Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg er godt klar over at den normale virkning fra Ritalin ligger tæt op af amphf, men på den seddel der følger med mine Concerta på 54mg står at hvis man indtager for mange af dem kan du få ekstrem lykkefølelse og hallucinationer og mange andre ting, der står så også at man straks skal søge lægehjælp hvis nogen af disse ting forekommer. men det jeg egentlig er interreseret i er om man kan få trippet med hallucinationer og lykke uden at det bliver livstruende og hvor mange af pillerne jeg så skal tage for at få virkningen ?

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror det er en dårlig idé at tage et stof, for at opnå bivirkning frem for hovedvirkning. Du skal tænke på, at hvis du tager 10 piller for at opleve bivirkningen 10 gange stærkere, så bliver hovedvirkningen jo også 10 gange stærkere.. Ved ikke hvad Concerta gør, men jeg ville ikke poppe lortet for at blive høj, hvis jeg var dig.. Køb dig hellere noget amf i stedet. Derudover er det ikke til at sige præcis hvor mange piller der skal tages, for at opleve en bivirkning. Det kan være du ikke får bivirkningen efter 20 piller, men næste gang du prøver, får du det efter 1.. :) Ville fraråde dig det..
Men stille og roligt fremad, det er som regel det sikreste. Dosér lavt, redosér derefter. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Står der på din indlægs seddel til Concerta - noget om ritalin ?
Jeg ved ikke noget om Concerta- men har kunne læse mig til det er en anden ADHD medicin end ritalin, så derfor finder jeg det meget mærkeligt at de skriver noget som helst om noget andet medicin på den seddel - det kunne jo forvirre.

Det lyder som en dum ide, den type stoffer ( så hvidt jeg ved ) er ikke til at hallucinere på- og når man gør har man som du selv siger taget for meget, så det lyder altså for dumt og alt for farligt at eksperimentere med.
Det er jo medicin du får dig der, og er du ADHD virker det vist nok ( RET MIG HVIS JEG TAR FEJL ) mere stimulerene på dig end direkte speedene, eller det virker vist ikke som på os andre..

Bare for god ordens skyld - så lad vær med at gøre noget til du for et bedre svar- end det jeg lige har givet dig :)

Mvh roche

EDIT : nå okay Highroller har vist svarret : )

Senest rettet af Roche 04 maj 2010 21:56, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Spis nu bare din medicin efter den anvisning, din læge giver dig.

De bivirkninger, som står på indlægssedler, er nogle der er fundet blandt en kæmpe gruppe testpersoner. Muligvis millioner når vi snakker et stof som methelphenidat. Og når alle reagerer forskelligt, er det klart der vil opstå nogle atypiske bivirkninger indimellem. De fleste af disse reaktioner indskrives på listen over mulige bivirkninger.

Jeg ville fraråde dig, at spise flere end din læge anviser dig. Der er en grund til, du får det medicin. Og især når det er mod en psykisk lidelse kan det være en meget dårlig ide, at bruge sin medicin forkert.

-Jimmy Carter

Junior medlem

jamen det er ikke bivirkninger jeg snakker om, det står ihvertfald ikke under bivirkninger på sedlen men et andet sted under et andet emne. Concerta er ritalin i depot form, og nej kan ikke bare købe noget amf når det nu ikke er den virkning fra ritalinen jeg vil have men en helt anden uudforsket en (:

Junior medlem

og jo jeg kan sagtens eksperimentere med det selvom det er noget jeg skal tage mod en psykisk lidelse eftersom at jeg har sniffet en del af det hvor det har virket nogenlunde ligesom amf. så det skal ikke komme an på det ihvertfald (:

Admin
Brugeravatar

Okay så, det står ikke direkte under emnet "bivirkninger", men i stedet under "tegn på overdosis" :roll:

Det må enhver idiot kunne finde ud af, at man ikke har lyst til.

