Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey... Jeg var i byen i går, hvilket endte med en tur på sygehuset... Jeg kan næsten intet huske... Jeg var meget påvirket af alkohol. Jeg ved at jeg tog i mod en drink fra en fremmed og her efter er jeg "blank".
Jeg har fået at vide af mine veninder at jeg fik ryste/krampeanfald og de slet ikke kunne kende mig. Samt jeg mistede bevistheden.
Er der nogen der har en ide om hvilket stof dette kunne være og bevirkningerne?

Medlem
Brugeravatar

Kann du huske hvor lang tid der gik efter drinken til dit blackout?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det lyder som en grim oplevelse - jeg håber du føler dig nogenlunde OK igen.
Hvis du helt fuldstændigt kan udelukke at det var en ren alkohol-overdosis, ville GHB eller GBL være det mest oplagte gæt. Det er stoffer som forstærkes meget sammen med alkohol og kan give kramper og tab af bevidstheden. Det er hurtigt ude af kroppen igen, så medmindre de tog en prøve fra dig på hospitalet og kiggede specifikt efter et stof i den klasse, er det nok svært at spore.
Benzodiazepiner som Rohypnyl / flunitrazepam kunne være et andet gæt, men jeg tror næppe du ville få rystelser / krampe af dem.

Hvordan har du det idag, bortset fra hvad der kan skyldes alkohol? Ved du om de tog prøver på hospitalet for at teste efter forskellige stoffer?

Junior medlem

Jeg er okay, tak :-)
Nej jeg kan ikke huske hvad de gjorde på hospitalet... Der er virkelig intet jeg kan errindre..

Til det andet spørgsmål vil jeg tro der gik mellem ½-1 time.

Medlem
Brugeravatar

Ja så kunne det jo nemt tyde på at der var noget i din drink, kunne godt være GHB/GBL som Prometheus også er inde på.

Junior medlem

Okay... GHB = en form for ecstasy?...

Medlem
Brugeravatar

Nej det ville være synd at sige, selvom GHB (også kaldet fantasy) ofte bliver omtalt som 'flydene ecstasy'.
Dette er dog meget forkert da GHB effekten virker lang fra hvordan ecstasy/MDMA effekten virker.
GHB virker meget ligesom alkohol.

Junior medlem

Nåårhh......

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Måske var det et epileptisk anfald forsaget af for meget alkohol?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
flunitrazepam - har opkast som bivirkning.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvor lang tid gik der inden du kom til bevidsthed igen på hospitalet? Umiddelbart vil jeg også gætte på GBL, men det er som sagt kun gæt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er svært at sige hvad der var i, medmindre der blev taget nogle prøver, men som de andre her nævner, så ville ghb / gbl være et udemærket gæt, da det netop er sådan de stoffer fungerer. Du skriver selv du var meget påvirket af alkohol, og det kunne selvfølgelig også være en alkoholforgiftning, dog tror jeg ikke det vil være så sandsynligt du fik rysteture / krampeanfald ved det.. Men jeg håber da du er okay, og at det ikke har skræmt dig alt for meget (og måske lært lidt ;) )..
Dont take drugs .. uhm.. drinks from strangers!! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

SKY. skrev:
Nej det ville være synd at sige, selvom GHB (også kaldet fantasy) ofte bliver omtalt som 'flydene ecstasy'.
Dette er dog meget forkert da GHB effekten virker lang fra hvordan ecstasy/MDMA effekten virker.

Altså en ting er at GHB kemisk set intet har med MDMA at gøre, en anden er dets subjektive effekter. For her må jeg beg to differ.
Jeg fornemmer nogen MDMA-lignende aspekter i en mild grad som nogen af effekterne ved GHB oplevelsen. Såsom: glæden, kærligheden, liderligheden samt lysten til at være i nærvær og åbne op med en fra det andet køn. Omend GHB stadig minder utrolig meget om alkohol, så ville jeg dog stadig lige pointere nogen rent subjektive pointers som jeg havde erfaret ved GHB.

