Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 20:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Som en for lidt for aktiv opiod-bruger, har jeg virkelige prøvet at undersøge, hvad fanden det er, det kan det heroin?
Rigtig mange siger, at det i virkeligheden ligger så tæt op af de tilggængelige pharma-garanterede opioder, og at det derfor ikke er det værd. Men der må alligevel være et eller andet siden det fanger så mange, hvad er det det kan ekstra i forhold til rå opium, Ketobemidon, oxicondon, hydraconone, morfin osv?

Snakkede med en gammel hippie der mente, at det kom ind som selvmedicinering for dem der havde fået for meget syre i 70'erne. De der var kommet så langt væk fra samfundet omkring dem, havde kun den absolute eskapisme at søge fred i. I forhold til mit eget forbrug, var det en skræmmende plausibel udredning, men det er ikke fokus.

Hvad er det heroin giver, som de andre opioder ikke gør?

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nu har jeg aldrig leget vildt meget med opiater - det har aldrig rigtig tiltalt mig - men jeg har alligevel en teori:)

Det kom lige til mig da jeg læste det med syreforbrug og selvmedicinering.

Jeg kan godt forstå dem, men jeg tror bare ikke der rigtig var noget alternativ til heroin dengang - ved ikke om ketamin var lige så udbredt dengang som nu - men det tror jeg ikke det var. Fordi når jeg har taget alt for meget syre i en periode, så er det efterfulgt af en periode på ketamin, det nødvendigt et eller andet sted, for at beskytte sig selv og så tror jeg det er noget sundere at gøre med ketamin da det jo er psykedelisk - så eskapismen bliver pludselig til en form for reflektering af ens mange syretrips - trips for at forstå trips... Ved godt det lyder langt ude, men jeg tror ikke heroin gør så meget, tror bare det var den eneste mulighed de reelt havde tilgængelig dengang.

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Anarkrig skrev:
Snakkede med en gammel hippie der mente, at det kom ind som selvmedicinering for dem der havde fået for meget syre i 70'erne. De der var kommet så langt væk fra samfundet omkring dem, havde kun den absolute eskapisme at søge fred i. I forhold til mit eget forbrug, var det en skræmmende plausibel udredning, men det er ikke fokus.

jeg tror desværre også at det er temmelig spot on. :(

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Grunden til at der er så mange der tager heroin istedet for de stats-producerede og regulerede opioider er at heroin er simpelt at producere i stor stil og er kraftigere end morfin.
Den ovenstående grund (fra Anarkrig) er sikkert også rigtig nok, men kun for et segment af befolkningen da det jo er en meget lille gruppe der er i den situation.
Jeg tror på at det er fordi det er let at lave i store mængder uden at have adgang til et rigtigt laboratorium.
At lave opium fra valmuen er en super simpel proces, og at omdanne morfinen til diacetyl-morfin derfra er ikke en kompliceret sag - hvis man vel at mærke har kemikalierne til det.
Hvis det var ketogan man fremstillede ved den proces ville det sikkert være det Istedgade var fyldt med.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at insuflere en relativt lille dosis hvid heroin.
I starten var det sgu meget sjovt, ikke som noget andet jeg har prøvet. men efter en time eller to? begyndte jeg at få det voldsomt dårligt, og endte faktisk med at ligge i en seng i 24 timer og brække mig konstant..
Nogle der har en idé om hvad der er sket :?:

(var ædru og ikke påvirket af andet)

Insane psychedelia user!

Saliva skrev:
Jeg har prøvet at insuflere en relativt lille dosis hvid heroin.
I starten var det sgu meget sjovt, ikke som noget andet jeg har prøvet. men efter en time eller to? begyndte jeg at få det voldsomt dårligt, og endte faktisk med at ligge i en seng i 24 timer og brække mig konstant..
Nogle der har en idé om hvad der er sket :?:

(var ædru og ikke påvirket af andet)

Du har sgu nok taget for meget. :wink:

Men når det er 24timer du siger, lyder det mere som om at du har sniffet buprenorphin.

