Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 09:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2010 10:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2010 10:22
Indlæg: 24
Jeg har på det sidste prøvet forskellige opiater med et par ugers mellemrum. Jeg har hovedsageligt brugt oxycontin eller ketogan og synes at de giver en rigtig god effekt. Jeg kunne godt tænke mig at prøve morfin, men vil ikke injekte skidtet. Jeg prøvede at spise 50mg i pilleformat men uden virkning pga. den ringe optagelighed :evil:

Jeg har fået tilbudt et morfin plaster på 25mcg (pr. time formoder jeg?) (har ikke lige navnet på mig) og fik fortalt det skulle smides i noget te, men umiddelbart lyder det som en ret dum idé, da jeg ikke kan kontrollere hvor meget jeg får ind i kroppen så?

Jeg har søgt herinde men har ikke kunne finde noget om brug af sådanne plastre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2010 15:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hej

Det er med al sandsynlighed ikke morfin men fentanyl dit plaster indoholder. Jeg kender ikke til, at man skulle kunne få morfinplastre, og slet ikke i de doser i hvert fald :)
Jeg har ikke styr på indtagelse eller doser af det, så det må en anden hjælpe med. Ellers kan du måske finde noget om fentanylplastre herinde...

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2010 14:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2006 21:36
Indlæg: 243
Jeg vil bare advarere mod det, og sige jeg ville holde mig væk fra det, det er virkelig noget potent skidt!
og netop fordi du ikke kan være sikker på hvad dose du for indtaget kan det være ekstremt farligt!

Vent med overhoved at overveje det før der er kommet bedre svar!

mvh
emingos


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2010 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2007 22:37
Indlæg: 119
Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Hej

Det er med ret stor sikkerhed et fentanylplaster af typen Duragesic med en styrke på 25µg udskildt per time. Dette plaster er opbygget af et specielt reservoir der holder på stoffet, det er ikke nok bare at lade det trække i vand for at få det ud, der skal bruges et organisk opløsningsmiddel som acetone og reservoiret skal findeles/masses under opløsningsmidlet. Dette er fordi huden er lipofil, og stoffet er formuleret sådan at det er bedst opløseligt i lipofile væsker. (Brug nitrilhandsker).

Jeg vil stærk fraråde at gå i gang med at ekstrahere fra det, da du, hvis det lykkedes, står med en pæn mængde fentanyl, nok til at sende dig til de evige opinoid-tåger. Det skal også siges at med fentanyl kan hæmningen af vejrtrækningen indtræde før den smertestillende effekt, så der er stor risiko for at du kan få respirations-depression i det rekreative dosisområde.

Hvis du alligevel trodser advarslerne så tag din mængde acetone-stads efter at det har trukket i de findelte rester af reservoiret og lad det trække ind på/i noget nogenlunde homogent, som du kan dele op, f.eks. noget trækpapir du kan måle på og klippe i. du skal her være opmærksom på hvorvidt du har fået opløst reservoiret også, for hvis du har det kan stoffet stadig sidde derinde. Du skal have trukket det organiske opløsningsmiddel igennem plasterets bestanddele og suget det over på træk/filterpapiret, hvorefter du kan fjerne reservoiret.
Når det er tørret jævnt (!) ind, kan du dele det op og sætte det under tungen eller mellem gummerne og kinden.. Du mister dog en del af stoffet ved at tage det sådan i forhold til plasteret, da leveren nedbryder den del som du får suget ned i maven, inden det kommer ud i blodet.

Alle reagerer forskelligt på det, så start lavt, f.eks. under 100 µg. Der skulle være 4,2 mg fentanyl i et 25µ/time plaster der virker i 72 timer. Men check hvad der står på det!!!

Rettet På et tidspunkt for noget tid siden blev plastrene omformuleret for at besværliggøre misbrug, Dem af typen "matrix" er de sværeste at få fentanylen ud af, der kan ovenstående udvaskning med sandsynlighed ikke bruges. Der er mere fentanyl i plasteret end styrke x varighed, da plasteret skal kunne afgive med den anførte hastighed også i sidste time, skal der være mere i.


Senest rettet af entheoceuten 30 apr 2010 23:54, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2010 22:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 apr 2010 22:20
Indlæg: 46
Jeg tænker ligesom posteren ovenover at det er et fentanyl plaster
. Men jeg har på fornemmelsen at det er mærket 'Matrifen' pga. jeg vurdere det er lettere at forveksle morfin og matrifen pga. de er mere relaterede 'sound-alikes'.

Fra artiklen "Transdermal matrix fentanyl membrane patch (matrifen): in severe cancer-related chronic pain": " The drug is contained within a silicone matrix with a rate-controlling membrane designed to maintain constant serum fentanyl concentrations over the 72-hour application period. The matrix fentanyl membrane patch was equivalent to the reservoir fentanyl patch in terms of transdermal delivery of fentanyl, as demonstrated after both single (100 microg/h) and multiple (50 microg/h) applications by the peak serum fentanyl concentration and the area under the serum concentration-time curve over 72 hours."

