Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der brækmiddel på Ketogan & F2? Isåfald kan det fjernes ved at skrabe overfladen af pillen af?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Nej der er ikke brækmiddel på ! hvad fanden skulle meningen med det også være? at man skulle brække sig af sine piller? så virker de jo ikke!

Junior medlem

Nej, men jeg tænkte som en slags sikkerhed for at men ikke indtog for mange. Jeg har bare hørt at at det var tilfældet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Nej.
Der er ikke nogen piller der har brækmidler på overfladen (eller i sig) medmindre de er specifikt designet til at få folk til at brække sig hurtigt og der bruger man vist normalt epicac som er flydende.
Det ville jo være helt kvast at man indtog sin pille og efterfølgende brækkede den direkte op igen.
I ketoganer er der udover ketobemidon (som er det aktive stof) også et muskelafslappende præparat, men det er ketobemidonen der er opioidet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

*sidder flad af grin for sig selv, mens han forestiller sig et sindsygt scenarie, hvori en medicinalvirksomhed ved et uheld kommer brækmiddel i et helt batch af deres panodilpiller*

Se SÅ ville der være fest sådan en søndag formiddag på McDonalds, hvor alle de tømmermændsramte jo typisk lige vælter ned, efter at have slugt lidt mod hovedpinen.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har før hørt at de putter en lille smule brækmiddel i noget medicin for at folk der forsøger selvmord ved piller kaster op før de når en dødelig dosis, har dog aldrig fået det be- eller afkræftet.

Så har jeg desuden hørt at de fleste stærke sprit-produkter der ikke sælges specifikt til oral indtagelse er tilsat noget, der får det til at smage afskyeligt så folk ikke finder på at drikke det.

OOOOG jeg har også engang hørt at store dunke med gas blev tilsat en ildelugtende substans der skulle forhindre folk i at forsøge at sniffe det.

Jeg har aldrig haft nok motivation til at undersøge sagen på egen hånd. (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sprængfarlige gasser tilsættes lugt, men det er blot en sikkerhedsforanstaltning i tilfælde af gaslækage - f.eks. er Methan, som er en yderst brændfarlig naturgas, fuldstændig lugtfri i ren form.

Spritprodukter (der ikke er til indtagelse) som sælges til i byggemarkeder og supermarkeder er såkaldt denatureret sprit, dvs. "afvigende fra naturligt sprit" - altså er det tilsat et middel, der forhindrer mennesker i at drikke det - f.eks. brækmiddel.

Hvor har du historien om brækmiddel i medicin fra? At du "engang har hørt det" er ikke ligefrem en pålidelig kilde..

Junior medlem

Sunshinejunkie, det er precis det samme jeg har hørt, altså at i tilfældet af at for meget medicin blev indtaget vill man kaste pillerne op igen.

Det er selvfølgeligt ikke noget der blot virker ved indtagelse af en enkelt eller to piller, det er jo logisk, men ved overdrevent forbrug, f.eks ved selvmordsforsøg.

Junior medlem

Hm jeg tror ikke det er tilfældet, :)
da jeg på egen krop har prøvet at spise 2 ark ketoganer (20 stk.) på en aften uden at kaste op.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hvor mange havde du da tænkt dig at indtage? Du skriver selv:
iblodet skrev:
...Det er selvfølgeligt ikke noget der blot virker ved indtagelse af en enkelt eller to piller, det er jo logisk, men ved overdrevent forbrug, f.eks ved selvmordsforsøg.

Altså har du tænkt dig at starte et seriøst misbrug eller måske et selvmordsforsøg? Hvis "brækmidlet" kun virker ved indtagelse af en meget stor dose, er der jo ikke rigtig noget at bekymre sig om. :wink:
P.S. Nej der er ikke brækmiddel i medicin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
@ Rush - Jeg har hørt det fra et par kammerater, det er mig dog uvist om de har forstand på det. Jeg kunne forestille mig at de også har hørt det et eller andet sted. Men det lyder da også logisk nok i mit hoved at stoppe selvmordsforsøg på den måde, selvom det i teorien også kunne resultere i at vedkommende bliver kvalt i sit eget bræk i sin medicin-dopede tilstand. Hmm.