Citat:
Tegn på overdosis er f.eks. opkastning, ophidselse, rysten, flere ukontrollerede
bevægelser, muskeltrækninger, krampeanfald (eventuelt efterfulgt af koma), ekstrem
lykkefølelse, forvirring (alvorlig forvirring), hallucinationer, øget sveddannelse, blussen,
hovedpine, høj feber, ændringer i hjerteslag (langsomt, hurtigt eller uregelmæssigt),
højt blodtryk, udvidede pupiller samt tør næse og mund.
CONCERTA®
CONCERTA®
DK

Ovenstående uddrag fra indlægssedlen i concerta.

Men ja jeg må sgu give dig det. Denne tilstand lyder yderst behagelig! :P

-Jimmy Carter

Senest rettet af Imp 04 maj 2010 22:04, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Ja prøv det !
Trip lige til helvede :D

Alt alt for farligt man :s !
Don't do it !

better safe than sorry dude ;)

Junior medlem

se det var jo en udmærket pointe (:
der tænkte jeg mig ikke lige om.

mange tak for hjælpen

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Du kan altså ikke selv vælge hvad for nogle bivirkninger du får af det pågældende stof, så at tage det udelukkende for at få to ud af 10+ bivirkninger lyder i mine ører ret dumt.
Du har INGEN ide om du er en af den slags folk som får de to bivirkninger. du kunne ligeså godt få alle andre end lige de to du søger.
Til slut et råd: tag din medicin i de påskrevede doser. alt andet er dybt uansvarligt og sikkert usundt for dit helbred.

Medlem

Gør det ikke. Halu'er skal forkomme ved et halugen stof, ikke pga. overdosis af et ikke halugen stof. (tag forhold til stavefejl)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Altså alle amf-lignene præperater kan vel give hallucinationer hvis de bliver misbrugt. Men tror mere det er mangel på søvn og ikke stoffet, der gør det (taler af erfaring ift mine egne speed-ture.)

Som de andre siger: Stick to your regular dose ;-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Concerta er er en time release kapsel med Methylphenidat (Ritalin)
Kan stort set ikke misbruges, andet end at indtage flere af dem, hvilke vil blive højst ubehageligt.

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
MusicProstitute skrev:
Concerta er er en time release kapsel med Methylphenidat (Ritalin)
Kan stort set ikke misbruges, andet end at indtage flere af dem, hvilke vil blive højst ubehageligt.

Nu er det jo også lige præcis det trådstarter har i tankerne? :?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Du vil højst sansynligt ikke kunne opleve ekstrem lykkefølelse af methylphenidat.. Det er mere en slags feelgood agtig rus. + Du bliver pisse irriterende at høre på da man snakker konstant :roll:

Desuden er det svært at dosere med når det er 54 mg time release - Så hvis du endelig skal blæse på dine piller, så kan du klippe pillen i små stykker(konsistensen af en concerta-pille er sådan lidt som dragé) - så blander du den op i lidt spiritus, 20 ml er nok, og lader det stå i en dags tid, vupti, så er det opløst i dit vodka/bacardi/whatever = de 54 mg der rigtigt skulle udløses over længere tid, bliver istedet optaget med det samme.

Her skal det lige understreges på det kraftigste at 54 mg kan være noget nær overdosis for nogle(!!) så hvis du gør det - så start med at drikke 1/3 af det så du kun får 18 mg, det virker langt kraftigere når din krop optager en dosis der rigtigt skulle ha været optaget langsomt over flere timer, - på én gang istedet.

Herudover vil jeg bare tilføje at amfetamin er en del mere euforisk - selvom rusen er ret ens, så mit råd er egenteligt også bare at bruge din meddicin til hvad den er beregnet til :P

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Dont do it!
Har aldrig før oplevet en så grum nedtur efter at jeg prøvede..
Ved ikke om man kan kalde det lykkefølelse men har aldrig før oplevet at være så lam på den negative måde.
Kunne slet ikke snakke til sidst.
Folk får osse en syg trang til at gå i dametøj..( ikke ret smart når man tager på bo bo bo bodega)
Gad vide om jeg skulle skrive en trop rapport faktisk ret griner historie nu hvor jeg lige kommer i tanke om det..
Men igen lad være med at gøre!
Prisen er alt for høj for en rus efter min mening.
De har den klammeste feeling dagen efter.
Amf nedturen gange 5.
Var osse stiv da jeg begyndte at poppe.
men brug hellere din medicin som du skal.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Det giver da ligeså meget nedtur dagen efter som amf.. Personligt får jeg først nedtur dagen efter hvis jeg(sådan ca...) overgår de 150 mg over en aften..

