Imp skrev:
Obama skrev:
Sørg for at hun ikke har adgang til stoffet

Det er jo præcis som politikerne tænker. Alt tyder på, forbudspolitik ikke holder i det lange løb. Om det så er stor eller lille skala.
Som andre kommer ind på, er der ik rigtigt lavet forskning i mephedrone, og det kommer der nok heller ikke i den nærmeste fremtid. Men jeg tror, man skal være meget mere bekymret for sit hjerte/kredsløb end for sin hjerne mht hvor giftigt mephedrone er. Alle folk går og snakker om, at det kan være neurotoksisk osv, men der skal sgu mange drukture til, før fx. alkohol gør nogen mærkbar skade på ens hjerne. Man skal nok nærmere være bekymret for kredsløbsproblemer, hvilket det også lyder som om, din veninde har haft.
Så Imp.. nu må du lige forklare dig her, mener du at det er i den mindste smule HR ånd at råde veninden, som har haft hjertestop til at suge mere Mephedrone? Det har da absolut intet med forbudspolitik at gøre, men ren og skær fornuft

Vil du så også gå ned på psy og dele blottere og dråber ud til alle dem som ligger med depressioner, skizofreni mm.? Hele den "vej" har da ingenting med forbudspolitik at gøre. Nu kan man sige at det her problem er et lokalt et, i en lukket vennekreds, hvor netop at "hun også selv har kontakter", men hele problemet forsvinder jo, hvis at vennerne tænker på hendes helbred og nægter at give hende mere.
Du retfærdiggøre et mephedronemisbrug, ved at sammenligne det med alkohol. Og ganske som du selv siger, så er alkohol også nerotoksisk. Dog tvivler jeg meget på at alkohol giver den her slags skader, som der er linket til på både bluelight og drug-forum

Jeg siger på ingen måde at alkohol er noget som er værd at drikke, dog har alkohol været her så længe at man har opbygget nogle erfaringer, angående hvordan at alkohol påvirker systemet. Den slags information findes ikke på Mephedrone. Derfor kan man heller ikke på nogen måde sammenligne de to forskellige stoffer.