Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle,
her i onsdags prøvede jeg for 2. gang mephedrone. Jeg havde ikke taget stoffer i 7 måneder da jeg følte/føler at jeg har prøvet det der skulle prøves. I løbet af de 7. måneder hvor jeg ikke har taget stoffer, har jeg slet ikke haft svært ved at sige nej til folk der har tilbudt mig det. Men i onsdags røg jeg så i..
Det hele var gået rigtig godt, lige indtil kl blev 9 torsdag morgen, vi var kun 3 personer tilbage da de andre var gået en tur. Lige pludselig falder min veninde om, hun går fuldstændig i krampe og lige pludselig havde hun ikke nogen puls og hun begyndte at få hvid fråde i kanten af munden. Min ven ku heldigvis give hende hjertemassage, og vi fik liv i hende igen. Jeg har aldrig oplevet noget så skræmmende før. alligevel nu, 3 dage efter har jeg helt vildt meget lyst til at tage stoffet igen. Det kører simpelthen rundt i hovedet på mig. Er der andre der har oplevet lignende, og varer det ved??
En anden ting, for halvandet år siden prøvede jeg stoffet for første gang, men synes slet ikke det var særlig fedt. og INTET i forhold til det jeg prøvede i onsdags. Da jeg prøvede første gang, var lidt ligesom coke synes jeg. Det jeg prøvede i onsdags var meget mere som e!
- Håber folk vil komme med nogle kommentarer!

Junior medlem

Mephedrone giver en more-ish feeling. Big time. Det skal nok gå væk langsomt. Jeg har desværre selv prøvet det inden jeg fik læst op på stoffet.

Det er noget farligt stads og kan skabe vasoconstriction: http://en.wikipedia.org/wiki/Vasoconstriction og er (vidst nok?) bevist at være neuro toxisk : http://en.wikipedia.org/wiki/Neurotoxicity
Det vil på dansk sige at det sænker blodtrykket og blodet får sværere ved at komme ordenligt ud igennem kroppen(som jeg har forstået det), og at det bringer ny definition til udtrykket at brænde den af da det direkte brænder din hjerne af. Hold dig for guds skyld fra stoffet.

På bluelight er der mange rapporter om folk der får blå/lilla knæer og fødder og læber, der er også flere der har vedhæftet billeder og det ser egentligt ikke særlig rart ud.

Blandede hun det med andre ting?

Hvis noget af det jeg har skrevet er forkert så ret endelig på mig, det er kun som jeg har forstået det, har ikke researchet helt vildt i det.

be safe :)

Medlem

Jeg skal ikke påstå af Mephedrone er uskadeligt, for det er der intet der tyder på det er. Men jeg synes vi skal holde os til de fakta der er - som desværre der ikke er mange af. Netop af den årsag er det farligt at eksperimentere med Mephedrone, da ingen rigtig ved hvad stoffet gør ved vores krop.

Alkohol er eksempelvis også neurotoksisk (kilde mangler), så HVIS Mephedrone er neurotoksisk, er det altså ikke ensbetydende med at det gør det meget farligt - det er mere dét at vi ikke ved hvad stoffet rent faktisk gør ved vores krop, på kort el. lang sigt.

Nok om det...

- Kan du komme lidt mere ind på hvor meget mephedrone I tog (især pigen der faldt om)?
- Over hvor lang tid?
- Hvilke stoffer kombinerede I med?
- I hvilken form var Mephedronen? Krystaller, fint pulver, farve, lugt mv.?

Mht. craving. Den skal nok forsvinde stille og roligt, men det kræver at du er stærk nok til at holde dig fra det.

Junior medlem

Vi havde 10 g og torsdag morgen var der ikke meget tilbage, vi har nok taget ca 1,5 - 2 g hver. Vi startede ved 24.00 tiden og hun faldt om 8.30 ca torsdag morgen. Vi var alle godt fulde inde vi begyndte at tage stoffet, så vi har ikke kombineret med andet end alkohol. Det var fint pulver, og lugtede meget stærkt.
-Min veninde er dog så dum, at hun har tænkt sig at gøre det igen i weekenden. Det gider jeg dog ikke være med til, skal ikke være vidne til mere af sådan noget!

Jeg er blevet meget skræmt efter det der skete, men desværre har jeg lyst til at tage det igen. Men skal nok holde mig fra det, har også sagt nej til at give den gas i weekenden. Vil bare utrolig gerne have denne følelse ud af kroppen, det er sku ikke fedt at gå rundt i hverdagen og have lyst til at tage mephedron....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Så er hun fandme selv ud om det når det sker næste gang for hende! Synes det er noget hø at folk ikke lytter til de signaler som kroppen giver en. Har hun overhovedet været ved lægen? Det er da dybt uansvarligt at fortsætte efter det der er sket! Hun burde seriøst genoverveje hendes forbrug.
Det er da helt vildt så lidt respekt folk har for stoffer! :evil:

Godt at høre at du ikke stikker næsen i det igen lige i den nærmeste fremtid.

