch your dosage very carefully, as this combo may increase the risk of ODing (then again, it could decrease it due to pushing the balance of NE/DA activity towards DA…it all depends on how important you think the contributions of NE and DA transmission are to amphetamine-induced convlusions, hypertension, heart attack, etc.).

når det er sagt, så tror jeg ikke du behøver være alvorligt bange. det er trods alt kun et pro-stof du har taget. 0,1-0,2 g er jo ikke nogen overvældende dosis, hvis man regner med renhed på ca. 10%. det var dog ret uansvarligt at begynder ekspperimenterne i beruset tilstand.

Mange tak for svar, kan du ikke lige poste et link til der hvor du fandt det der?

Jeg kan forsikre dig om at det er god amfetamin
Har tidligere været afhængig af amfetamin/methylphenidat hydrochlorid i cirka 8 måneder

sidste weekend delte jeg et gram af det med en ven over 2 døgn.
har prøvet meget skod amf, nogen gange har jeg taget helt op til 20 gram over et døgn.
Så kan godt kende forskel på god og dårlig amfetamin

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=251418

som sagt er det blot et indlæg i et forum, jeg refererer til, men visse brugere på siden er usandsynligt velbevandrede i neurokemi. jeg kan anbefale at bide mærke i fastandbulbous' indlæg.

Medlem

Halugenlampe skrev:
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=251418

som sagt er det blot et indlæg i et forum, jeg refererer til, men visse brugere på siden er usandsynligt velbevandrede i neurokemi. jeg kan anbefale at bide mærke i fastandbulbous' indlæg.

Okay mange tak.

Lige et sidste spørgsmål kan jeg godt tage l-dopa for at undgå tømmermænd selvom jeg allerede har taget?
og hvornår er det man skal tage det? Når nedturen begynder eller først når man har sovet?

Junior medlem

Hmm jeg synes det lyder lidt dumdristigt. Jeg har ingen kilder, men jeg tænker, der er mulighed for nogle reaktioner ala en pendant til serotonin-syndrom i dopamin netværket - det er rent spekulation dog...

undersøg først - prøv bagefter. det er alt andet lige det, dem som lever længst gør....

Medlem

Maddoc skrev:
Hmm jeg synes det lyder lidt dumdristigt. Jeg har ingen kilder, men jeg tænker, der er mulighed for nogle reaktioner ala en pendant til serotonin-syndrom i dopamin netværket - det er rent spekulation dog...

undersøg først - prøv bagefter. det er alt andet lige det, dem som lever længst gør....

Ved godt det er dumt men mister alle hæmninger når jeg indtager alkohol. Og havde et gram liggende i fryseren

Citat:
Hjernens aktivitet styres bl.a. af signalstoffer. Et af de signalstoffer, der har betydning for skizofreni, hedder dopamin. Stoffer, som øger dopamin-aktiviteten i hjernen, f.eks. amfetamin eller kokain kan forårsage at man får en psykose som ligner skizofreni. I modsætning til dette nedsætter antipsykotisk medicin dopamin-aktiviteten i hjernen.
Det er derfor nærliggende at tro at nedsat dopamin-aktivitet modvirker psykose, mens øget dopamin-aktivitet forværrer psykose og dermed skizofreni. Denne teori kaldes dopamin-hypotesen. I virkeligheden er der mange andre signalstoffer, der spiller ind.

Source:
http://www.netpsykiater.dk/HTMsgdf/skizofreni.htm

Så chancen for at man får en psykose af amfetamin er vel en del større hvis man også har taget l-dopa

Junior medlem

Den situation kender jeg desværre for godt. Og lige en opfordring - lad være med at skrive på nettet hvad du har liggende af ulovlige sager :)

Fra det du har linket kan der godt være noget sandhed i at, der er større risiko for at få en psykose ved den blanding du har lavet, ligesåvel som risikoen øges for hver streg amf/cola man tager. Jeg tænker bare om det er psykose, man bør være mest bange for. Eksempelvis havde du taget store mængder MDMA+5-HTP havde jeg på dine vegne været mere bange for risikoen for serotonin syndrom - det er i de baner jeg tænker :)

Men nu er min hensigt heller ikke at skræmme dig - efter hvad du skriver er det 5 timer siden du har taget noget og eftersom du ikke skriver du har bemærket noget negativt og egentlig kun bemærket en øget effekt af amfetamin, ville jeg sådan set bare råde dig til at slappe af og ikke tage mere, men være klar til at ringe til nogen private eller offentlige, der kan hjælpe, hvis 'the shit hits the fan'

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]