Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har i lang tid gået og overvejet at prøve LSD. Jeg har tænkt mig at starte stille og roligt ud, med kun at starte ud med et halvt frimærke. Set og setting kommer til at være med nogle gode venner, som jeg har kendt i lang tid og stoler 100% på. De har alle samtidig erfarring med LSD. Der kommer til at være meget godt lydanlæg, god musik og ingen nye mennesker der kan komme til. Alt burde være optimalt.

TIDLIGERE ERFARING:

Har prøvet svampe 3 gange i alt, hvor kun et af trippene har været optimalt.
Problemet ligger dog i at jeg har haft nogle badtrips på svampe, som gør at jeg har lidt second thoughts omkring LSD.
1. gang det gik galt var faktisk første gang jeg prøvede svampe. Har dog gjort op med mig selv at det var dårlig set and setting, da jeg allerede startede ud med ca. 2.7g mexicanske og der senere hen kom andre mennesker hen på aftenen, som jeg ikke kendte specielt godt. Det resulterede i at jeg fik et mind-loop og var det mest ubehagelige jeg nogensinde har prøvet. SHit jeg var bange.
2. gang på svampe var helt optimalt og var 2g thailandske svampe, alt var pisse fedt og langt fra så intenst som det første.
3. gang var i amsterdam, her gik det dog ikke helt galt, men blev dog lidt bekymret. Det var kun en lav dosis 15 gram friske mexicanske trøfler og var den eneste der trippede. Her var problemet at en af dem som jeg var på ferie med, prøvede at give mig badtrip ved at skræmme mig, som så gjorde at jeg ikke kunne nyde trippet og kun var fokuseret på hvor skide sur jeg var på ham.
Har også haft gang i nogle 2c-(x)'er ca. 4 gange og der er det gået smertefrit alle gangene og har været syyygt dope(nice)!!
Har dog forsøgt at afprøve LSD på roskilde festival i form af en sukkerknald med dryppet lsd, men det pis virkede ikke, hvilket nok var heldigt da jeg ikke havde tænkt mig særlig godt om.

Vil bare hører hvad i synes og hvad jeg skal tage med i mine overvejelser? Synes det lyder ekstremt spændende med LSD og tænker seriøst meget på at prøve det. Samtidig læser jeg også meget om det fortiden og det intet problem for mig at skaffe noget.

Beklager stavefejl og dårlig opsætning, havde lidt travlt.

- Jøden

Senest rettet af Chronicman 13 apr 2010 22:35, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hej

Det er jo kun dig selv dig kan bedømme, hvornår du skal prøve LSD, og hvornår du føler dig klar.
Da jeg prøvede LSD første gang, havde jeg ikke stor erfaring indenfor psykedeliske stoffer, kun lidt 2-cb, svampe og LSA. Jeg tror ikke det havde gjort nogen stor forskel, om jeg var startet med svampe eller LSD, så længe dosen blev holdt lav.
Jeg var dog selv meget fremme i skoene mht stoffer, og havde en dum indstilling, når det ene stof var prøvet skulle jeg bare videre til det næste. Og jeg er lidt ked af at jeg ikke har ventet lidt længere, og tænkt lidt mere over, hvad jeg havde gang i.

Men ud over det, synes jeg det lader til du har godt styr på sagerne. ½ mærke er også til at styre. Men du skal ikke have os til at bedømme om du er klar eller ej, det var bare min mening.

Peace TIHI

Junior medlem

Nej, det er måske også lidt wack med den afstemning. Siger i hvert fald tak for svaret. Det er jo mere det at jeg ved der er en vis mulighed for at det kan gå galt og det gør mig lidt nervøs. Har dog stort set kun hørt positive ting om det, f.eks. at det ikke sku' være så "dyrisk" og forvirrende som svampe, i det hele taget bare en mega nice oplevelse, som er utrolig fedt at dele sammen med sine venner.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg er i nogenlunde samme situation som dig, jeg vil også gerne opleve LSD-trippet. Har nogenlunde samme erfaring, dog uden deciderede dårlige oplevelser. Du skal self være klar over at LSD trippet generelt varer længere end de trips du har skrevet du har oplevet, det er værd at tage med i overvejelserne om du ønsker at være påvirket så længe.

