Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey Psy!
Jeg har læst lidt omkring på nettet, på diverse fitnessforums, og efedrinpiller og amf bliver ofte omtalt som at være supergode træningssupplementer? Men det kan jeg ikke helt få til at gå op i ligningen, da jeg tit og ofte får gallopperende puls når jeg tager amf eller efedrinpiller, og derfor faktisk er tvunget til at opføre mig mere roligt end hvis jeg ikke rykker snitter.. (Det kunne også være jeg burde justere mine doseringer :roll: ).. Men jeg kan da umuligt være den eneste herinde der har det problem, når jeg er på pulver?
Anyway - Spørgsmålet er så, om ikke mit hjerte lige pludselig får lyst til at eksplodere, hvis jeg i forvejen har høj puls, og derefter giver den gas på et løbebånd?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg tror ikke det er meningen at man skal være påvirket af amfetamin under træningen. Jeg tror det er for at sætte stofskiftet igang, så man kan forbrænde mere fedt og dermed blive mere markeret. Muligvis også fordi at et større stofskifte, vil gøre muskeltilvæksten større.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=23556

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep, man bruger det normalt til at cutte med, og ikke til at fremme præstationen i centeret. Vil ikke anbefale det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
Hey Psy!
Jeg har læst lidt omkring på nettet, på diverse fitnessforums, og efedrinpiller og amf bliver ofte omtalt som at være supergode træningssupplementer? Men det kan jeg ikke helt få til at gå op i ligningen, da jeg tit og ofte får gallopperende puls når jeg tager amf eller efedrinpiller, og derfor faktisk er tvunget til at opføre mig mere roligt end hvis jeg ikke rykker snitter.. (Det kunne også være jeg burde justere mine doseringer :roll: ).. Men jeg kan da umuligt være den eneste herinde der har det problem, når jeg er på pulver?
Anyway - Spørgsmålet er så, om ikke mit hjerte lige pludselig får lyst til at eksplodere, hvis jeg i forvejen har høj puls, og derefter giver den gas på et løbebånd?

Du har helt ret i dine overvejelser!
Fitnessfolkets udbredte tendens til indtag af efedrin, koffein og amfetamin som "kosttilskud" kan efter min mening tolkes på to måder:
1. De ønsker mere energi, så de kan træne hårdere under workouts.
2. De ønsker at mindske deres appetit og hæve deres krops forbrænding.

Den første er mest sandsynlig IMO, da det er sjældent at fitness-mennesker med hang til kosttilskud går efter vægttab - de går mest efter muskler! Desuden er det ikke det smarteste/mest optimale at forsøge en stimulans-drevet kur til vægttab, samtidig med at man vil have større muskler.

Amfetamin og efedrin er begge udbredte CNS stimulanser, som frigiver store mængder af neurotransmitteren Noradrenalin - som omdannes til adrenalin. Dette giver dig en masse energi, både mentalt og fysisk, samtidig med at din kropstemperatur, dit blodtryk og din puls stiger - og din forbrænding forøges som følge heraf.
Så under påvirkningen er du altså kunstigt opkvikket - du vil opleve større styrke og du vil være i stand til at arbejde længere tid, før du bliver udmattet.

Men: træning på stimulanser er ikke en god idé. Når du belaster din krop under motion/træning får du på almindeligvis en høj puls samt højere kropstemperatur - dette sker stadig på Amfetamin eller efedrin, men i langt højere grad! Kroppen har nu to belastninger - stoffet i blodet, som pumper hjerteaccelererende adrenalin gennem dine årer & den ekstra hårde træning, din krop nu udsættes for. Hjertet kommer derfor i et langt højere antal slag i minuttet og din krop bliver kogende varm.
Fordi amfetaminen og efedrinen begge er vanddrivende og temperaturhævende i sig selv, vil kroppen have langt mindre vand at køle sig selv ned med (vha. sved), end hvis du blot trænede normalt.
Jeg ved ikke hvordan det er med efedrin, med på Amfetamin kan det være rigtig svært at mærke hvor varmt man har det - så risikoen for hedeslag er også overhængende.
--

Der er altså risiko for hypertermia, dehydrering, tachycardia og en række andre kredsløbsproblemer, når man træner på disse stimulanser.

Morten på 14 skrev:
Jeg tror ikke det er meningen at man skal være påvirket af amfetamin under træningen. Jeg tror det er for at sætte stofskiftet igang, så man kan forbrænde mere fedt og dermed blive mere markeret. Muligvis også fordi at et større stofskifte, vil gøre muskeltilvæksten større.

Sludder, stofskiftet har ikke noget med din muskelvækst at gøre.
Når man træner intensivt, belaster man muskelfibrene så meget, at de faktisk får en lille skade. I dagen(e) efter, reparerer musklen så sig selv med nye fibre, som kan holde til større belastning - hvilket resulterer i større muskelmasse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bliver primært brugt til at cutte med, muligvis også som præstationsfremmende middel i den forbindelse. Man får jo, som du selv siger, en høj forbrænding, og samtidig får man svært ved at spise noget. Et højt kalorieindtag er essentielt i bodybuilding / styrketræning, og bliver ofte undervurderet.

Rush skrev:
Den første er mest sandsynlig IMO, da det er sjældent at fitness-mennesker med hang til kosttilskud går efter vægttab - de går mest efter muskler! Desuden er det ikke det smarteste/mest optimale at forsøge en stimulans-drevet kur til vægttab, samtidig med at man vil have større muskler.

Der er mange der 'bulker' om vinteren, dvs. de har et ekstremt højt kalorieindtag, for at få en optimal proteinsyntese, og skider på deres fedtprocent. Lige inden sommer tager de en cut-periode, hvor deres generelle kalorieindtag er lavt, mens proteinindtaget er højt og i den sammenhæng er der nogle der vælger amfetamin/efedrin - netop pga. forbrændingen og for at holde sig til en stram kostplan. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det. At tage det i 'normal' træningssammenhæng giver ikke nogen mening for mig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg takker for svarene, tror jeg holder mig fra stimulanser og træning, da jeg i forvejen får meget høj puls og kropstemperatur, bare ved at stå stille når jeg er brændt :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg lavede for et års tid siden et forsøg hvor jeg tog en dosis 4-flour-amfetamin, inden en cykeltur. Jeg beskrev det her på siden, men jeg kan ikke finde indlæget og tror det er gået tabt i Dig nu! tråden (som er slettet).

Jeg kan huske så meget at 4-flour-amfetaminen forøgede min maks puls med 4-5 slag i minuttet. Jeg var ret overrasket over denne "store forøgning", da jeg efter mange års træning kender min maks puls og det burde derfor ikke være muligt for mig at øge den med 4 slag fra den ene dag til den anden.
Om denne forøgning skyldes en bedre evne til at presse sig selv på grund af den smertestillende effekt fra adrenalinen, eller 4-flour-amfetamin generelle påvirkning af pulsen, kan jeg ikke blive klog på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]