storken skrev:
lad vær med at brug noget af det, da stofferne har lange halveringstider (især clonazepam og buprenorphin) og du derfor stadig vil være påvirket i morgen. hvis du har søvnproblemer kan du dyrke noget motion i løbet af dagen så du er udkørt når du skal sove, eller vælge at købe dig nogle sløvende antihistaminer som f.eks. prometasin
Promethazin har også en forbandet lang (længere end clonazepam faktisk??) halvveringstid, så hvis han er sløv dagen efter pga clon'en er han nok også af promethazinen.
Men måske er det alligevel et bedre altervativ, det har trods alt et MEGET lavere misbrugspotentiale, og er temmelig effektivt som hjælp til at få noget søvn...
Tramadolen (som dine dolol indeholder) ville jeg personligt ikke anbefale. Jeg oplever i hvert fald altid (hvis jeg har taget dosen for tæt på sengetid), at jeg
ikke falder rigtigt i søvn, og jeg har tit en periode af måske op mod to timer, før jeg rigtigt sover og ikke vågner igen og igen.
Ellers er jeg enig med Saliva i, at det ville være himmelråbende åndssvagt at bytte cannabissen ud med noget langt mere alvorligt som faste benzoer, men jeg tror de fleste vil kunne styre at bruge lidt ekstra hjælp
de første par dage efter stoppet.
EDIT: okay, jeg har ikke helt ret: Promethazine har ifølge wikipedia en halveringstid på 16-19 timer, og clonazepam omkring 35 (afhængigt af kilden, nogle skriver 20-80 timer(!!), et andet sted 18-50). Essensen må dog være, at promethazine også sagtens kan efterlade dig groggy og søvnig nogle timer op ad dagen