cyrus_tha_vrius666 skrev:
Folk får osse en syg trang til at gå i dametøj..( ikke ret smart når man tager på bo bo bo bodega)

Personligt får jeg trang til at smide tøjet på MDMA - men det er vidst meget normalt, men det der lyder altså som et særtilfælde :lol:

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Dont do it!
Ved ikke om man kan kalde det lykkefølelse men har aldrig før oplevet at være så lam på den negative måde.
Gad vide om jeg skulle skrive en trop rapport faktisk ret griner historie nu hvor jeg lige kommer i tanke om det..
Amf nedturen gange 5.

LOL! Det med dametøjet tror jeg ikke har noget med amfen at gøre men mere personlig reference :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Methmaster skrev:
Dont do it!
Amf nedturen gange 5.

LOL! Det med dametøjet tror jeg ikke har noget med amfen at gøre men mere personlig reference :D

Hehe det plejer de nu altså ikke at gå i ;P hehe
Har skrevet en trip rapport, men det er altså længe siden det her skete.

Junior medlem

Hej Frederik.

Jeg har selv ADHD men "regulerer" det for det meste med hash.
....
Jeg har dog fået udskrevet Concerta, selvom jeg ikke tager dem regelmæssigt.
Jeg har flere gange "gumlet dem" som de kalder det på det misbrugscenter jeg frekventerer, og jeg har da lige et par "pointers" i den forbindelse:

Concerta tableterne er konstrueret til at frigive det virksomme stof (methylphenidat-hydrochlorid) ganske, ganske langsomt.

Det giver derfor INGEN MENING bare at hælde en håndfuld tabletter i bøtten!!!!

Det tager alt for lang tid for din krop at slippe af med methylphenidat-hydrochlorid'en, da tableterne ikke bliver opløst nede i kufferten, men er designet til at frigive de virksomme stoffer igennem det lille hul du kan se i enden af pillen.
= Du ligger et par dage og kan ikke sove.

Hvis du skiller en tablet fra hinanden vil du kunne se at den er opdelt i tre dele.
En grøn, en gul og en hvid.

Det er det samme virksomme stof der er i alle tre farver,
men de er blandet op i forskellige binde-midler for at justere hvor hurtigt de bliver frigjort i din mave.

Du vil også se en plastik-agtig "skal" under den hvide farvebelægning.
Det er noget "high-tech-space-age-agtigt-noget" vi ikke skal gå for meget i detaljer med.

Men dét der plastik stads tillader at der kan sive vand fra din mave/tarm ind og opløse pulveret så det siver ud af det lille hul i tableten.

Det du skal gøre er at fjerne den hvide keramik-lignende skal - OG plastiken.
Mas eventuelt hele molevitten med en fladtang, så er det nemmere at skille stumperne ad.

Det hvide er det der bliver opløst hurtigst, og det kan (sammen med det gule) sagtens kværnes til pulver og sniffes.

Det grønne er lidt voldsomt at hive op i båthornet- jeg plejer selv bare at spise det.

Den hurtige måde er at tygge tableterne og skylle dem ned med en flok bajere. (Det hvide stads sætter sig dog lidt i tænderne)

Alkohol øger "speed-virkningen".
- Jeg får selv motormund hvis jeg spiser en (uden at tygge den), og drikker mig i hegnet bagefter...

Jeg har dog aldrig hallucineret på hverken concerta eller aphetamin!!
Det ønsker jeg iøvrigt ikke.

Frederik. Jeg synes KUN du skal gøre det jeg beskriver herover, hvis du er ude efter en amfetamin-effekt.
Hvis du vil hallucinere på concerta er jeg bange for at du skal tage så meget at du runder en lille psykose, og andet vammelt inden du "kommer i mål"

Håber det kan være til hjælp.

//Faaklaag

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]