Nu er det jo svært at kende dosen i et frimærke, men hvis du ellers starter forsigtigt ud, især da du beretter om mindre heldige trips, så ville jeg personligt godt turde give mig ud i det under forudsætning at jeg var psykisk sund og rask, og tager hensyn til set og setting.

Junior medlem

ja, det tager længere tid. Men man kan så sige, at har man det sjovt i de ca. 8 timer det tager, så er det jo intet problem. Hvis jeg badtripper er det til gengæld vold nedtur og nok væsentlig mere nøjeren end mit dårlige svampetrip. Grineren nok, kan se du fra Kolding, det er jeg også ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ja, det jeg ville frem til var, at det er lang tid hvis man er ude i et badtrip :)

Haha, Danmark er et lille land ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Chronicman,

med den erfaring du har og din lyst til at prøve syre, så ser jeg intet i vejen for at du snupper et mærke.
Generelt synes jeg LSD-rusen er mere opløftende, energisk og langt fra lige så dystert som svampe. Så derfor vil jeg næsten hellere anbefale spirende psykonauter at prøve LSD som deres første psykedelika i stedet for eksempelvis svampe eller LSA.
I og med du allerede har prøvet svampe, så vil jeg anbefale du starter ud med et helt mærke. De frimærker der findes rundt omkring i dag er utroligt milde, så et halvt er nok lige i underkanten, din erfaring taget i betragtning.

Prøv at køre rusen rent uden at ryge cannabis eller tage andre stoffer før come down. Min erfaring siger mig at det godt kan være cannabis sætter skub i tingene hvis det er for "kedeligt", men at det hurtigt kan gøre rusen meget forvirrende og overvældende.

Nu har jeg godt nok en del trip i baggrunden, især hvad angår svampe, men jeg føler godt jeg kunne ha' snuppet 1,5 eller 2 mærker, første gang jeg prøvede syre.
Synes i hvert fald ikke der er noget der overrasker ved syrerusen i normale doser, når man eksempelvis har prøvet svampe.

Hvis du føler dig ovenpå, psykisk rask og ved godt humør, så siger jeg "go for it!".
Held og lykke.

Junior medlem

hej Ariaji
sikke et dejligt svar, det gav ro i sindet og har givet mig endnu mere mod på at tage en bette tur til langestrand. Når tiden endelig kommer så er tingene perfekt, blandt andet er jeg blevet student på det tidspunkt og er fri for bekymringer ;)

Dedikeret medlem

Jeg er rimelig enig med det Ariaji siger - specielt det angående, at du ikke bør ryge på dit første trip. Dog synes jeg at det er en grov generalisering, at sige at frimærkerne i danmark er svage! Det er ekstremt svingende. Jeg har fået dårlige mærker, hvor jeg efter 3 mærker kun trippede moderat, men jeg har også fået gode mærker som gav et meget intenst trip med en dosis på bare halvandet mærke.

Chronicman, jeg tror at der er en langt større chance for at du ender ud i et ubehageligt trip, hvis du er meget bekymret for at netop dét sker. Det bedste man kan gøre hvis man render ind i problemer imens man tripper er, i min erfaring, at sige til sig selv "det er bare et trip - det går over igen", og så ellers forsøge at anskue problemet rationelt, fremfor at "freake" ud over det.
Det kan selvfølgelig være lettere sagt end gjort, men det har altid virket for mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja du har ret... Det var lige en grov nok generalisering.
Jeg kan selvfølgelig kun tale for de mærker jeg selv har prøvet, samt hvad mine venner har erfaret. På det grundlag er min personlige konklusion at der i hvert fald er rigtig langt imellem de stærke mærker.
Men man har vel lov til at være heldig, så det er nok en god idé ikke at spise mere end et enkelt, første gang.

Ligesom Culpepers synes jeg i øvrigt også det hjælper gevaldigt at bruge hans anti-badtrip strategi hvis tingene er ved at køre af sporet.

Junior medlem

Så fik jeg det endelig prøvet og det er var en mega god oplevelse, som var efterfulgt af en begivenhedsrig aften. Var endda i byen på det :D
Føler at jeg efter trippet har fået boostet min selvtillid på en uforklarlig måde. Det står fuldstændig klart for mig nu, at Jeg er en person, som er 100% i kontakt med mig selv og har styr på hvor jeg står.

Siger tak for de gode råd!

-Chronicman

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]