Så der er forskel på teknologien der anvendes for at opnå depot effekt i forhold til reservoir plastre som durogesic. Det skal du være opmærksom på, hvis du vil ekstrahere fentanylen.

Jvf medicin.dk indeholder et 25 mcg/hr matrifen plaster 2,75 mg fentanyl - så vidt jeg husker er det tæt på den dødelige dose - så pas på med at gøre noget medmindre du ved, hvad du laver.

- Er der nogen, der har haft succes med at bruge fentanyl-plastre (de findes i forskellige styrker) rekreationelt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2010 23:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2010 10:22
Indlæg: 24
Det er et Duragesic 25mcg/time. Jeg har ikke i sinde at ekstrahere fra det, men istedet klippe plasteret op i måske 20 lige store dele, og klistre et stykke fast på indersiden af læben. Har læst på en del forskellige online forums og er kommet frem til at det er en nem og "sikker" måde at tage det på, uden at komme til at overdosere.

Er der andre der har erfaringer med at klippe i plasteret? Jeg formoder ikke at der er gele i det =)

Det med respirations-depression lyder ikke specielt rart iøvrigt =/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2010 23:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 apr 2010 22:20
Indlæg: 46
Ok jf. medicin.dk indeholder 25 mcg/hr durogesic plaster 4,2 mg fentanyl. Fentanylen er fordelt i klæbemassen, som består af polyacrylforbindelser.

Hvis du beslutter dig for at prøve det må du gerne skrive, hvordan det gik sammen med et par ord til at beskrive dit opiat-tolerance-niveau :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2010 23:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2007 22:37
Indlæg: 119
Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Hvis ikke at det lykkedes at få stoffet ud fra plasterets depotformulering, og den følger med over på det du indtager, skal du være særligt påpasselig med IKKE at redosere... Stoffet afgives så langsomt fra den at det kan tage et døgn før at du opnår den maksimale effekt af dosen.

Mit valg var at lade det være, der findes andre langt mindre farlige måder at blive påvirket på.

Poster tabellen over mængden af fentanyl i nye durogesic depotplastre, i tilfældet nogle prøver med nogle af anden størrelse.

Fentanyl indhold i plaster

Durogesic®
25 µg/time
4.2 mg total

Durogesic®
50 µg/time
8.4 mg

Durogesic®
75 µg/time
12.6 mg

Durogesic®
100 µg/time
16.8 mg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 apr 2010 22:20
Indlæg: 46
Er der nogen som har prøvet at påsætte et enkelt 100 mcg/hr fentanyl plaster på den måde som faktisk er beskrevet i indlægssedlen i et par dage og set om det gav nogen behagelig effekt i sig selv?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2007 22:37
Indlæg: 119
Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Matrifen plastrene indeholder en anden mængde fentanyl end Durogesic, i tilfældet at nogle sidder inde med dem:
Matrifen 12 mikrogram/time: Hvert depotplaster indeholder 1,38 mg fentanyl i et plaster på 4,2 cm2 og frigiver 12 mikrogram fentanyl pr. time.
Matrifen 25 mikrogram/time: Hvert depotplaster indeholder 2,75 mg fentanyl i et plaster på 8,4 cm 2 og frigiver 25 mikrogram fentanyl pr. time.
Matrifen 50 mikrogram/time: Hvert depotplaster indeholder 5,50 mg fentanyl i et plaster på 16,8 cm2 og frigiver 50 mikrogram fentanyl pr. time.
Matrifen 75 mikrogram/time: Hvert depotplaster indeholder 8,25 mg fentanyl i et plaster på 25,2 cm2. og frigiver 75 mikrogram fentanyl pr. time.
Matrifen 100 mikrogram/time: Hvert depotplaster indeholder 11,0 mg fentanyl i et plaster på 33,6 cm2 og frigiver 100 mikrogram fentanyl pr. time.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2010 10:22
Indlæg: 24
Dvs. 4200 mcg i plasteret :) Hvis jeg så skærer det ud i 30 strimler har jeg ca. 140 mcg pr. strimle, hvilket skulle være nok til en uden en rigtig tolerence =) Så skal jeg vel bare lade strimlen sidde et sted i munden i en times tid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2007 22:37
Indlæg: 119
Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Det kan du godt prøve, sæt den ude mellem kæbens gumme og kinden eller under tungen, og prøv at undgå at synke for meget. men det vil sikkert stadig afgives langsomt fra den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2010 10:22
Indlæg: 24
Der er ingen fare forbundet ved at komme til at sluge strimlen?

