Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 05:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Her i den kolde vintertid er forkølede næser en gene for os, som foretrækker at insufflere vores stoffer.
Mit spørgsmål går på om der er nogen bivirkninger ved at bruge næsespray for efterfølgende, når næsen er "renset" at insufflere fx MDMA?
Evt er der noget i næsespray som kunne danne synergi med MDMA, kokain, amfetamin etc etc.
Eller virker næsespray tværtimod hæmmende på det givne rekreationelle stof man vil insufflere.
Og er der nogen her på boardet som har erfaringer ellers med næsespray + insufflering af stoffer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Da jeg sugede rigtig meget coka i mine unge dage, der var jeg samtidig "misbruger" af næsespray - xylometazolin er genialt til at rydde næse med, men der ikke meget trip i det...

Kender det kun sammen med coka og amfeta..... Har ikke sniffet andet i de perioder.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ellers spar penge og brug saltvand i stedet. det fungere helt fint.

Site Webmaster
Brugeravatar

Francis Begbie skrev:
ellers spar penge og brug saltvand i stedet. det fungere helt fint.

Jeg tror i hvertfald det er bedre for næsen med et saltvands næsehorn end næsespray.

Du kan købe et i Matas eller på dit lokale apotek.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Man kan også få næsespray uden aktivt stof, altså rent saltvand. Bliver det en vane kan det dog klart bedst betale sig med et næsehorn som rbp anbefaler.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg ville også klart foretrække saltvand.
Ifølge Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Otrivin bør man kun benytte sprays som Otrivin 3 dage i træk, da det ellers kan give bagslag ved stop.
desuden bør det ikke bruges af personer med forhøjet blodtryk, eller hjerteproblemer.
Og så virker det blodkar-sammentrækkende - altså hinderer det faktisk optagelsen af narko, i forhold til hvis du havde brugt saltvand.

Medlem

Geografisk sted: København
"og så virker det blodkar-sammentrækkende - altså hinderer det faktisk optagelsen af narko, i forhold til hvis du havde brugt saltvand."

- det var sådan noget jeg ledte efter. Tak for svar allesammen. Saltvand må være vejen frem fremover så.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er en mega dejlig ide. Meget skjult både at bruge i offentligheden, men også ved f.eks. kropsvisitering.
Jeg kan huske jeg læste på erowid om én, der havde lavet en kokain-næsespray. Han anbefalede det varmt. Det var temmelig små mængder den var i stand til at sende op i næsen, af stof, men som et lille boost engang imellem var den vist god :)

Så du kunne jo opløse dit MDMA i vand (eller saltvand, jeg ved ikke om det gør nogen forskel når det alligevel er så små mængder, for det påvirker vel ikke hvor effektivt det optages igennem slimhinden?) og putte det i en ren næsespray. Som en bonus gor det også mulighed for at bestemme dosis meget præcist per sprøjt.
Jeg ved så ærlig talt ikke hvor godt den virker hvis næsen er stoppet, kommer vel an på hvor langt oppe "proppen" sidder :?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvor kan man skaffe næsesprays hvor man selv kan fylde indhold på, eller nogen der kan fyldes igen efter brug?
De eneste jeg har haft var ret godt lukket til og den fungerede ikke ordentligt efter at jeg havde brugt en sprøjte til at stikke igennem dens plastik for at fylde med væske igen.

Site Webmaster
Brugeravatar

DR nyheder: Næsespray kan give nerveskader
DR Nyheder skrev:
Næsespray er for de fleste et fuldstændig harmløst våben mod forkølelse og stoppet næse.
Men de mest populære udgaver af næsespray indeholder et stof, som ved et overforbrug, kan skade nervesystemet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Homo Superior skrev:
Jeg synes det er en mega dejlig ide. Meget skjult både at bruge i offentligheden, men også ved f.eks. kropsvisitering.
Jeg kan huske jeg læste på erowid om én, der havde lavet en kokain-næsespray. Han anbefalede det varmt. Det var temmelig små mængder den var i stand til at sende op i næsen, af stof, men som et lille boost engang imellem var den vist god :)

Jeg har fået et par sprøjt 2c-b via en næsespray - åbenbart, hvis du kan måle det korrekt af, skulle du få en ret konstant dose for hvert pust... Ved, at der er en herinde der kan fortælle mere om det - men smart er det sgu!=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet med både Fentanyl og Heroin.Efter min mening er det en af de bedste måder at administrere et stof på.Man får næsten den samme virkning som hvis man indtager det direkte i en åre (i visse tilfælde hurtigere) uden alle de bivirkninger injektioner har.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også prøvet en 2c-b næsespray der udløste 2.5 mg per pust så hut jeg visker det virkede upåklageligt og havde meget hurtigt onset.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Tomme næsesprays er ikke så sværer at få fat i har selv haft købt en del tomme til opfylding med psykoaktive substanser..... at finde ud af hvor meget der skal i er bare fylden kendt mængde væske i tælle pust til beholderen er tom og så tage gennemsnittet.. dog kan det bedst betale sig med stoffer der er aktivt i små mængde var ikke en metode jeg personligt ville benytte til kokain fx.

MEGATRON

Lidt dumt spg. men er det lige så ubehageligt at sprøjte 2c-b ind med næsespray som det er at sniffe det?

Medlem
Brugeravatar

Nej jeg synes bestemt det er at foretrække.

Junior medlem
Brugeravatar

Vis man nu vil blande MDMA i, er det så bare at blande med vand og så i sprayen med det? Mister det nogen effekt? og hvad ville blandingsforholdet være?

Insane psychedelia user!

Maggot-Brain skrev:
Vis man nu vil blande MDMA i, er det så bare at blande med vand og så i sprayen med det? Mister det nogen effekt? og hvad ville blandingsforholdet være?

hyene skrev:
at finde ud af hvor meget der skal i er bare fylden kendt mængde væske i tælle pust til beholderen er tom og så tage gennemsnittet.. dog kan det bedst betale sig med stoffer der er aktivt i små mængde var ikke en metode jeg personligt ville benytte til kokain fx.

:cheers:

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Maggot-Brain skrev:

ja. man tager sit MDMA og opløser det i vand, og derefter fylder beholderen.
Lad os antage at der kan være 10ml. vand i beholderen, og at 1g MDMA kan opløses i 10 ml. vand.. der er 200 pust i flasken, og du vil have 180mg
10ml/200 pust = 0,05ml/pust
0,05ml/pust * 100mg/ml = 5mg/pust
180mg/5mg/pust = 36 pust, eller 1,8ml..
tror ikke det er smart:) det vil løbe ud af næsen på dig igen, du mister count, og hvis du suger det ind i munden, vil du være næsten lige så godt stillet med at opløse det i vand og drikke det..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg havde ikke læst hele tråden (for dårligt,yes me know),men however,det jeg mente,var mere en spray ala en astma spray.Sådan at man sætter den godt ind i munden,og suger så af hjertens kraft når man trykker,så den forstøvede blanding går direkte i lungerne.Der er nok en substantiel forskel på at det går igennem næse kanalerne,og så direkte i lungerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]