Det er helt sikkert noget du må tale med din smerte-læger om.
Begge stoffer har nogle grimme bivirkninger. Metadon tager laaang tid at trappe ud af. Og du er oppe på den dosis som vi narkomaner får for at holde os raske! Vi får det bare en gang om dagen -de fleste får omkring 100mg hver morgen- imens når du tager det mod smerter så er den smertestillende kun 4-8 timer, men dags dosis ender med at være det samme. Og bare tanken om at komme ud af mine doner giver mig panik, dårlig mave, svedetur osv...
Og Ketogan..hmm.. jeg har aldrig fundet grunden til at danske læger er så glade for det præparat. Det bliver faktisk kun brugt i Danmark og Sverige og en lille smule i Tyskland. Men Danmark bruger det dobbelte per indbygger i forhold til Sverige!?
Nå, men Ketogan var i sig selv et en god ide, et kraftig opioid, Ketobemidon, sammen med et muskel afslappende middel, bare noget forældet, der er sket meget de sidste 50 år siden det kom på markedet, men godt hvis du har forvredet noget. Men det lyder til du lider under noget langt mere alvorligt, så jeg bør bare holde mine meninger for mig selv og henvise til den læge jeg startede med at skrive om! Bare svært at holde kæften lukket når man selv er så glad for opiater