Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Hejsa.

Jeg er på min 5 dage uden GHB/GBL og det går bedre. Jeg køber nogen clonazepam 2mg's og et par zolpidem i morgen til at komme lidt mere smertefrit igennem det her + få noget søvn. Mens alt det her foregår har jeg haft et problem med at jeg danner for meget mavesyre og har gjort det i et stykke tid. Jeg har er nu startet på en form for behandling hvor jeg skal indtage 1 x 20mg Omeprazol om dagen i 28 dage. Omeprazol nedsætter produktionen af mavesyre ved at hæmme mavens syrepumpe. Jeg har læst den lille folder jeg har fået med Omeprazol og læste under punktet Brug af anden medicin at det er vigtigt at mine læge skal vide hvis jeg er under behandling med: diazepam, phenytoin(mod epilepsi) og warfarin (blodfortyndende).

Spørgsmålet er så om 0,5-1mg clonazepam vil gå ind og foresage nogen komplikationer i forhold til det medicin mod mavesyre jeg indtager?

Ved godt det kan være et ret tricky spørgsmål, men det kan jo være at nogen kan svare på spørgsmålet.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://translate.google.dk/translate?hl ... D%26sa%3DG. intet til spørgsmål men god viden

Senest rettet af Anus Rytteren 02 feb 2010 16:49, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Resulterer det ekstra mavesyre i sure opstød/halsbrand?

For så hjælper natron, det neutraliserer syren i maven. Det kan være guld værd :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
chiller-dog> pas på! Din medicin forstærker vidst effekten af benzodiazepiner(clonazepam, diazepam osv).. [noget vås der er fjernet] - Jeg ved ikke meget om det her emne, men en hurtig googling kom med de her links..

http://www.drugbank.ca/drugs/DB00338
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1554966

Senest rettet af spiffeh 06 feb 2010 09:05, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Tak spiffeh det læser jeg lige på.

Zolpidem is a prescription medication used for the short-term treatment of insomnia, as well as some brain disorders. It is a short-acting nonbenzodiazepine hypnotic.

Hmm vil zolpidem så være en god idé? Og hvad med seroquel til?

Medlem
Brugeravatar

Hvis man tager 1mg clonazepam rectalt vil det da springe hele fordøjelsessystemet over og undgå problemer med mavesyren og det medikament? Eller hvad? Springer ikke ud i noget uden jeg er sikker self.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Chiller-Dog skrev:
Hvis man tager 1mg clonazepam rectalt vil det da springe hele fordøjelsessystemet over og undgå problemer med mavesyren og det medikament? Eller hvad? Springer ikke ud i noget uden jeg er sikker self.

Det hjælper ikke noget i dette tilfælde at man forbipasserer maven, interaktionen mellem midlerne er systemisk - det er først når stoffet er optaget at der er risiko for interaktion. Bemærk at rektal indtagelse typisk rammer hårdere for samme dosis end oral indtagelse, da man undgår first-pass metabolismen.
Interaktionen mellem omeprazol og diazepam (og sandsynligvis også clonazepam) består i at serumniveauet af benzodiazepinet kan blive hævet, sandsynligvis fordi de to stoffer nedbrydes ad de samme metabolistiske pathways. Hvis du tager clonazepam, bør du derfor overveje at holde dosen lavere end normalt.

Medlem
Brugeravatar

Tak Prometheus. Har indtaget 0,75mg clonazepam sublingualt og maeng da kratom oralt kl 18:50 og ingen komplikationer har fundet sted. Vil mene at de 0,75mg er fuldt optaget nu her efter næsten 4 timer. Fortsat god aften og slut på denne tråd.

http://www.addictionadvisor.co.uk/THLme ... nes/X8.pdf

Et godt skema der viser mange forskellige drug interactions. Ecstasy, cannabis, cola, speed, dope etc interactions med alt fra mavesyre medicin, warfarin og mange andre medikamenter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Intet problem med MAOI og ecstasy? Så ved jeg da det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Har selv fået ordineret clonazepam samtidig med omeprazol af flere læger og i længere perioder, (tilsyneladende) uden interaktioner. Det er ikke en ualmindelig kombo og jeg ville ikke bekymre mig så meget over det, særligt ikke nu, hvor du har andet at bekymre dig om. Jeg har fået ordineret op til 80 mg. omeprazol (efter behov), samtidig med clonazepam.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Luftkaptajnen skrev:
Intet problem med MAOI og ecstasy? Så ved jeg da det.

Hvis ikke det var ironisk, vil jeg stærkt fraråde den kombo..! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde det lidt på fornemmelsen. :)
Men så vil jeg gerne fraråde, at bruge det her link http://www.addictionadvisor.co.uk/THLme ... nes/X8.pdf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]