Junior medlem

Det er fuldstændig langt ude, og heller ikke fair over for dem der er i nærheden! Nej, hun har ikke været til lægen. jeg sagde til hende at hun skulle tage på sygehuset eller ringe til vagtlægen. Hun ringede til vagtlægen, og han sagde at hun var uden for fare. Men jeg skal godt nok ikke være vidne til sådan noget igen, det er for langt ude.
Og ja, je tør sku ikke. Især ikke, når jeg nu kan mærke at jeg har lyst til det. Så ville det være det dummeste, at gøre det igen.. Har også læst om det rundt omkring, og det lyder til at være noget rigtig lort..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1,5-2 gram mephedrone er rigtig meget til blot én person, og kombineret med alt mulig andet, herunder en lang nat som løber til 8.30 om morgenen, så kan det sikkert godt gå galt. Stimulanten dæmper også sult, så der er næppe blevet spist noget, og det kan også have medvirket til hendes reaktion.

I så vel heller ikke Disney Sjov på video indtil kl. 24:00 den pågælende dag, så lad os høre om hvad gik forud.

Hvis din veninde insisterer på at prøve en lækker bytyr med hjertestop eller-hvad-det-nu-var mere, så held og lykke. Betænk mig i testamentet. Og kom ikke hylende her, hvis hun stritter.

Junior medlem

Vi havde drukket indtil, så ja vi var godt fulde inden vi tog det..
Jeg synes da også det er den værste ide overhoved, at hun tager det igen. Men jeg kan ikke gøre andet end at sige det til hende, og så blande mig selv ud af det. Hun har allerede sat sig i hovedet, at det skal hun. Hvad fanden skal man gøre for at få hende til at lade være???!!! nogle gode foreslag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sørg for at hun ikke har adgang til stoffet ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
i tager en stimulans som mistænkes for at være neurotoksisk, men som ingen reelt ved ret meget om. i vælger at indtage det under indflydelse af store mængder ethanol. i intager stoffet kontinuerligt over en hel nat, og i har ikke styr på hvor meget i egentlig her taget.

håber i har lært noget for det der er eddermame stupidt. det er jo det forventetede udfald når man følger opskriften "Cardiac Arrest - in 3 easy steps".

s123, hvor gammel er du/hende? du kunne jo tale med hendes forældre som en sidste udvej.

Senest rettet af Edward Coke 07 dec 2009 14:43, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja hvis jeg kan, jeg kan jo kun sige til mine venner de ikke skal give hende noget. Men hun har jo stadig sine egne kontakter..
Det er bare vildt, at hun ikke har lært af det. Og at hun slet ikke har respekt for det..

Junior medlem

- Hvis nu at hun tager noget andet end mephedrone i weekenden, som f. eks coke, amf. Tror i så at det samme ville kunne ske igen?? For det der skete sidst, var jo at kroppen sagde stop. Det kan jo meget vel ske igen, også med andre stoffer. Også når det ikke er så lang tid siden at det skete...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
s123 skrev:
- Hvis nu at hun tager noget andet end mephedrone i weekenden, som f. eks coke, amf. Tror i så at det samme ville kunne ske igen?? For det der skete sidst, var jo at kroppen sagde stop. Det kan jo meget vel ske igen, også med andre stoffer. Også når det ikke er så lang tid siden at det skete...

Ja det kan det godt, men ville hellere tage fx kokain end mephedron. Hvor gammel er hun lige?
Din veninde mangler virkelig respekt for hendes liv og sjæl, efter sådan et shock der ville de fleste helt holde sig fra stoffer. Eller i hvert fald holde en LANG pause og være meget mere PÅPASSELIG med dosering og generel "HR".

Admin
Brugeravatar

Obama skrev:

Det er jo præcis som politikerne tænker. Alt tyder på, forbudspolitik ikke holder i det lange løb. Om det så er stor eller lille skala.

Som andre kommer ind på, er der ik rigtigt lavet forskning i mephedrone, og det kommer der nok heller ikke i den nærmeste fremtid. Men jeg tror, man skal være meget mere bekymret for sit hjerte/kredsløb end for sin hjerne mht hvor giftigt mephedrone er. Alle folk går og snakker om, at det kan være neurotoksisk osv, men der skal sgu mange drukture til, før fx. alkohol gør nogen mærkbar skade på ens hjerne. Man skal nok nærmere være bekymret for kredsløbsproblemer, hvilket det også lyder som om, din veninde har haft.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er ikke meget for at sige det, men no offence og med al respekt for din veninde, så har hun et eller andet sted fortjent at nikke af, når hun er SÅ snotdum - HVIS altså hun ikke lytter efter de velmenende råd, men alligevel indtager mephedron igen.
Det kan du jo hilse hende og sige!

