Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 05:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Hej psychedelia.
Har hørt meget om jer så nu prøver jeg sku !
Og håber i vil tage godt imod mig herinde, og ret gerne på mig hvis jeg gør noget forkert.

Jeg har igennem længere tid eksperimenteret med freebase.
Jeg har en god viljestyrke, og derfor har jeg kunne holde den til 1 gang om måneden, nogle gang 1 gang vær anden måned.

Så jeg har et par spørgsmål an.g det.
Inden jeg begynder vil jeg fraråde alle fra at prøve det ! !
Det er stærkt vanedannede og jeg kunne allerede efter første " sus " mærke den fornemmelse af at jeg ville have mere.

Først vil jeg fortælle hvordan jeg gør.
Altså hvordan jeg koger det op os.v og så må i meget gerne skrive hvis i ser noget forkert.
Grunden til jeg gør dette er at når jeg har haft homies på besøg der skulle ryge med og har prøvet det før,
har de tit sagt at jeg gør det forkert, eller det bare ser forkert ud... well.. det virker..

Jeg tager en dyb teske, hælder ca 1 g coke i, og tilsætter salmiak spiritus ( fra supermarked )
Fylder ca hele teskeen op med det, tager en tændstik eller andet, og røre rundt i det.
Så tager jeg en lighter der er godt tunet, og varmer det op.
Når det begynder at koge op boble stopper jeg med at varme det, og de hvide " snask " flyder så op på overfladen.
Jeg piller det hvide snask fra med min tændstik, ligger det på et spejl og lader det tørre.
Tager derefter et stykke toiletpapir og dubber det blidt så det suger det værste salmiak.

Når det bliver hårdt og tørt, ryger jeg det så.. og det plejer skam at smelte udmærket os.v
Ryger den enten på en glas chillum med sølvpapir i, eller på en kop med sølvpapir udenom ( i kender den vist )
Det virker fint.. dejlig ros man får, desværre ikke så længe.
men ! nogle af mine venner siger alt muligt med at jeg også skal huske at tilsætte vand
og nogen af dem taler også om bagepulver ? Er det ikke hvis man skal lave crack,
at man skal bruge bagepulver ? og vand ?

Så vidt jeg har kunne forstå, er crack mindre rent end freebase, da crack bare er freebase blandet sammen med noget andet ?
Har jeg ret ? hvis ja, så kunne jeg knap forstille mig at crack var noget værd,
altså den skal forstås sådan at hvis man bliver mindre påvirket af den samme mængde crack som freebase, er det da spild ?
Eller er det bare fordi der skal tjenes penge på det, at man gør det ?

En ting til !
Hvad kan man dog gøre imod den forfærdelige nedtur bag efter, når der ikke er mere ?
Jeg ved i nok vil sige noget i stil med ( lad vær med at ryge det ? ) men det kan jeg ikke bruge til noget.
For mig holder 1 G kokain lavet om til freebase ca en time højst 2.
Og når det er slut har man det af helveds til over der ikke er mere... i ca 2 til 5 timer...
Man bliver direkte sur og trist, og må minde sig selv om at man virkelig ikke skal skaffe mere for så går det galt.
Men efter det er alt fint.. kan det virkelig være abstinenser allerede ?
Jeg tænker på psykiske abstinenser, ikke lige fysiske, eller er det bare en nedtur som ikke kan undgås ?

Sidste ting !
Er det rigtigt der er mindre chance for OD når man ryger det ?
Det kunne jeg virkelig ikke forstille mig... man indetager jo samme mængde, nogen gange hurtigere
end hvis man havde indtaget det nasalt, derved kunne jeg også forstille mig større chancer for od.
Og er det rigtigt at det er renere pludseligt ? det kunne jeg godt forstille mig med alt det bundfald

Tak på forhånd !

ps har brugt søgemaskinen og sikke noget rod.
Fik et par forskellige svar der modsagde hinanden så jeg blev snot forvirret..
Plus venner siger det ene og det andet... i må vist vide det bedst går jeg ud fra.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
TheCook skrev:
...men ! nogle af mine venner siger alt muligt med at jeg også skal huske at tilsætte vand
og nogen af dem taler også om bagepulver ? Er det ikke hvis man skal lave crack,
at man skal bruge bagepulver ? og vand ?