Medlem

Geografisk sted: ..
Har kun prøvet heroin en gang, men efter min mening var det "bare" et opiat ligesom de andre, ikke noget vildt. Dog fik jeg et rush da jeg røg det, andre opiater tager jeg oralt og får jo derfor intet rush.
Jeg ville også hellere skyde heroin end jeg ville skyde alle mulige slags piller, måske er det derfor man vælger heroin? Jeg vil tro at mange er startet med et "mildere" opiat og derefter skiftet over til IV heroin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg vil sige det samme som Larmerfyr... Det er lettere at finde heroin end så meget andet i den genre...

Rusmæssigt skal det huskes, at heroin intravenøst skaber et helt enormt rush. - Heldigvis er injektion af narkotika ikke særlig udbredt, hvilket gør at man lige så godt kan vælge "pharma narko"

Personligt har jeg kun prøvet heroin nasalt. Rusen var næsten lig den jeg havde fået fra andre opiater... Men jeg tog heller ikke en særlig stor dosis.

Admin
Brugeravatar

Tror også, som Møgsvinn, at det er fordi det er bedre at skyde. De fleste medicinske opiater jeg har set rundt omkring har været i form af tabletter. Det er meget sjældent man ser opiater som injektionsopløsning ude på markedet. Eller også har jeg bare ikke sådanne kontakter :P Selvom nogle skyder tabletter, tror jeg de fleste ikke ku finde på det, da det er pissefarligt. Så meget ved de fleste narkomaner nok godt.

Har aldrig prøvet heroin selv, så jeg kan ikke udtale mig om rusen vs. andre opiater. I sin tid havde jeg nok prøvet det, hvis jeg havde haft adgang til det. Men de steder jeg er kommet i tidens løb, har heroin været meget lidt udbredt. Har dog hørt fra flere, at det ikke er specielt interessant i forhold til andre kraftige opiater som ketobemidon, oxycodon eller fentanyl.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Imo er Heroin overhovedet ikke bare et opiat som de andre. Rusen er meget mere drømmene og euforisk en fx morfin og ketogan. Det eneste andet opioid jeg har prøvet, der har haft lidt af samme "magi" var Oxycodon.
Jeg plejer altid at ryge min dope, når jeg leger med det, og det kan da muligvis godt ha noget at gøre, med den måde jeg oplever rusen, i og med at onsettet er så instant.

Medlem
Brugeravatar

jeg tror årsagen er to ting, pris og tilgængelighed. simpelt... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Spandevis af off-topic slettet - hold jer venligst til emnet, folkens!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tror også, at der er to grunde.

1) Der er stor eufori og relativt små bivirkninger i forhold til f.ex. kodein (med enorm kløe) og buprenorphin (med stor kvalme og "beskidt" og halv-kedelig rus).
Jeg har ikke rigtig prøvet oxycodon eller ketobemidon nok gange til at kunne sammenligne med heroin - det er ellers disse 2 farmakologiske opioider som folk tit siger er tættest på h mht. eufori.
Men min erfaring med tramadol, buprenorphin, kodein og metadon siger mig, at disse stoffer er mindre euforiske og har større bivirkninger.
Morfin mindede en del om heroin i virkning og bivirkninger. Selvom jeg indtog morfin sublingualt og normalt indtager heroin insuffleret, så syntes jeg at morfin-rusen var ret tæt på heroin-rusen i varme, eufori og lækkerhed.

1b) Det har nok også noget at gøre med, at heroin relativt let kan både ryges og fixes, mens det ikke er helt så oplagt med diverse lægemidler, der derfor ikke giver helt så stort rush indtaget oralt.