Junior medlem

Hun er 18 år gammel. Og hun er ligeglad når jeg siger at det er utrolig dumt at gøre det igen.. Tror ikke hun helt forstår hvad der er sket, hun kan dog heller ikke huske det. Men hun lytter ikke rigtig når jeg fortæller hende hvad der er sket..
Er bange for at det skal gå galt igen, da hun ikke rigtig er i stand til at kunne sige nej, når hun godt kan mærke på sig selv at hun har fået nok.. Jeg er meget fortvivlet og har egentlig også dårlig samvittighed, da det var mig der inviterede hende til festen.. Har sagt til alle mine venner at de ikke skal give hende noget, men når folk er blæste ved man jo aldrig.......
Hun er åbenbart ikke rigtig moden nok til at kunne forstå konsekvenserne....

Junior medlem

Imp skrev:
Obama skrev:

Man skal nok nærmere være bekymret for kredsløbsproblemer, hvilket det også lyder som om, din veninde har haft.

Præcis, der er så mange tilfælde på bluelight med vasoconstriction hvor folk har taget helt ned til 200 mg, en høj dose er altså ikke nødvendig for at dette stof bliver livfarligt, men ja 1,5-2g per person oven på en brændert lyder da helt hen i vejret. Håber i vælger at tage det med omtanke hvis I skal brænde den af på det igen.

Håber du får talt hende lidt til fornuft, selvom det lyder som om at hun skal brænde nallerne igen før hun (måske) tager den med ro med stofferne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Imp skrev:
Obama skrev:

Det er jo præcis som politikerne tænker. Alt tyder på, forbudspolitik ikke holder i det lange løb. Om det så er stor eller lille skala.

Som andre kommer ind på, er der ik rigtigt lavet forskning i mephedrone, og det kommer der nok heller ikke i den nærmeste fremtid. Men jeg tror, man skal være meget mere bekymret for sit hjerte/kredsløb end for sin hjerne mht hvor giftigt mephedrone er. Alle folk går og snakker om, at det kan være neurotoksisk osv, men der skal sgu mange drukture til, før fx. alkohol gør nogen mærkbar skade på ens hjerne. Man skal nok nærmere være bekymret for kredsløbsproblemer, hvilket det også lyder som om, din veninde har haft.

Så Imp.. nu må du lige forklare dig her, mener du at det er i den mindste smule HR ånd at råde veninden, som har haft hjertestop til at suge mere Mephedrone? Det har da absolut intet med forbudspolitik at gøre, men ren og skær fornuft ;) Vil du så også gå ned på psy og dele blottere og dråber ud til alle dem som ligger med depressioner, skizofreni mm.? Hele den "vej" har da ingenting med forbudspolitik at gøre. Nu kan man sige at det her problem er et lokalt et, i en lukket vennekreds, hvor netop at "hun også selv har kontakter", men hele problemet forsvinder jo, hvis at vennerne tænker på hendes helbred og nægter at give hende mere.

Du retfærdiggøre et mephedronemisbrug, ved at sammenligne det med alkohol. Og ganske som du selv siger, så er alkohol også nerotoksisk. Dog tvivler jeg meget på at alkohol giver den her slags skader, som der er linket til på både bluelight og drug-forum
Billede
Billede
Billede

Jeg siger på ingen måde at alkohol er noget som er værd at drikke, dog har alkohol været her så længe at man har opbygget nogle erfaringer, angående hvordan at alkohol påvirker systemet. Den slags information findes ikke på Mephedrone. Derfor kan man heller ikke på nogen måde sammenligne de to forskellige stoffer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
han siger jo bare at forbud ikke nytter, hvilket sådan set er rigtigt. hvis folk VIL opføre sig tåbeligt kan hverken loven, gode råd eller gud i himlen forhindre det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Obama skrev:
Du retfærdiggøre et mephedronemisbrug, ved at sammenligne det med alkohol. Og ganske som du selv siger, så er alkohol også nerotoksisk. Dog tvivler jeg meget på at alkohol giver den her slags skader, som der er linket til på både bluelight og drug-forum
Billede
Billede
Billede

Jeg siger på ingen måde at alkohol er noget som er værd at drikke, dog har alkohol været her så længe at man har opbygget nogle erfaringer, angående hvordan at alkohol påvirker systemet. Den slags information findes ikke på Mephedrone. Derfor kan man heller ikke på nogen måde sammenligne de to forskellige stoffer.

Helt nøjagtig hvordan er Mephedrone skyld i de skader på billederne? Ikke for at være skeptisk... Jo lidt, måske, men mest fordi jeg er nysgerrig.

EDIT: Det ligner jo en skræmmekampagne for fyrværkeri...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]