Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey psy!

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt på, at jeg gerne vil prøve enten 2C-B eller svampe. Jeg synes det lyder så fedt, når man oplever visuals eller sådan. Har læst en del om begge ting, og de er jo mildere end LSD, hvilket er grunden til jeg vil prøve dem, frem for LSD.

For at der ikke skal ske noget, ville jeg så tage en meget lav dosis - selvfølgelig skal jeg stadig kunne mærke det, men den skal være let stadig.
Men for det første er jeg meget ung, og jeg har ingen erfaring med nogle stoffer overhovedet.
For det andet, er der ingen jeg kan tage det med - og derfor ved jeg ikke om jeg overhovedet kan skaffe det. Og jeg har jo overhovedet ikke lyst til at gøre det alene, det er jo også farligt.

Men er der nogle der har nogle idéer eller råd?

Medlem
Brugeravatar

For det første er det godt du laver lidt research før du bare springer hovedkuls ud i det :) respekt!
for det andet er svampe og 2c-b ikke "mildere" end LSD. Ganske vidst er det mindre potent, altså der skal en større mængde til af stoffet for at mærke nogen effekt; fx. er LSD aktivt allerede ved doser i microgram (µ) hvorimod Psilocybin først er aktivt ved miligram (mg). (ret mig hvis det er helt ude i hampen!)

Som hovedregel er svampe og LSD like kraftige, da trippets styrke og karakter er doseafhængigt og selvfølgeligt hvordan ens set og setting er.
Grunden til at mange anbefaler svampe overfor LSD er pga. trippets længde. Et LSD trip er betydeligt længere, og det vil ikke være så fedt at vide 1-2 timer efter man har indtaget det at man ikke kan lide den psykedeliske sindstilstand man er kommet i, og at der så er pænt mange timer til trippet er slut. Hvorimod på svampe er trippet en del kortere, og hvis man nu ikke kan lide det kan man da glæde sig over at det ikke varer så mange timer :)

Citat:
Jeg synes det lyder så fedt, når man oplever visuals eller sådan.

Altså når du siger "eller sådan", så håber jeg du mener alle de andre ting ved et trip. For visuals er kun en lille side-ting; en lille bonus, ved et trip. Der er SÅ meget mere i et trip end de visuals man kan få - og javist er det da underholdende og fantastisk at have visuals, men hvis du engang prøver at trippe, kan du forstå hvad jeg mener med at visuals er "side-gevinst" ved at trippe :D
Sådan har JEG det ihvertfald, og også alle dem jeg har snakket med. :)

Nu har jeg så godt nok ikke prøvet 2c-b, men det skulle efter sigende være meget visuelt, så hvis det er visuals man er ude efter er det nok det stof man skal have fat i. :)
Men siden du siger du næppe kan skaffe nogle af tingene kan jeg godt se et problem i at skaffe 2c-b eller LSD - men man kan altid skaffe svampe.

Du kunne for eksempel vente til efteråret og så lede efter den danske Psilocybin holdige svamp: Psilocybe Semilanceata (Spids Nøgenhat).
Den findes ude i den danske natur på kreaturmarker, enge, golfbaner osv. Bare søg en masse inde på Psilocybin Svamp forum; der er en masse gode tråde derinde om at tage på svampejagt.

Desuden hvis du ikke gider vente til efteråret, og gider ikke vade rundt på marker og deslige og lede efter svampene, kan du investere i et grow-kit. Der står også en masse info inde på det førnævnte forum. :)

Sorry for at min post blev en lille smule lang :D

Men Good luck TheWhiner :D
Trip godt hvis du engang kommer dertil! :wink:

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for svaret!
- Dejligt at høre noget fra en erfaren, selvom det ikke er 2C-B, så er det altid godt.