Så vidt jeg har kunne forstå, er crack mindre rent end freebase, da crack bare er freebase blandet sammen med noget andet ?
Har jeg ret ? hvis ja, så kunne jeg knap forstille mig at crack var noget værd,
altså den skal forstås sådan at hvis man bliver mindre påvirket af den samme mængde crack som freebase, er det da spild ?
Eller er det bare fordi der skal tjenes penge på det, at man gør det ?

En ting til !
Hvad kan man dog gøre imod den forfærdelige nedtur bag efter, når der ikke er mere ?
Jeg ved i nok vil sige noget i stil med ( lad vær med at ryge det ? ) men det kan jeg ikke bruge til noget.
Og når det er slut har man det af helveds til over der ikke er mere... i ca 2 til 5 timer...
Man bliver direkte sur og trist, og må minde sig selv om at man virkelig ikke skal skaffe mere for så går det galt.
Men efter det er alt fint.. kan det virkelig være abstinenser allerede ?
Jeg tænker på psykiske abstinenser, ikke lige fysiske, eller er det bare en nedtur som ikke kan undgås ?

Sidste ting !
Er det rigtigt der er mindre chance for OD når man ryger det ?
Det kunne jeg virkelig ikke forstille mig... man indetager jo samme mængde, nogen gange hurtigere
end hvis man havde indtaget det nasalt, derved kunne jeg også forstille mig større chancer for od.
Og er det rigtigt at det er renere pludseligt ? det kunne jeg godt forstille mig med alt det bundfald

Først velkommen til :)

1. Crack er freebase kokain, at der kan være blandet alt muligt i "gade" crack er meget muligt, det er der jo i stort set alt andet narko.
2. Nedturen er cravings, ikke abstinenser. Prøv at holde dig beskæftiget, spis sundt osv. det kan være det hjælper.
3. Om der er støre chance for od ved jeg ikke, men jeg tvivler på at den er mindre.

Lige en sidste ting, pas nu på med det. Som du selv siger at det et meget vanedannende stof.
Du kan selv læse vidre her:
http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Hej TheCook -og velkommen til :)

Jeg har prøvet Freebase 1 gang og det bliver nok også min sidste. det er simpelthen for vanedannende for mig. Jeg tog det sammen med en kammi og vi røg hurtigt igennem 5g! Vi blev ved med at fortælle hinanden at NU er det sidste gang. Efter det her g er det slut. Men så snart vi havde røget det, begyndte vi panisk at søge på gulvet fordi vi mente at vi havde tabt noget tidligere, hvilket forsagede et "dårligt sus" som vi kaldte det og vi var derfor "nødt" til at have et sidste sus. Det endte med vi begge måtte tage stesolid for at kunne falde til ro. Efter stesoliden kunne jeg fysisk ikke røre mig længere, hvilket resulterede i at søgen efter kokain stoppede. Vil nok ikke anbefale at ta' stesolid som et comedown da det ikke er det mest hensigtsmæssige at blande uppers og downers. det var dog det eneste der kunne få mig på andre tanker, desværre. Det sus er alt for nice og DYRT til at det er noget jeg kan gentage :roll:
Flot du kan holde dig til 1g! :gud:

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Tak for den varme velkomst alle sammen :D
Og tak for jeres gode svar.

Ja !
Jeg har også søgt efter krummer, endda skrabet spejlet og tændstikker og det hele..
Og ja ! det giver en rigtig dårlig rus til sidst, og der sidder man bare og har det tarveligt som en i helvede..
Men ja det rigtigt ! man skal bare lave noget, og ikke prøve at tænke på det.
Jeg plejer at pakke grejet sammen så snart jeg er færdig med at lave det, altså spejl, salmiak, alt, så jeg ikke skal stå og se på det.
Det hjælper lidt.. og så skal man jo bare have viljestyrken..
Jeg plejer altid at sørger for at jeg ikke har penge nok til et til.. for så er jeg frygteligt bange for det ender galt.