Junior medlem

Atna, jeg har bare oplevet at ved flere lejligheder har jeg spist mange flere end jeg havde planlagt, og jeg ved at det ikke er helt ufarligt at blande ketoganer og F2'ere i større mængder.

Jeg syntes selv at 5-7 af hver er ret meget når man blander dem sammen. Så det kunne være rart med en slags nødbremse hvis jeg fik for mange en dag. Har flere gange prøve at jeg næste dag "mangler" en del piller, som jeg så åbenbart har ædt dagen før. Og da det er en blanding af netop de to typer kan det måske en dag gå hen og blive for meget. Det er nu ikke så tit det sker.

Jakobdue er din Ketogan tolerence meget høj? Det er da ret meget med 20 stk på en gang! Blander du det sammen med andet?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
LarmerFyr skrev:
Nej.
Der er ikke nogen piller der har brækmidler på overfladen (eller i sig) medmindre de er specifikt designet til at få folk til at brække sig hurtigt og der bruger man vist normalt epicac som er flydende.
Det ville jo være helt kvast at man indtog sin pille og efterfølgende brækkede den direkte op igen.
I ketoganer er der udover ketobemidon (som er det aktive stof) også et muskelafslappende præparat, men det er ketobemidonen der er opioidet.

ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Syrup_of_ipecac bruges epicac sjældent nutildags.

Jeg har også hørt at der er brækmiddel i nogle piller, for at sænke effektiviteten af et selvmordsforsøg.
Men det giver ingen mening. Det forhindrer brug af stoffet i store doser. desuden er mange stoffer kvalmefremkaldende i sig selv, intaget i store doser.
Hvis folk begynder at begå selvmord med knive i stedet for medicin, falder antallet af døde jo ikke.

iblodet. det lyder som om du har en farlig tendens. Det kan meget let blive fatalt. drikker du alkohol til?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
I kodimagnyler fx er der tilsat Acetylsalicylsyre, der bla udløser kvalme...

Lidt info:
Acetylsalicylsyre
Revideret
08-04-2009
Symptomer: Tinnitus, hørenedsættelse, kvalme, opkastninger, evt. gastro-intestinal blødning. Takypnø, øget minutvolumen, perifer vasodilatation, svedudbrud, dehydrering og uro. Ved alvorlige forgiftninger ses konfusion, koma, kramper, evt. nyrepåvirkning og lungeødem. Temperaturforhøjelse og hypoglykæmi ses især hos børn. Respiratorisk alkalose ses tidligt i forløbet og ved lettere forgiftninger, evt. i kombination med en kompensatorisk metabolisk acidose. Ved svære forgiftninger og især hos småbørn dominerer metabolisk acidose.
Parakliniske undersøgelser: A-punktur med lav P-CO2, lav standard hydrogencarbonat og negativ base excess. Fald i koagulationsfaktorer II, VII, X, serum-kalium og evt. serum-calcium.
Toksisk dosis: Engangsdosis over 125 mg/kg for både børn og voksne. Doser over 500 mg/kg (voksne) og 200 mg/kg (børn) har medført død.
Behandling: Initialt gives aktivt kul og phytomenadion i.v. Hvis der er indtaget mere end 10-15 g acetylsalicylsyre, kan der suppleres med ventrikeltømning op til 2 timer efter indtagelse af toksisk dosis eller gentagne doser aktivt kul, da der ellers er risiko for, at kullets adsorptive kapacitet overstiges. Herefter styres behandlingen ud fra symptomer og måling af serum-salicylat. Vær opmærksom på, at peakværdien som regel først nås 4 timer efter indtagelse, ved forgiftning med enterotabletter først efter 6-24 timer. Hvis der også er indtaget medikamenter, der giver ventrikelretention, kan peak forsinkes yderligere.
Serum-salicylat < 1,0 mmol/l: Rehydrering med i.v. væske. Serum-salicylat skal være målt efter formodet peak, eller serum-salicylat skal være faldende, før patienten kan udskrives og observeres hjemme.
Serum-salicylat 1,0-2,4 mmol/l: Rehydrering med i.v. væske. Patienten skal have været uden symptomer i mindst 6 timer (24 timer ved forgiftning med enterotabletter) før udskrivning.
Serum-salicylat 2,4-4,4 mmol/l (moderat forgiftning): Alkalinisering af urin (pH >7 ved infusion af hydrogencarbonat, timediurese bør være >100 ml/time, forceret diurese har ingen yderligere terapeutiske fordele). Hæmodialyse ved vedvarende svær acidose, dårlig nyrefunktion eller dårlig klinisk tilstand.
Serum-salicylat > 4,4-5,0 mmol/l (svær forgiftning): Hæmodialyse. Serum-salicylat gentages hver 3. time, indtil serum-salicylat er mindre end 1,0 mmol/l. Alvorligt forløb med mortalitet på 5% ses ved serum-salicylat over 5 mmol/l. Maksimal serum-salicylat kan indtræde sent, især efter indtagelse af enterosolubile præparater (>12 timer). Kroniske forgiftninger vurderes primært ud fra klinik på grund af dårlig korrelation mellem serum-salicylat og toksicitet.

