Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey psy, i dag er første gang i 2 år jeg ikke ryger mig skæv, og jeg gruer for natten som bare fanden. Jeg har nogle Dolol (50mg kapsler), Temgesic (0.2mg resoribletter) og en Rivotril (2mg), så mit spørgsmål lyder sådan set hvilke af de medikamenter der vil sikre mig den bedste nattesøvn, samtidig med at jeg fungerer i morgen da det jo trods alt er mandag og jeg skal på arbejde :) Jeg har prøvet både Rivotril og Temgesic, men kun for at blæse aldrig på den her måde. Dolol har jeg ingen erfaring med whatsoever.

Jeg håber jeg har lagt mit spørgsmål i det rigtige forum, ellers må en mod give en ørefigen og flytte skidtet!

pfh. tak :)

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
lad vær med at brug noget af det, da stofferne har lange halveringstider (især clonazepam og buprenorphin) og du derfor stadig vil være påvirket i morgen. hvis du har søvnproblemer kan du dyrke noget motion i løbet af dagen så du er udkørt når du skal sove, eller vælge at købe dig nogle sløvende antihistaminer som f.eks. prometasin

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Vil da bestemt mene 1mg clonazepam ikke gør ham påvirket dagen efter, men dog får ham til at sove.

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes også det lyder for dumt at bruge piller til at stoppe med, hvad så om 2 til 3 dage? hvorfor ikke bare løbe dig en super lang tur om et par timer :)
det er tusinde gange bedre end de piller du vil putte i flaben. det ville da være SUPER dumt at bytte dit cannabisforbrug ud med et pille forbrug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

storken skrev:
lad vær med at brug noget af det, da stofferne har lange halveringstider (især clonazepam og buprenorphin) og du derfor stadig vil være påvirket i morgen. hvis du har søvnproblemer kan du dyrke noget motion i løbet af dagen så du er udkørt når du skal sove, eller vælge at købe dig nogle sløvende antihistaminer som f.eks. prometasin

Promethazin har også en forbandet lang (længere end clonazepam faktisk??) halvveringstid, så hvis han er sløv dagen efter pga clon'en er han nok også af promethazinen.

Men måske er det alligevel et bedre altervativ, det har trods alt et MEGET lavere misbrugspotentiale, og er temmelig effektivt som hjælp til at få noget søvn...

Tramadolen (som dine dolol indeholder) ville jeg personligt ikke anbefale. Jeg oplever i hvert fald altid (hvis jeg har taget dosen for tæt på sengetid), at jeg ikke falder rigtigt i søvn, og jeg har tit en periode af måske op mod to timer, før jeg rigtigt sover og ikke vågner igen og igen.

Ellers er jeg enig med Saliva i, at det ville være himmelråbende åndssvagt at bytte cannabissen ud med noget langt mere alvorligt som faste benzoer, men jeg tror de fleste vil kunne styre at bruge lidt ekstra hjælp de første par dage efter stoppet.

EDIT: okay, jeg har ikke helt ret: Promethazine har ifølge wikipedia en halveringstid på 16-19 timer, og clonazepam omkring 35 (afhængigt af kilden, nogle skriver 20-80 timer(!!), et andet sted 18-50). Essensen må dog være, at promethazine også sagtens kan efterlade dig groggy og søvnig nogle timer op ad dagen :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle jeres svar, meget brugbare :) Jeg endte dog med at tage 2x0.2mg temgesic, og sov som en baby og var frisk og veloplagt da jeg vågnede (mere frisk end normalt, hvor jeg ryger mig selv i søvn).

I kan vide jer ganske sikre om, at jeg ikke bytter et cannabismisbrug ud med et pillemisbrug (ikke at jeg mener at cannabis er mit misbrug, nærmere en dårlig vane :p ), men jeg ved af erfaring at jeg har brug for hjælpemidler den første nat jeg ikke ryger.

Jeg har holdt med tjald nogle gange før, og jeg ved af bitter erfaring at den første nat er rædselsfuld for mig! Nada søvn, svedeture, kvalme osv (jeg fik dog rimelig slem kvalme i nat, nok pga burprenorphinen men whatever).

I aften har jeg ikke planer om at tage noget for søvnen, da jeg føler mig godt og grundigt smadret i forvejen, så det bliver nok intet problem at falde i søvn :)

thx!

Medlem
Brugeravatar

Jeg bliver lige nødt til at spørge hvordan det gik med nattesøvnen i nat?
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
storken skrev:

Promethazin har også en forbandet lang (længere end clonazepam faktisk??) halvveringstid, så hvis han er sløv dagen efter pga clon'en er han nok også af promethazinen.

Men måske er det alligevel et bedre altervativ, det har trods alt et MEGET lavere misbrugspotentiale, og er temmelig effektivt som hjælp til at få noget søvn...

Jeps, Promethazin har et længere half life in vivo, end clonazepam - men antihistaminer virker (ihvertfald på mig) langt, langt mindre sløvende end benzodiazepiner. Ulempen ved Clonazepam er også, at det samtidig er muskelafslappende, hvilket kan give en ekstra lang (og unødvendig) "tung" effekt på motorikken næste dag.

Jeg vil absolut anbefale motion, baldrian ekstrakt (fås i bl.a. supermarkeder og matas), melatonin og antihistaminer fremfor benzo'er. I den rækkefølge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
feber, kvalme og besvær ved at sove... hvor meget hash har du røget?? Jeg har også røget stort set hver dag det sidste 1½ år, og har aldrig oplevet nogen af de symptomer... Det er altså ikke nødvendigt at ryge flere gram når man vil være skæv...

Medlem
Brugeravatar

De sidste 6 måneder har jeg røget ret extreme mængder, sumpet rundt i en vinterdepressions agtig tilstand og generelt været ret ligeglad med alt, så har bare suget mig væk fra det hele og det er det der skal til at holde nu :) Og natten til i dag gik ok, og i nat skal jeg nok sove godt og længe ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]