2) Heroin er overalt. Det kan til tider være besværligt at skaffe en recept, røve et apotek eller finde en smerte-patient der vil sælge sit overskydende medicin, men det er MEGET let at finde heroin overalt og på alle tidspunkter.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Zarathustra skrev:
kodein (med enorm kløe)

det er min erfaring at man kan undgå kløen ved at holde doserne lave. gør jeg det, er kodein en dejlig chilled downer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:

Jeg prøver nu igen - for tredje gang - at få svar på dette.
Hvordan kan det være, at hippierne (og tilsyneladende også andre LSD brugere) søgte over i heroin/opiat selvmedicinering/misbrug (alt efter temperament) efter at have haft en periode med stort forbrug af syre?

For en af brugerne her lød det nærmest som et fysisk eller kropsligt behov, som en selvfølge, at man gør dette.

Hvad menes der i øvrigt med følgende sætning?
Anarkrig skrev:
De der var kommet så langt væk fra samfundet omkring dem, havde kun den absolute eskapisme at søge fred i. I forhold til mit eget forbrug, var det en skræmmende plausibel udredning, men det er ikke fokus

Rush

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg var stiknarkoman af blandtandet heroin i 3-4 år..( Er stadigvæk narkoman i min psyke selvom jeg ikk fixer mere..)

Men hvad er så godt ved heroin.. Jeg synes personligt ikke det er noget specielt iforhold til så mange andre opiater/opioider..
Jeg Vil 100 gange hellere have ketogan end heroin.. Det er bare tit sådan at når man først er røget ned i et heroinmisbrug tar man hvad der er så længe det holder en rask.. Om det så var heroin, eller skyde hospitalsmorfin eller at tykke fentanylplastre var mig ligemeget.. bare jeg blev rask.. Og sådan var det også for alle de narkomaner jeg har kendt i mit liv.. Det vigtigste er at være rask.. Man har sku ikk tid til at gå at tænke på om man lige netop vil have det og det slags hvid tai hero.. Man kan altid håbe..
Men for det meste er der bare heroin.. Og den er nem at komme til bare man har penge.. Også tit selvom man ikk har..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Rush: Du får ikke svar fra den person du snakker om, han er i mellemtiden blevet sat på et 6 måneders ban.

Medlem
Brugeravatar

Er anarkrig blevet bannet?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Nej, CoA/Elven_Raver.
Ham brugeren Rush snakker OM, ikke TIL.

Medlem

Svaret på dine spørgsmål Rush findes bl.a. i Ib Michaels nyeste triologi. Det er er svært for os at sætte os ind i helt. Men den gang var det en bevægelse, det var noget man gjorde fordi man var en del af bølgen. I poeter på trip taler en dansk forfatter om at han tog 2-300 trips på 2 år. En del fik rigtige ubehagelige konsekvenser af deres mange/flere trips, det kom bag på dem, at er var risiko ved den livsstil.
Derfor sluttede festen brat for dem, og derfor tænker jeg at de selvmedicinerede. Det er ikke en sund eller konstruktiv løsning, eller overhoved ikke en løsning. Men har man det rigtig dårligt hele tiden, søger man fred og væk. Det er vel det der menes med en naturlig reaktion.
Sidder du med abstinenser eller i et rigtig hissigt badtrip, der ikke vil stoppe, er der ikke grænser for hvad man vil gøre for at slippe af med det.

Jeg var der ikke, men tænker det er noget i den retning. Hvis du vil have en mere konkret referance til, hvor man finder Ib Michaels beskrivelser, er du meget velkommen til at smide mig en PM.

Mange tak til jer andre, men i min omgangskreds er phama opioder langt mere tilgængelige end heroin. Desuden er
prisen virkelige lav på pharma opioder, lidt under 1 kr mg'et. Så den med pris og tilgængelighed er ikke gældende i min verden. Desuden ved man jo at pharma opioder er rene, eller i hvert fald hvor rene de er. Jeg kan bare ikke se, hvorfor man skulle vælge heroin.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]