Ja det er desværre pisse dyrt, og pisse nedren når/ hvis man får et lorte produkt, hvor der ikke er meget tiloveres bagefter
det er kogt op.. rigtig neder ! men sådan er det jo..

Tusind tak for jeres svar, hvis i har andet at tilføje m. h. t " opkogningen " må i meget gerne sige til.
Hvis i eventuelt mener der er en nemmere måde at lave det på, sig meget gerne til.
Eller hvis i har en perfekt måde at ryge det på, noget bedre eller noget der bare virker bedre.
Jeg har prøvet den der med at tage et væs af en smøg ( læste jeg herinde engang ) det hjælper faktisk lidt,
altså imens man holder lungen med coke nede : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
TheCook skrev:
.

Grunden til jeg kun prøvede freebase en enkelt gang. - Mit holdt dog knap en time og nedturen varede kun et par timer.

Mht. din fremgangsmåde, så bør du vaske det i vand, efter du har lavet det om til freebase, for at fjerne de sidste rester salmiak-spiritus.
Når du står med det produkt, du ellers ville tørre, blander du det i en smule vand(10ml ca.?), rør et minut, og så filtrere du vandet fra, igennem et kaffe filter. kokain-freebase er uopløseligt i vand, så det lægger sig i filteret. - Man bør nok vaske det 2 gange.

Og velkommen til :)

Medlem
Brugeravatar

Alt hvad du har beskrevet, gjorde jeg også. Bortset fra jeg brugte en nål istedet for tændstik ;-) Jeg duppede den ned i skeen -op og ned, op og ned, indtil klumpen samlede sig på nålen og løftede den derefter af.

Hvordan laver du koppen? (Vil bare høre om det er samme måde som jeg gjorde)

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Spiffeh :
Det med vandet lyder som en rimelig god ide.. men straks rammer junkie tanken mig ;) :
Går der intet til spilde på den måde ? men nej.. det er jo uopløseligt i vand siger du.. så det gør der vel ikke.
Men uanset hvad er det jo nok bedre end at ryge salmiak rester.

Methmaster :
Jeg tager en kop ( uden hank ) laver et " trommeskind " af sølvpapir på den.
Spænder med et par elastikker så det er luftæt, så prikker jeg en masse små huller i den ene side,
med en meget fin genstand, nål eller det der ligner.
og i den anden side laver jeg et lidt større hul jeg kan suge af.
Så ligger jeg noget aske fra en smøg over de små huller så de er dækket, putter freebasen oven på asken,
og suger stille og roligt, lader det smelte langsomt, og til sidst suger jeg som en i helvede, og giver fuld flamme.
Laver nogen gange evt et sliphul i koppen (ikke sølvpapiret ) så den tømmes nemmere.
Og så skal det jo bare holdes nede til man er rød i hovedet hehe..

Medlem
Brugeravatar

TheCook skrev:
Spiffeh :
Det med vandet lyder som en rimelig god ide.. men straks rammer junkie tanken mig ;) :
Går der intet til spilde på den måde ? men nej.. det er jo uopløseligt i vand siger du.. så det gør der vel ikke.
Men uanset hvad er det jo nok bedre end at ryge salmiak rester.

Methmaster :
Jeg tager en kop ( uden hank ) laver et " trommeskind " af sølvpapir på den.
Spænder med et par elastikker så det er luftæt, så prikker jeg en masse små huller i den ene side,
med en meget fin genstand, nål eller det der ligner.
og i den anden side laver jeg et lidt større hul jeg kan suge af.
Så ligger jeg noget aske fra en smøg over de små huller så de er dækket, putter freebasen oven på asken,
og suger stille og roligt, lader det smelte langsomt, og til sidst suger jeg som en i helvede, og giver fuld flamme.
Laver nogen gange evt et sliphul i koppen (ikke sølvpapiret ) så den tømmes nemmere.
Og så skal det jo bare holdes nede til man er rød i hovedet hehe..