De to allerstørste problemer er, at jeg ikke har nogle venner, som jeg kan tage det med og, at jeg er alt for ung (jeg synes også selv, at jeg er for ung, men føler mig alligevel meget fristet.)
Så måske jeg bare skal vente til jeg bliver lidt ældre, og måske finder nogle venner jeg kan trippe med? :D

Junior medlem
Brugeravatar

- Og forresten, så vidste jeg ikke det du fortalte med LSD, og det har jeg også taget til mig. Så igen, tak for svaret (Y)
Og jeg håber da, at jeg en dag kommer dertil ;)

Medlem
Brugeravatar

Må man spørge hvor ung du er? :) For hvis du, som du selv siger, er alt for ung synes jeg også du hellere skal vente. Det er rigtigt dumt at tage psykedeliske substanser hvis man er for ung :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er 14, JA meget ung.
Er helt enig med dig :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Enig med unb. Jeg har prøvet begge stoffer. Ved mig giver 2C-B et mere visuelt trip, og Psilocybin-svampe mere "dybt" trip, hvor din tankegang ændres mere drastisk.

Du skriver du ingen venner har at trippe med, og det er sådan set heller ikke så vigtigt. Det der er MEGET vigtigt er, at du har en ven der kan sidde og være ved dig under dit trip. Måske du har en god ven du stoler på der vil tripsitte dig? Ellers skal du vente til du finder det, også når du skriver du er "for ung"!

Good luck med researchen!

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det har du ret i Kajkage. Men på den ene side, synes jeg, at jeg skal vente til jeg bliver ældre, men på den anden side, tænker jeg ''hvad kan der ske ved at prøve bare at tage en lille dosis?''. Men jeg hælder dog mest til at vente. :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du kun er 14 år, vil jeg ihvertfald stærkt fraråde dig at indtage sådanne substanser :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ja. Har læst en masse om det med, at det er bedst at vente til ens mentale tilstand er lidt mere stabil (når man er i slutningen af puberteten evt)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hov sad og svarede mens dig og unb fik snakket om din alder :) Når du nu selv hælder til at du vente, så gør det endelig!

Junior medlem
Brugeravatar

Ja. :D

Medlem

For mig er 2C-B som at komme ind i en digital verden hvor alt gnistrer af elektrisk energi og mine visuals ligner dårlig computergrafik, svampeverden er mystisk og fugtig og mine visuals er bløde og tegneserie-agtige. Syren er lys hippie-agtig og fuld af fraktaler og kærlighed og helt klart den smukkeste af de tre....

Medlem
Brugeravatar

balle skrev:
For mig er 2C-B som at komme ind i en digital verden hvor alt gnistrer af elektrisk energi og mine visuals ligner dårlig computergrafik, svampeverden er mystisk og fugtig og mine visuals er bløde og tegneserie-agtige. Syren er lys hippie-agtig og fuld af fraktaler og kærlighed og helt klart den smukkeste af de tre....

Har det ikke ligeså meget at gøre med ens forundindtage holdninger til stoffet og forventninger til trippet? Jeg tænker bare; LSD blev taget hyppigt i 70'erne og i "hippie"-bevægelsen, 2c-b er kemisk (digital/elektrisk), og svampe ser bare voldsomt mystiske ud. :D

Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa O' ædle krigere!
Jeg ville ikke starte et nyt emne, da denne tråd dækker meget godt mit spørgsmål.
Jeg vil kalde mig selv en rimelig ´hærdet rygere og har da prøvet lidt af hvert. Men nu er min nysgerrighed simpelthen blevet for stor. Jeg har stort set, siden jeg startede på at ryge hash, haft en stor respekt for de psykedeliske stoffer og er nu landet på at LSD eller 2c-b skal være mit næste trip. Jeg har bare et spørgsmål: hvilken af disse er "sjovest" og nemmest at få fat i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Bongmeisteren skrev:
Hejsa O' ædle krigere!
Jeg ville ikke starte et nyt emne, da denne tråd dækker meget godt mit spørgsmål.
Jeg vil kalde mig selv en rimelig ´hærdet rygere og har da prøvet lidt af hvert. Men nu er min nysgerrighed simpelthen blevet for stor. Jeg har stort set, siden jeg startede på at ryge hash, haft en stor respekt for de psykedeliske stoffer og er nu landet på at LSD eller 2c-b skal være mit næste trip. Jeg har bare et spørgsmål: hvilken af disse er "sjovest" og nemmest at få fat i?

