Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 11:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, jeg tænkte på hvad folk at af blandingserfaringer med morfin (eksempelvis oxynorm) med andre stoffer (ikke cns depressanter)? Kan det bruges på samme måde som benzoer, altså godt at falde ned på, eller måske du har fundet din egen unikke kombo?
:hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har gode erfaringer med Tramadol efter både amfetamin, MDMA, kokain, ketamin og forskellige psykedelika.

Jeg har primært brugt det til at komme ned på.

En direkte kombo lyder lidt farligt synes jeg, men jeg skal ikke kunne afvise at det kan lade sig gøre at få gode oplevelser.

//blazR

Medlem
Brugeravatar

ja det kan de godt... de er ikke lige så gode til at falde i søvn på.. men de giver lidt afslapning som godt kan være tiltrængt efter en ordenlig stimulans tur, men hold doserne lave, og lad være hvis nu i har drukket alkohol!

men en enkelt pille 5-10mg oxynorm er udemærket til at falde lidt ned på efter en stimulans brænder.. evt blandet med et sløvene antihistamin (prometazin/benylan) men lad nu være med at gå overbords med det :)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg er ikke bekendt med brug af antihistaminer, og kan ikke umiddelbart finde noget ved en søgning på forum, er det for at øge pulsen?

Medlem
Brugeravatar

Havrefar skrev:
jeg er ikke bekendt med brug af antihistaminer, og kan ikke umiddelbart finde noget ved en søgning på forum, er det for at øge pulsen?

det modvirker virkningen af amfetaminen, så vidt jeg husker og så fjerner det kløe og kvalme fra morfin'en, plus det i sig selv er lidt sløvene :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Havrefar skrev:

Man bruger det normalt til allergi.

Antihistaminer kan også bruges i kombo med opiater, for at tage bl.a kløe.

Jeg vil dog mene at de ikke-sløvende antihistaminer som f.eks Clarityn og Alnok, er fine til at kombinere med opiater.

Hvis antihistaminet er sløvende og opiatet også, risikerer man en mere sløvende virkning end ønsket. Det skyldes at de har forstærkende virkning på hinanden. Ligesom med benzo/alcohol.

Man kan naturligvis også bruge et sløvende antihistamin til at falde ned på, uden brug af opiater.

//blazR

Medlem
Brugeravatar

BlazR det er fordi jeg engang har ladet mig fortælle at hvis man ikke havde benzo'er eller andet at slå det ned med, så kunne antihistaminer stoppe virkningen af stimulanser(kan ikke lige det lægelige udtryk) men skal nok lige prøve at høre mig ad :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@ emingos, De fleste antihistaminer er jo i sig selv sløvende. Det står næsten altid som almindelige bivirkninger.

Jeg har skam også brugt antihistaminer til at falde i søvn på.

//blazR

Medlem

Hvis det skal bruges til at falde ned på, kan jeg helt klart anbefale valium - ( diazepam ) hvis du har adgang til dette.
Dog skal du jo passe på hvis du også har fået noget alkohol hen af aftenen, så må du endelig huske ikke og blande med downer. Men det ved du vel.

Junior medlem
Brugeravatar

Trådspørgsmålet går på hvorledes opioider kan bruges "på samme måde som benzoer", hvori der ligger implicit en reference til benzodiazepiner, der efter min opfattelse er den mest udbredte downer i forbindelse med stimulansindtag.
Valium er et benzodiazepin hvis der skulle være tvivl herom.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]