Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Hey alle, jeg er ikke så opdateret så jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har netop siddet og kigget på bekendtgørelsen om euforiserende stoffer, og jeg har bemærket at der er blevet tilføjet en del RC´ere ( http://lms-lw.lovportaler.dk/showdoc.as ... 0080749-b1 )

Så mit spørgsmål lyder, hvilke substanser der kan bruges er endnu ikke omfattet af listen?

Medlem

ja det er jo så resten, ikke... dit indlæg lægger op til dovenskab, og det er ikke kønt.

Medlem

og dit svar bærer præg af at dine pubeshår endnu ikke er vokset frem, men det er måske meget kønt når nu jeg tænker mig om.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hey dér,
jeg synes det er en dårlig idé at folk begynder at liste op på Psychedelia hvilke euforiserende stoffer som stadig ikke er blevet ulovliggjort. De seneste års udvikling viser med al tydelighed at det ikke er nødvendigt med evidens for at et stof er skadeligt for at det bliver ulovliggjort, men blot at det muligvis kan virke euforiserende er rigeligt med rationale for at ulovliggøre det. Diverse myndigheder benytter i stigende grad Psychedelia som kilde, og hvis man stadig ønsker at der skal være psykoaktiver tilgængelige som ikke er ulovliggjort, vil det IMO være lidt at skyde sig selv i foden at udlevere dem en liste her.

Medlem

Prometheus skrev:
Hey dér,
jeg synes det er en dårlig idé at folk begynder at liste op på Psychedelia hvilke euforiserende stoffer som stadig ikke er blevet ulovliggjort. De seneste års udvikling viser med al tydelighed at det ikke er nødvendigt med evidens for at et stof er skadeligt for at det bliver ulovliggjort, men blot at det muligvis kan virke euforiserende er rigeligt med rationale for at ulovliggøre det. Diverse myndigheder benytter i stigende grad Psychedelia som kilde, og hvis man stadig ønsker at der skal være psykoaktiver tilgængelige som ikke er ulovliggjort, vil det IMO være lidt at skyde sig selv i foden at udlevere dem en liste her.

Hvis der findes en liste over lovlige substanser vil jeg da gerne have den over PM, for jeg kan da godt følge din pointe Prom. Jeg er som sagt ikke opdateret med hvilke substanser der er fremme nu, og som kan erhverves legalt. Såvidt jeg kan se henviser sundhedstyrelsen i en lang række tilfælde til deres internationale samarbejdspartnere som foreslår forskellige substanser der skal ryge på forbudslisten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Undskyld mig poke, men tænk dig lige om. Der er ofte folk der stiller dette spørgsmål, og de får altid samme svar: NEJ, vi vil IKKE offentliggøre en liste over lovlige stoffer, hr. journalist/betjent/medarbejder i sundhedsstyrelsen. Vi vil heller ikke sende dig en liste i pm(jeg tror iøvrigt ikke der er nogen som har sådan en liste, men det er en helt anden sag). Nu kender jeg dig jo som en fornuftig mand, så det undrer mig faktisk at du opretter sådan et emne. Og du har jo nogle kontakter som har stor viden, dem vil jeg da anbefale at du bruger. Psychedelia er imo på ingen måde egnet til den slags(hvad du foretager dig i pm i den forbindelse er naturligvis din egen sag, men lad det ikke spilde ud på det offentlige board).

Medlem
Brugeravatar

Brug lidt tid på bluelight fx. Det giver et meget godt indblik i hvilke ting der er up and coming i RC-verdenen. Andre sider er sikkert lige så gode/bedre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Udover det ville være en foræring til vores lovgivere, så finder jeg selve konceptet ret åndsvagt. Er et RC intereressant blot fordi det endnu er lovligt? hvis man vil have psykedelika så er tonsvis af lovlige stimulanser da ret u-interessante? Men der er mange 'RC's' og nye kommer til løbende, så du vil aldrig sidde med en komplet liste anyways.. ikke at en sådan eksisterer overhovedet..

Medlem

Yeti, jeg var ikke klar over den ændring som der har været, og den fokus der er kommet på RC´s fra myndighedernes side, og det er derfor jeg oprettede posten i naivitet. Jeg var ret overasket da jeg så forbudslisten, for de fleste ting der var på markedet for 5-8 år siden er blevet ulovlige, i hvert fald af de lidt mere sjove slags.

ThirdEye, regnede nu heller ikke med en komplet liste, jeg har en ide om hvor man kan få en længere liste, det jeg fisker efter er selvfølgelig ikke alle substanserne, men det som folk bruger, der er tonsvis af ting jeg ikke kender en dyt til mere, og det ville tage meget meget langt tid at gennemgå alle posts, og dernæst sortere dem for at se hvad der røre sig.

Hvis der er nogen der har andre forslag både ift. hvad der rør sig, eller hvor jeg kan finde mere information, så er budene velkomne i min PM indbakke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]