Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Har de nøjagtig samme effect?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Tramadol er det aktive indholdsstof i Dolol. Dolol er dermed salgsnavnet for et præparat med tramadol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du skal dog lige være opmærksom på, om du har en depotudgave eller ej...

Junior medlem

Okay danke :)
Nogen der har prøvet begge dele? (ikke på samme tid, men bare for at høre folks umiddelbare oplevelse af det)

Site Webmaster
Brugeravatar

Zoxo skrev:
Okay danke :)
Nogen der har prøvet begge dele? (ikke på samme tid, men bare for at høre folks umiddelbare oplevelse af det)

Det er ikke to forskellige ting. Tramadol er det aktive indhold i Dolol, som det allerede er nævnt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Okay, så forstår jeg :) Tak for dit svar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Du skal dog lige være opmærksom på, om du har en depotudgave eller ej...

hvordan finder man ud af det?

har ikke selve æsken mere, men bag på "pille-pakken" står der "Kapsler - 50mg" :)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Det er meget nemt.. depotudgaven er tabletter og instant release udgaven er kapsler, i hvert fald hvad angår daske præparater

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
storken skrev:
Det er meget nemt.. depotudgaven er tabletter og instant release udgaven er kapsler, i hvert fald hvad angår daske præparater

Er jeg for træt eller er det ikke omvendt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er i kapsler, så åben dem, hvis de indeholder en masse små kugler, så er det depot udgaven. Knus kuglerne og indtag!

Medlem

Kajkage>> Kig på medicin.dk. depotpræparaterne på det danske marked er depottabletter

Medlem

storken skrev:
Kajkage>> Kig på medicin.dk. depotpræparaterne på det danske marked er depottabletter

Det er altså omvendt storken, har selv indtaget depot-kapsler utallige gange, og check selv dette link (kig i bunden):

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=1986

Arthur Spooner skrev:
Hvis det er i kapsler, så åben dem, hvis de indeholder en masse små kugler, så er det depot udgaven. Knus kuglerne og indtag!

De gange jeg har åbnet Dolol depotkapslerne, har der altså været en slags hvidt pulver inden i, og ikke hvide kugler, mon ikke du tænker på Ritalin Uno?

Medlem

ifølge medicin.dk er der ingen depotkapsler på markedet længere. i øvrigt så er den side du linker til, sidst opdateret i 2008 så den kan du nok ikke renge med. noget andet er at Dolol som du linkede til vist nok er taget af markedet, og er erstattet af kopi præperater som Actavis m.m.
http://www.medicin.dk/(lb5bzs45y0cfuw55f5jakn45)/show.aspx her kan du se at der er tale om depottabletter og ikke depotkapsler

EDIT: nå det link dur åbenbart ikke.. men gå ind på medicin.dk of søg på tramadol, så kan du se det

Medlem

storken skrev:
ifølge medicin.dk er der ingen depotkapsler på markedet længere. i øvrigt så er den side du linker til, sidst opdateret i 2008 så den kan du nok ikke renge med. noget andet er at Dolol som du linkede til vist nok er taget af markedet, og er erstattet af kopi præperater som Actavis m.m.
http://www.medicin.dk/(lb5bzs45y0cfuw55f5jakn45)/show.aspx her kan du se at der er tale om depottabletter og ikke depotkapsler

EDIT: nå det link dur åbenbart ikke.. men gå ind på medicin.dk of søg på tramadol, så kan du se det

Det lyder underligt.
Så sent som for halvanden uge siden, købte jeg en pakke Dolol, som 100% kommer fra en dansk læge, og 100% var 50 mg. depotkapsler, og ikke tabletter! :hm:

Medlem

ja du har sku ret.. Dolol findes stadig og de laver sku også depotkapsler. præparatet kommer bare ikke op i medicin.dk når man bare søger på tramadol, man skal åbenbart søge specifikt på Dolol. men Dolol er vist de eneste jeg lige kan se der laver depotkapsler, både Alternova, Actavis Retard og Hexal Retard er depottabletter.

Junior medlem

Kan man på nogle måde få fadt i Dolol uden at besøge læge?

Medlem

Du skal bare sove med en pakke Panodil under hovedpuden så kommer Dolol-feen i nattens mulm og mørke og bytter dem ud med en pakke Dolol'er..
Anskaffelse af medikamenter, såvel lovlige som ulovlige, er din egen hovedpine

Medlem

Nu hvor vi snakker om Tramadol, vil jeg lige dele en lille " bummert " jeg kom til at begå...
Sad og drak hos en kammerat, og kommer i snak med dennes forældre om medicin-misbrug osv. Og lige pludselig sidder vi og snakker om at blive blæst på smertestillende, og frem på bordet kommer så 2 blister tradolan med hver 10 stk. 50 mg tabletter, det ender med at de bliver liggende på bordet og forældrene til kammeraten går i seng, hvorefter jeg fluks spiser de tabletter der er tilovers (9-10 stk.) og så også finder en pakke dolol kapsler ude i deres køkken med 7-8 kapsler i... Indholdet af disse kapsler bliver hældt ud i et glas med cola og bundet, hvorefter jeg ikke kan huske det store udover en veludtalt opioid-velbehag, og at jeg så filmen "Brødrene Grimm" i fjernsynet inden jeg faldt i søvn! Jeg er ret forbløffet over, at jeg kan spise så meget tramadol, og lektien er: Indtag aldrig medikamenter i større mængder end du ved du sikkert kan holde til!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var godt nok en mega dosis ja. Utroligt du ikke har haft nogle ubehagelige bivirkninger.

Medlem
Brugeravatar

river lige op i et gammelt topic her :)
når man har dolol 50 mg. depot piller. åbner man den? læste et sted det ville være en form for krystaller inden i. for mig ligner det bare hvidt pulver, skal det bare sluges?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]