Det skal så siges at mange af disse snerter af MDMA faktisk forsvandt ved jævnligt brug af GHB - en form for "loss of magic", if you will. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
SKY. skrev:

Altså en ting er at GHB kemisk set intet har med MDMA at gøre, en anden er dets subjektive effekter. For her må jeg beg to differ.
Jeg fornemmer nogen MDMA-lignende aspekter i en mild grad som nogen af effekterne ved GHB oplevelsen. Såsom: glæden, kærligheden, liderligheden samt lysten til at være i nærvær og åbne op med en fra det andet køn. Omend GHB stadig minder utrolig meget om alkohol, så ville jeg dog stadig lige pointere nogen rent subjektive pointers som jeg havde erfaret ved GHB.

Det skal så siges at mange af disse snerter af MDMA faktisk forsvandt ved jævnligt brug af GHB - en form for "loss of magic", if you will. :D

Du har ret - det helt igennem en subjektiv vurdering, hvilket er kritisk i denne sammenligning.

Ser vi på det rent farmakologisk og så 'objektivt' som muligt, er GHB en ganske almindelig (euforiserende) depressant der strukturmæssigt efterligner GABA - hjernens receptorer påvirkes af dette og gennem dem frigives dopamin - den 'lykke' du oplever.

MDMA er som bekendt noget helt andet. Et phenethylamin der ligner både serotonin og dopamin i struktur, med stimulerende, euforiske "semi psykedeliske" egenskaber (Den indsigt man opnår under rusen, anser jeg som psykedelisk - dog typisk uden de infamøse visuelle forvrængninger) - MDMA frigiver store mængder serotonin og dopamin, men også noradrenalin - og iflg. nyere undersøgelser - måske oxytocin?

Begge stoffer frigiver altså neurotransmittere der får dig til at føle dig veltilpas, glad og giver mulighed for at slippe hæmningerne lidt fri.
Jeg har prøvet begge en del gange, og GHB minder IMO langt langt mere om alkohol, og kan ikke rigtig sammenlignes med MDMA - depressant/stimulans modsætningen er den mest åbenlyse.

Alkohol kan da også få mig til at slippe hæmningerne, være glad og føle mig socialt veltilpas - men derfor synes jeg ikke der kan drages paralleller, andet end at både MDMA og Alkohol har til egenskab at ændre min sindstilstand på (hovedsagligt, *host*alt-for-stiv-opkast-helvede*host*) positiv vis.

sorry for offtopic!
Og godt at se du stadig er I live, Resist.. længe siden man har set dig på disse kanter! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
SunshineJunkie skrev:
flunitrazepam - har opkast som bivirkning.

? Nææ, ikke i særlig udpræget grad - har meget oftere set folk på GHB/GBL brække sig i lårtykke stråler, pisse/skide i bukserne ved overdoseringer..
Kan faktisk ikke mindes at jeg nogensinde har set på flunitrazepam overdosering brække sig, og dem har jeg set en del af i min tid desværre...

On Topic - Kan du huske hvor stor drinken var, smagte den usædvanligt? - GHB/GBL smager ret ringe, medmindre det er oprenset hvilket sjældent er set...

Clonazepam fx, er en hvid og ret smagsløs pille (smager egentlig sødt), den ville være let at kamuflere i en drink...

Men kramper osv, det lyder usædvanligt hvis vi snakker benzodiazepiner...

Ubehagelig historie!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Netop.Hvis det havde været Benzos,ville han ikke have fået kramper,De er første valg på mange hospitaler hvis nogen er i fare for at gå i,eller HAR kramper.I gamle dage var det Fenemal,men idag er det Benzo diazepiner.
Mit gæt vil også være GHB eller GBL.Jeg syntes ikke det er så tit man begynder at gå i krampe hvis man har en ordentlig brandert på af ren sprit.
Det er blevet mere og mere alm.at visse personer prøver om de kan tåge en så meget,at de kan få lejlighed til at rulle vedkommende.
Damn jeg savner Danmark som den var for 20 år siden.Nuff said.

Senest rettet af Gonzo 12 apr 2010 13:17, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]