Og der er vel heller ingen fare for at overdosere hvis jeg benytter mig af denne teknik? Jeg prøver kun med 1 strimle uden at redosere for at se hvordan jeg reagerer =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2007 22:37
Indlæg: 119
Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Hvis strimlen er for stor i dosis, og du sluger den, er du stuck med en farlig dosis i kroppen..ikke godt. Dog er det kun omkring 33% af stoffet der er aktivt hvis det spises, imod omkring 90 % over huden, og 50 % gennem munden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 00:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 apr 2010 22:20
Indlæg: 46
Ja med 30 strimler vil der ca. være 140 mcg i hver strimmel, hvis du har en skrædders hånd.

For at få mest muligt ud af fentanylen i stykkerne, virker det oplagt at man (hvis det kan undgås) ikke synker for meget spyt, men prøver at holde eventuel spyt under tungen fordi cellelaget er specielt tyndt her, hvilket betyder bedre optag af fentanyl.

Uden at kunne finde referancer på det, mener jeg dødelig dosis ligger på omtrentligt 3 mg fentanyl og der er 4,2 mg i plastret. Mit råd til dig er: bestem dig på forhånd for hvor mange (hvis mere end 1) klippede 30'te-dele klippede plastre du maksimalt vil anvende og måske endda, hvor tit du evt redosere. Du ender med rigeligt stykker plaster til at prøve igen en anden dag, hvis du ikke opnår den ønskede effekt.

jf. medicin.dk er biotilgængelighed af fentanyl slikkepindene (actiq) "(...) ca. 50%. Efter anbringelse i munden absorberes ca. 25% af dosis hurtigt gennem mundslimhinden. Af de resterende 75%, der synkes og absorberes fra mave-tarmkanalen, undergår 2/3 førstepassage-metabolisme. Maksimal plasmakoncentration nås efter 20-40 minutter. Metaboliseres i leveren via CYP3A4 til inaktive metabolitter. Plasmahalveringstid i eliminationsfasen er ca. 7 timer. Mindre end 7% udskilles uomdannet gennem nyrerne." Så hvor meget du faktisk optager af de 140 mcg fra et sådant stykke klippet plaster er svært at give et bud på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 17:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 dec 2005 15:43
Indlæg: 530
Geografisk sted: Jylland
Jeg ved sku ikke så meget om hvordan og hvor ledes Duragesic plastere bliver frigivet, men jeg har en hel del erfaring med fentanyl, både I.V. og oralt..
Jeg synes personligt selv at 30 strimler lyder af meget lidt, og nærmest umuligt at klippe.. jeg plejer selv at tage et helt plaster i kæften og gumle/tykke på det eller lægge det under tungen fx.. indtil jeg føler mig ok skæv. Sådan lidt før jeg bliver så skæv som jeg havde tænkt mig så spytter jeg det ud og venter til rusen har lagt sig også genbruger jeg det igen.. Det er sikkert spild men det er en rigtig go måde at kontrollere det på for mig..
Det skal lige siges at jeg har en forholdsvis høj opiat/opioid tolerance...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2010 22:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 apr 2010 22:20
Indlæg: 46
Efter min mening er Morpheus metode meget risikabel, da man sutter på et plaster indeholdende en en total mængde fentanyl, der er nok til at stoppe vejrtrækningen på en almindelig mand. Man skal vide hvornår man i hvert fald ikke skal sutte længere og det kan være ret svært at vide.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2010 21:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 dec 2005 15:43
Indlæg: 530
Geografisk sted: Jylland
ja det er selfølgelig helt ritigt, men nu er jeg heller ny inden for faget som jeg skriver.. Og har nok højere tolerance end de fleste mennesker som ikk har været i stik narkomaner i ca. 4 år på fuldtid.. Men det skal så også siges at jeg ikke tager IV. mere og bestemt ikke hver dag!! Så er nok ikke så resistent igen over for morfica lingende stoffer mere...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2010 19:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 apr 2010 10:22
Indlæg: 24
Jeg har endnu ikke fået prøvet plasteret endnu, da jeg stadig læser om de forskellige måder at gøre det sikkert og nemt på. Har læst at nogle laver fentanyl te hvor man klipper et stykke af plasteret af og smider det i noget varmt vand. Det er meget lidt jeg kan finde om denne metode, og ville derfor høre om nogle herinde har prøvet denne teknik?

Virker det med de plastre uden gele i?
Hvor lang tid skal det ligge i vandet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2010 11:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Jeg vil fraråde dig at bruge dem på nogen anden måde end som forskrevet af lægen(selfølgelig +/-).Fentanyl er ultra stærke sager,og det er ikke meget der skal til før din vejrtrækning stopper.Specielt hvis du ikke rigtig har nogen tolerance.Og der mener jeg ikke et par Ketoganer i ny og næ.
At begynde at lege med acetone og ekstrahere og uddelegere og hvad ved jeg ville være en dårlig ide syntes jeg.Okay hvis du vidste præcis hvad du gjorde,men den måde de er lavet på er jo bl.a for de ikke skal kunne misbruges,så det er ikke lige sådan at gå til for normale dødelige der ikke har et godt kendskab til hvordan man gør for at administrere de plastre alternativt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team