Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej derude!

jeg tager lejlighedsvis stoffer - sidste gang var nytårsaften så jeg tror ikke generelt har har udviklet tolerance.
mit spørgsmål lyder således: efter en mindre operatin for en lille måneds tid siden har jeg fået nogle oxynorm'er 5mg. I starten skulle jeg kun have en for at det var en stille og rolig, men dejlig rus (ligesom jeg fortrækker det) men nu skal jeg op få 4 for at få det samme! og har IKKE taget det hver dag... nu vil jeg høre hvor lang en pause - altså en 100 pct pause - jeg skal tage før at en enkelt kapsel igen er nok??

har ikke tænkt mig at begynde at sniffe dem eller på andet måde fix-fakse med pulveret indeni.

håber der sidder nogle eksperter derude der kan hjælpe med fornuftigt svar=)

Mange hilsner fra en københavnertøs:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Spiser du pillerne uden at pille ved dem? Eller hælder du pulveret ud af kapslen?
Hvis du åbner kapslerne, og hælder pulveret i et glas vand, og drikker det, virker de bedre ..

Jeg ved ikke om det hjælper så meget, at du kan nøjes med 1. Men det vel et forsøg værd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
En god tommelfinger regel er 2-4 uger, så burde tolerancen være forsvundet.

Medlem
Brugeravatar

detsværre kommer den bare utroligt hurtigt igen når først man har haft tolerance før og synes også det kommer an på størrelsen af ens forbrug der afgør hvor lang tid der går før man kommer ned på "nul" tolerance..

Medlem

Bl0dpump skrev:
Spiser du pillerne uden at pille ved dem? Eller hælder du pulveret ud af kapslen?
Hvis du åbner kapslerne, og hælder pulveret i et glas vand, og drikker det, virker de bedre ..

Jeg ved ikke om det hjælper så meget, at du kan nøjes med 1. Men det vel et forsøg værd.

Ehh hvorfor skulle det lige hjælpe at hælde pulveret i vand?. Oxynorm er jo ikke depot.

Medlem

Kan skrive under på, at oxynorm virker meget hurtigere hvis man hælder pulveret i kulsyreholdige drikkevarer og bunder det... Og det er ikke placebo. Enhver kan prøve efter hvis de har lyst.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg tror aldrig helt man ryger ned på nul igen. samme torance som da man startede.. Jeg har ihvertfald stadig tolerance efter at have været stiknarkoman i ca. 4 år med ca. 2 års clean tid..
Jeg jeg tror måske også det i mit tilfælde er fordi jeg virkeligt har misbrugt morfin præperater!.. Tror det fucker lidt med ens receptorer men ved det ikke, er bare et gæt..

Junior medlem

Til topic starteren - jeg synes godt nok det er utroligt du kan få en rus følelse af så lidt som 5mg :) Helt ærligt, hvis du først er begyndt at skulle have 20 mg for at kunne mærke det, så tror jeg ikke på du kommer til at kunne mærke 5mg igen selv med pause. Måske med pause du kan mærke lidt mindre end 20 mg, men tiden, hvor 5mg føltes rart, tror jeg godt du kan vinke farvel til... desværre for dig

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mængden af receptorer bliver nedreguleret ret hurtigt. Du vil nok aldrig blive 100% så følsom som du var igen, men du kan komme ret tæt på ved at tage flere måneders pause. Dette er dog sikkert ikke gældene, hvis man har været ude i et tungt indtag som Morpheus beskriver.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Illusioon skrev:
Bl0dpump skrev:

Ehh hvorfor skulle det lige hjælpe at hælde pulveret i vand?. Oxynorm er jo ikke depot.

Sorry, tog fejl af pillerne. Tænkte lige på nogle andre.

Junior medlem

Kimmo69 skrev:
Kan skrive under på, at oxynorm virker meget hurtigere hvis man hælder pulveret i kulsyreholdige drikkevarer og bunder det... Og det er ikke placebo. Enhver kan prøve efter hvis de har lyst.

Hvorfor tror du at kulsyre hjælper? :)

Af hvad jeg har kunnet finde er opløseligheden af oxycodon i vand over 10 mg/ml (bl.a. http://www.drugbank.ca/drugs/DB00497). Opløseligheden vil formegentlig ikke være et problem i forhold til indtagelse af oxynorm kapsler af den vej. Eksempelvis ville du tage en dosis på 50 mg ville mindre end 5 ml vand være nok - rent pratisk tror jeg de fleste bruger lidt mere vand til indtagelse anyway.

I maven (og derfor for oxycodones videre tur gennem kroppen) negligeres kulsyrens effekt på opløseligheden af oxycodone.

Medlem

Dude, jeg er ikke et teoretisk menneske, jeg er et praktisk menneske! Og jeg kan godt nok ikke forklare hvorfor, men har extensive personlige erfaringer der siger at det optages hurtigere opløst i brusende drikke...

Junior medlem

Very well then :) Jeg tror jeg vil give det en chance - hvorfor ikke

Efter min erfaring er en af de postive aspekter ved oxynorm kapsler at effekterne begynder efter så lidt som 20 minutter. jeg er spændt på om det kan gå hurtigere

Medlem

Jamen pga. at virkningen kommer hurtigere. Er det ens betydning med det virker bedre så?
Jeg forstår det ej.

Medlem

Du får en kortere rus, men en højere plasmakoncentration eller "peak" i starten... Man kan selvfølgelig selv bestemme hvordan man synes rusen skal være.

Junior medlem

Illusioon skrev:
Jamen pga. at virkningen kommer hurtigere. Er det ens betydning med det virker bedre så?
Jeg forstår det ej.

Om det virker bedre er vel relativt i forhold til, hvad den enkelte ser som positive sider ved virkningen. For opiater er mit indtryk at mange foretrækker en hurtig kraftig påvirkning. På bluelight og erowid skriver mange om 'nod-state' som det ypperste resultat af stort opiat-indtag.

Medlem

Maddoc skrev:
På bluelight og erowid skriver mange om 'nod-state' som det ypperste resultat af stort opiat-indtag.

Og det kan jeg så slet ikke forstå... Når jeg nodder, synes jeg, at jeg har fået for meget! Vil hellere blive på stadiet lige under med body-buzz og eufori... :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg får en dejlig omend lille rus af 4 X 10 mg OxyNorm pulver i to baner - men jeg er også tolerant og den virker ikke længe. Men prøv bare at snuse to 5'ere eksempelvis, de gør ikke grimt i næsen og virker helt sikkert.

Men mit eget drug of choice er klart OxyContin, det slår Norm'erne ikke, men de er dejlige nonetheless ;-) Have fun!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er også stor stor forskel på hvordan en ikke tolerant person,opfatter en Opiat koger,i forhold til en der er hooked.Meget stor enda.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
tommyknockers skrev:
Jeg får en dejlig omend lille rus af 4 X 10 mg OxyNorm pulver i to baner - men jeg er også tolerant og den virker ikke længe. Men prøv bare at snuse to 5'ere eksempelvis, de gør ikke grimt i næsen og virker helt sikkert.

Men mit eget drug of choice er klart OxyContin, det slår Norm'erne ikke, men de er dejlige nonetheless ;-) Have fun!

Hvem ved sine fulde fem ville foretrække narko af denne type som depotformulering fremfor konventionelle formuleringer? Du kan få højere styrker oxycontin eller hvad?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]