Det afhænger helt af hvad du synes er sjovt og hvilke kontakter du har. Mere er der ikke rigtig at sige til det, medmindre du uddyber dig noget mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TobiOneKenobi skrev:
balle skrev:

Har det ikke ligeså meget at gøre med ens forundindtage holdninger til stoffet og forventninger til trippet? Jeg tænker bare; LSD blev taget hyppigt i 70'erne og i "hippie"-bevægelsen, 2c-b er kemisk (digital/elektrisk), og svampe ser bare voldsomt mystiske ud. :D

Helt klart, der er altid en vis psykosomatisk (fordomsmæssig forventnings)faktor i spil mht. til alle stoffer. Alle har en forestilling om hvordan stoffer påvirker en, og ens indstilling til stoffet påvirker kraftigt hvordan man vil opleve det. Nogle stoffer er nemmere at manipulere med end andre - psykedeliske stoffer kan jo nærmest virke lige hvad man ønsker sig - tror man f.eks. at stoffet vil være vildt euforisk og indsigtsfuldt, så virker det ofte sådan. Tror man derimod at stoffet er ekstremt farligt, og gør dig f.eks. sindsyg eller lign. vil det være langt sværere at få en positiv oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Citat:
Helt klart, der er altid en vis psykosomatisk (fordomsmæssig forventnings)faktor i spil mht. til alle stoffer. Alle har en forestilling om hvordan stoffer påvirker en, og ens indstilling til stoffet påvirker kraftigt hvordan man vil opleve det. Nogle stoffer er nemmere at manipulere med end andre - psykedeliske stoffer kan jo nærmest virke lige hvad man ønsker sig - tror man f.eks. at stoffet vil være vildt euforisk og indsigtsfuldt, så virker det ofte sådan. Tror man derimod at stoffet er ekstremt farligt, og gør dig f.eks. sindsyg eller lign. vil det være langt sværere at få en positiv oplevelse

Helt klart også noget af der i min mening gør de psykedeliske substancer så interessante

Til trådstarter vil jeg også sige at det lyder som en rigtigt fornuftig idé at vente. Når du er noget ældre vil du også have bedre mulighed for at tolke på dine oplevelser. Godt at høre du respekterer stofferne

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kvart skrev:
Citat:
Helt klart, der er altid en vis psykosomatisk (fordomsmæssig forventnings)faktor i spil mht. til alle stoffer. Alle har en forestilling om hvordan stoffer påvirker en, og ens indstilling til stoffet påvirker kraftigt hvordan man vil opleve det. Nogle stoffer er nemmere at manipulere med end andre - psykedeliske stoffer kan jo nærmest virke lige hvad man ønsker sig - tror man f.eks. at stoffet vil være vildt euforisk og indsigtsfuldt, så virker det ofte sådan. Tror man derimod at stoffet er ekstremt farligt, og gør dig f.eks. sindsyg eller lign. vil det være langt sværere at få en positiv oplevelse

Helt klart også noget af der i min mening gør de psykedeliske substancer så interessante

Til trådstarter vil jeg også sige at det lyder som en rigtigt fornuftig idé at vente. Når du er noget ældre vil du også have bedre mulighed for at tolke på dine oplevelser. Godt at høre du respekterer stofferne

Helt enig. Men for visse (især yngre der forsøger sig - det kender jeg lidt fra mig selv) kan psykedeliske substanser være lidt af en balancegang.
Derfor vil jeg også tilslutte mig din anden udmelding :) Jo ældre du er, jo mere selvsikkerhed og generel livserfaring vil du have som "mentalt fundament" til oplevelsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]