Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Her er et lidt underlig spørgsmål, som jeg dog håber at kunne få et svar på :). Jeg var for 5 dage siden hos tandlægen for at få trukket en tand ud, hvilket selvfølgelig har efterladt et hul. På samme dag bestilte jeg en omgang N2O, som jeg netop har modtaget. Jeg mindes at have hørt/læst at man ikke bør tage N2O hvis man har sår eller åbne sår, men går sådan et hul indunder dette? Der har ikke været nogen problemer med hullet siden tandlægen, og fik aldrig brug for det gaze der måtte stoppe evt. bold.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvorfor ikke bare vente indtil hullet er helet så langtid tager det vel heller ikke ;) ?

Medlem
Brugeravatar

Spørgsmålet er lidt om der ikke er gået lang nok tid :)

Medlem

lidt offtopic: gjorde det ondt at få hevet den ud? og kunne du spise normal mad efter? (ska selv ha trukket en tand ud snart og glæder mig ikke ligefrem) :'(

Medlem
Brugeravatar

Tillader mig lige at svare på idiots spørgsmål. Jeg har fået revet 2 voksentænder ud før, men det gjorde ikke ondt overhovedet. Det føltes og lød bare ret klamt, da tanden lavede nogle sære knirkelyde. Jeg havde ingen problemer med at spise dagen efter, men tyggede dog alligevel kun i den modsatte side hvor tanden sad.
Det eneste rigtigt nederen ved at få hevet mine tænder ud var at jeg blødte som en i helvede. Det stoppede ikke med at bløde før der gik 1½ time.

Medlem
Brugeravatar

Man mærker intet udover de første bedøvelser der bliver lagt. Tager også max 30 min. at få fixet så det kommer faktisk helt bag på en når man er færdig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nof skrev:
Jeg mindes at have hørt/læst at man ikke bør tage N2O hvis man har sår eller åbne sår, men går sådan et hul indunder dette? Der har ikke været nogen problemer med hullet siden tandlægen, og fik aldrig brug for det gaze der måtte stoppe evt. bold.

:hm:

Vil jeg meget gerne se en kilde på, har nemlig aldrig selv stødt på dette udsagn... Men umiddelbart hvis dette er en skrøne, så ville jeg ikke kunne se problemet i det.. :) Men husk.. Alting med måde, så lad nu være med at skam sug dem i dig :D

:peace:

Cannabis entusiast

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
N2O giver en øget blodgennemstrømning i rygraden - så hvis man har et ikke helet sår dér, bør man nok undlade at bruge lattergas (Google: n2o vasodilation)
hvorvidt det kan overføres til en generel blodkar-udvidelse kan jeg ikke sige.
Men lattergas forhinder biosyntesen af B12. så et længerevarende forbrug af lattergas er IKKE tilrådeligt http://en.wikipedia.org/wiki/N2O#Biological

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Nof skrev:
Man mærker intet udover de første bedøvelser der bliver lagt. Tager også max 30 min. at få fixet så det kommer faktisk helt bag på en når man er færdig.

Øøøh, jeg tror du skal være forsigtig med at generalisere på det område.
Jeg tror ikke på at lokalbedøvelse i alle tilfælde fjerner alle smerter 100%.
Jeg har selv fået trukket en tand ud, og jeg kan godt garantere for at det gjorde ondt.
Og det var efter ca. 10 sprøjter med bedøvelse ind i området omkring den og 10 mg diazepam.
Jeg fik at vide af tandlægen at sprøjterne med bedøvelsen var gratis når man først havde betalt for den (eller noget i den stil) så jeg bare skulle sige til hvis jeg havde brug for mere uden at tænke på hvad det ville koste.

Det var også grunden til at jeg bad om mere og mere (fordi det gjorde ondt) indtil jeg endte på så mange sprøjter at der ikke rigtigt var nogen grund til at tage mere.

Alle reagerer forskelligt og jeg har også hørt fra andre der har fået trukket tænder ud at det har gjort ondt på dem, men vær da glad hvis I selv bliver så kraftigt påvirket af det at I ikke mærker noget - I wish it was me!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]