OMG!! Fortryder jeg spurgte! Jeg har nu kronisk craving for freebase! :o :shock: :o
Jeg ku næsten smage det med den forklaring du gav :D

Det var nøjagtigt sådan jeg også gjorde :wink:

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Hehe jeg sidder sku også og bliver helt sulten nu !
SELVKONTROL !! det må jeg da ha ;)
Godt man ikke har råd til det lige nu hehe !

Godt at vide jeg gør det rigtigt !
Det er jeg glad for og igen mange tak :D

Puha.. nu glæder jeg mig til det bliver den 1

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Pas nu på jer selv, folkens :/

Medlem
Brugeravatar

Det er sgu sjovt som nogen minder bare sidder fastgroet i hjernen! Det er tit jeg ikke husker brudstykker af hva jeg har lavet dagen i forvejen men jeg husker TYDELIGT alt fra den dag jeg røg freebase, alt fra hvem, hvad, hvor, smag, virkning og stemning :-D -og det er over 10 år siden!

Sorry for trådkapring.. ;-)

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Methmaster skrev:
Det er sgu sjovt som nogen minder bare sidder fastgroet i hjernen! Det er tit jeg ikke husker brudstykker af hva jeg har lavet dagen i forvejen men jeg husker TYDELIGT alt fra den dag jeg røg freebase, alt fra hvem, hvad, hvor, smag, virkning og stemning :-D -og det er over 10 år siden!

Det er faktisk rigtigt... jeg husker også alt den dag jeg røg det første gang.
Og de andre gange... husker det hele.
Smagen glemmer man dog aldrig... folk siger den er grim.. well ?
jeg elsker den

Medlem

Logisk er der bare noget der overhoved ikke spiller.
For det første, hvis man køber et godt gram koke, har man virkning af hver streg i et par timer eller 3. Med en ordentlig kvalitet er stregerne, hvis man går til den gode side, på 100-150 mg. Hvis vi antager, at der er 7 streger på et gram, lavt sat, er det 14 dejlige timer på 1 gram.

Den glæde tager du så over 1/14 af tidrummet, plus at du er helt smadret bagefter. Jeg ved godt, at jeg overser min personligt ubekendte faktor, "hvor meget bedre rusen er", men jeg vil til enhver tid foretrække de 14 timers rus, og så bare kunne sove når det passer mig.

Mvh.
Anarkrig

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Damn... 1 gram flæk holder sku ikke i 14 timer... never... så er det da rent placebo.
og jeg vil da mene jeg har fået fat på " det bedste af det bedste " et par gange før her i landet..
Så er man dag lidt svagpisser ;) undskyld sproget.. men det syndes jeg sku.. altså hvis 1 g holder i 14 timer..
Eller er man bare virkelig god til at styre det, og så er man sku heller ikke påvirket i 14 timer anyway.
Jeg vil meget hellere ryge det... men det er ikke det vi skal diskutere :)
Det kan være ligemeget.

EDIT : jeg har erfaret at normalt gade coke ca holder en halv time... så skal man have mere.
Ordenligt coke holder for mig personligt kun 1 time max halvanden, så skal jeg have en streg til.

Jeg tager så heller ikke " killer snitter "

Medlem

Nej nej det er klart, jo mere knark man indtager, jo sejere er man.
Skidt cola giver lyst til mere efter 2-3 kvarter, med god cola kan jeg sagtens gå et par timer, før jeg har lyst til at gentage processen.

At du ikke har forstået at cola til en plov, når vi ikke snakker storsalg, ikke er værd at hive op i næsen eller ned i lungerne, kan jeg dårligt tage ansvar for, jeg prøvede bare med logisk gennemgang, at få dig til at se idiotien i dit indtagelsesvalg.
Min formidling gik imidlertid ikke igennem, det tager jeg til mig. Så længe du kan styre det, og ikke oplever nævneværdig ubehag...

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Logisk er der bare noget der overhoved ikke spiller.
For det første, hvis man køber et godt gram koke, har man virkning af hver streg i et par timer eller 3. Med en ordentlig kvalitet er stregerne, hvis man går til den gode side, på 100-150 mg. Hvis vi antager, at der er 7 streger på et gram, lavt sat, er det 14 dejlige timer på 1 gram.