Kilde: http://www.medicin.dk

Admin
Brugeravatar

Acetylsalicylsyre er en del af medikamentet i kodimagnyl. Det er ikke bare noget de tilsætter som brækmiddel. At det så i øvrigt forhindrer folk i at spise mange af dem, er jo bare en bonus :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Sikker på det ikke handler om at ryge dem ?.
Har hørt der kommet masser af piller der bliver farvet så det ikke kan bruges til drugrape, det har også den effekt at man ikke kan ryge dem..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Imp skrev:
Acetylsalicylsyre er en del af medikamentet i kodimagnyl. Det er ikke bare noget de tilsætter som brækmiddel. At det så i øvrigt forhindrer folk i at spise mange af dem, er jo bare en bonus :)

Ja, selvfølgelig er det en del af medikamentet.. Klart at Acetylsalicylsyre (i sig selv og) i samarbejde med Kodein er smertelindrende.. Men også ret giftigt i større mængder, og det er egentlig bare derfor jeg lige ville nævne det...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
@iblodet - Det lyder farligt det du har gang i. Har du overvejet kun at tage det frem du har tænkt dig at tage og så gemme resten væk? Og så ville det nok også være en rigtig god ide kun at tage et af stofferne af gangen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Imp skrev:

Ja, selvfølgelig er det en del af medikamentet.. Klart at Acetylsalicylsyre (i sig selv og) i samarbejde med Kodein er smertelindrende.. Men også ret giftigt i større mængder, og det er egentlig bare derfor jeg lige ville nævne det...

Korrekt.. men kodein er også giftigt i større mængder, og den forgiftende faktor er vel nærmest den man er ude efter, når man vil tage sit eget liv?
Banalt diskussion egentlig.. Æder man mange piller for at slå sig selv ihjel, er lidt opkast og maveonde vel en del af bivirkningerne? :D

Junior medlem

iblodet skrev:
Atna, jeg har bare oplevet at ved flere lejligheder har jeg spist mange flere end jeg havde planlagt, og jeg ved at det ikke er helt ufarligt at blande ketoganer og F2'ere i større mængder.

Jeg syntes selv at 5-7 af hver er ret meget når man blander dem sammen. Så det kunne være rart med en slags nødbremse hvis jeg fik for mange en dag. Har flere gange prøve at jeg næste dag "mangler" en del piller, som jeg så åbenbart har ædt dagen før. Og da det er en blanding af netop de to typer kan det måske en dag gå hen og blive for meget. Det er nu ikke så tit det sker.

Jakobdue er din Ketogan tolerence meget høj? Det er da ret meget med 20 stk på en gang! Blander du det sammen med andet?

Havde et meget stort forbrug af dem engang, ellers ville jeg heller ikke kunne have gjort det.
Plejede at ryge noget hash og drikke nogle øl oven på. Hvilket endte i nogle skæverter der ikke kan sammenlignes. Vil bestemt heller ikke anbefale nogen at ekspermentere i sådan nogle dosiser..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]