Den glæde tager du så over 1/14 af tidrummet, plus at du er helt smadret bagefter. Jeg ved godt, at jeg overser min personligt ubekendte faktor, "hvor meget bedre rusen er", men jeg vil til enhver tid foretrække de 14 timers rus, og så bare kunne sove når det passer mig.

Mvh.
Anarkrig

Du rammer plet med den antagelse der :wink: Du ved IKKE hvor meget federe rusen er når du ryger det. Den virkning du får ved en RIGTIG go streg cola -gang det med 50!
Jeg vil give dig helt ret i at det ikke kan betale sig i længden. Netop derfor min tur kun blev ved den ene gang. Jeg kan finde langt billigere metoder at blæse på. Ice, E, MDMA...
Jeg vil dog stadig ikke mene at du kan få 1g go coke til at vare 14 timer :shock: Personlig ville jeg nok slet ikke ha' lyst til at sniffe så meget da jeg synes jeg hurtigt opbygger en slags tolerans som betyder at jeg ikke bliver mere høj. Jeg rammer et plateau og så er det lige meget hvor mange streger jeg sniffer efterfølgende. Det blir' bare ikke bedre. Faktisk er det direkte ubehageligt, medmindre jeg ryger lidt tjald samtidig.

Medlem
Brugeravatar

TheCook skrev:
Methmaster skrev:

Det er faktisk rigtigt... jeg husker også alt den dag jeg røg det første gang.
Og de andre gange... husker det hele.
Smagen glemmer man dog aldrig... folk siger den er grim.. well ?
jeg elsker den

Jeg tror det er fordi vi som regl forbinder grim smag med grim effekt men i dette tilfælde giver den "grimme" smag en top lækker effekt. Hjerneforvirring! :D
Jeg giver dig ret. Synes heller ikke smagen er grim men havde vi ikke fået det så godt af den, er jeg ikke sikker på vi ville ha' kunnet li den :wink:

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Min post blev slettet fordi en sjov moderator åbenbart mene jeg diskutere om priser... LOL til grin...
Nå.. men man kan sagtens få god coke til en plow... det er ikke særlig svært..
Giver man mere vil jeg mene man lader sig tage groft i røven...

Er det en pris disku ? mener ikke vi diskutere om nogle priser, vi taler om dem.. godt så !

anarkrig : ( jo mere knark man indtager, jo sejere er man. ) ja måske hvor du kommer fra menæh... ikke her..

ps : og nu begynder moderator også at kalde mig ord ? hold da op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forskellen ved at ryge fri base,og så sniffe alm. Coke,er for mig grunden til jeg er nødt til fuldstændigt at holde mig væk fra det.Der er intet der er bedre end at ryge base og for mig endte det altså med at jeg helt må holde mig væk fra skidtet.Det er simpelthen for godt.Så er der nogen der vil sige "hvorfor tager du så ikke bare en streg" en gang i mellem?Fordi ligeså snart jeg kan mærke Coke virkningen SKAL jeg simpelthen have røgen,fordi jeg ved hvor godt det er.
Det er bare mig der er svag.

Medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Forskellen ved at ryge fri base,og så sniffe alm. Coke,er for mig grunden til jeg er nødt til fuldstændigt at holde mig væk fra det.Der er intet der er bedre end at ryge base og for mig endte det altså med at jeg helt må holde mig væk fra skidtet.Det er simpelthen for godt.Så er der nogen der vil sige "hvorfor tager du så ikke bare en streg" en gang i mellem?Fordi ligeså snart jeg kan mærke Coke virkningen SKAL jeg simpelthen have røgen,fordi jeg ved hvor godt det er.
Det er bare mig der er svag.

Jeg vil ikke sige du er svag -faktisk det modsatte. At erkende man ikke kan kontrollerer det og derfor tager en beslutning om helt at holde sig fra det, det kræver viljestyrke og det gør dig stærk.
Det er jo det samme som at indse man ikke kan nøjes med at ryge en enkelt smøg indimellem og derfor helt lade være. Det er der mange der ikke kan.

:wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]