Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hej Psy! :)
Jeg har i 3-4 år brugt stoffer hyppigt.. I perioder hyppigere end andre! Men jeg har altid holdt mig til de knap så "farlige" ting, såsom coke, amf, hash, E o.s.v.. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve Heroin, da opiater stort set er det eneste jeg aldrig har prøvet? Der er dog et par ting, der indtil nu har fået mig til at sætte bremserne i..

-Jo renere mit dope er, jo bedre er forholdet mellem birvirkning og virkning vel? Så jeg skal naturligvis have fat i noget, der er så rent som muligt. Men er der derefter en måde man kan rense heroin på? Bare for at være på den sikre side? Jeg er ligeglad med om det svinder ind til halv dosis, det er bare noget der skal prøves en enkelt gang..

- Jeg har læst rundt omkring, at IV ikke kan anbefales for en førstegangsbruger, men jeg vil bare være sikker på at få så meget af virkningen med, derfor kunne jeg godt tænke mig at gøre det IV. Men nu kender jeg heller ikke rigtig noget til opiater, og jeg synes det er meget "smagsbestemt" på forummet, hvorvidt det skal skydes eller ryges.. Men jeg kunne forestille mig IV er den farligste måde at gøre det på, og måske den man skulle vente lidt med at prøve?

- Er der nogle bestemte miljøer jeg bør gøre det i? Mine venner og min omgangskreds ved godt jeg er glad for stimulanser, men jeg vil ikke helt åbne op for min lyst til opiater, så ville det være farligt at gøre alene?

Jeg håber i kan give mig nogle tips, til hvordan jeg kan gøre det hele lidt sikrere :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Lyder ikke som om du har styr på noget som helst i forbindelse med heroin. Og så for at være sikker på at få virkning vil du simpelthen skyde det i blodet, selvom du hertil heller ikke aner noget om?

Bare liiige 1 gang, den tror jeg bliver svær hvis du skyder den.

Er ikke heroinforbruger så vil egentlig holde mig ude af diskussion, men hvis du nu læser din egen post igen, er der så virkelig ikke nogen alarmklokker der ringer?

Hvis du endelig skal prøve det og er så opsat på det, så synes jeg du skal sniffe en meget lille streg eller ryge en lille bitte smule af gangen.

Medlem

Jeg tillader mig at antage, at du har et begrænset netværk, til at anskaffe dig heroin. Det vil højst sandsynligt medføre, at kvaliteten af det produkt du kan finde er tvivlsom.
Derfor vil jeg anbefale dig at prøve et anden opiod, som er tilgængelig farmaceutisk. Min anbefaling vil være oxycondon (som der er en masse om her på siden), eller ketogan.
Oxycondon er mest euforisk imo, mens ketogan er den tunge sofalås.
Lad være at overdrive doseringen, fordi det er eneste gang, du kommer i bedstefald til at brække dig.

Men vær opmærksom på, at dette er anbefalet som alternativ til heroin, ikke en generel anbefaling. Det var en næsten lige så omfangsrig beslutning for mig at prøve stærke opioder, som det var at prøve psychedeliske stoffer, men det er først gået op for mig langt senere.

Mvh.
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Citat:
de knap så "farlige" ting, såsom coke, amf,

Ja du dygtig, hold dig væk fra heorin, og i det hele taget stoffer
for du ved vist ikke engang hvad der er farligt og hvad der ikke er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Highroller skrev:
Jeg har læst rundt omkring, at IV ikke kan anbefales for en førstegangsbruger, men jeg vil bare være sikker på at få så meget af virkningen med, derfor kunne jeg godt tænke mig at gøre det IV.

Prøv lige selv at regne den ud her. Du kender ikke opioider, du kender ikke dosis, du kender ikke netop virkningen i din krop ... så hvis du render ud og IV'er det for at spare nogen frakking håndører, så risikerer du altså at skyde en overdosis ind, eller få en stor dosis tilsætningsstoffer, som du måske ikke kan tåle. Når du først har IV'et det, så er der INTET ud over et opkald til 112 tilbage. De kan give dig Naloxon/Narcanti, hvis uheldet er uide..

Du siger godt nok at du vil skaffe det rent. God ide, men svært hvis du ikke har gode kontakter i heroinmiljøet. Og selv hvor du tror at have skaffet noget rent, så er der jo ingen garantier.

Jeg vil anbefale dig at ryge det (brunt) eller sniffe det (hvidt). Det giver muligheden for at bygge rusen op. Først laver du en mini-test hvor du indtager 5 mg. (ved ryge), og bare 1-2 mg. (hvidt). Dette er følsomhedstesten, hvor du fanger biologisk inkompatibilitet og andre overraskelser (som hvis du fik en pakke DOB/bromo dragonfly i stedet for heroin). Mærker du ingen symptomer på forgiftning, kan du gå stille og roligt højere op i dosis, osv. indtil du begynder at få en tilfredsstillende virkning.

Hvis du er for fattig eller nærig til at ville prøve dig frem på en sikker måde, så send mig din adresse. Skal nok sende en krans til din begravelse.

I min optik kunne du dog ligeså godt eksperimentere med OxyContin/OxyNorm, morfin eller tramadol, ja selv opiumste er ganske fint hvad angår opioider. Ingen af disse stoffer er IMO på nogen måde dårligere en heroin. Du er slet ikke trænet i opioider, så du ville ikke kunne mærke det store forskel. Skaffer du piller lavet af medicinalindustrien får du den ægte, rene vare.

Personligt kan jeg heller ikke mæke den store forskel mellem forskellige typer af opioider, og egentlig anser jeg det ikke som andet end et "hyggestof". Det bedøver lidt, der er en lille buzz der er forholdsvist funktionelt, men det er ca. også det. Den eneste "wow" oplevelse jeg har haft var med Tramadol, da jeg tog det fuldt lovligt for at medicinere nogle ret stærke rygsmerter. Da smerten forsvandt gav det en ro ulig noget andet - når man løber rundt med smerter virker det at være blot "normal" ganske fortryllende.

Men pas på, dette ER opioidernes mest velbevarede hemmelighed - hvis du (vidende eller ikke) bærer rundt på psykisk smerte, så virker opioiderne anti-depressive. Efter min tur med ryggen, så føler jeg virkleig at jeg FORSTÅR junkierne nede på gaden: for hvem vil ikke gøre hvadsomhelst for at slippe for smerten og føle sig normal? Og når mn først har prøvet denne normaltilstand, hvem vil så tilbage til smerterne - nu med forøget styrke fordi man jo har opbygget tolerans.

Highroller skrev:
Men nu kender jeg heller ikke rigtig noget til opiater, og jeg synes det er meget "smagsbestemt" på forummet, hvorvidt det skal skydes eller ryges.. Men jeg kunne forestille mig IV er den farligste måde at gøre det på, og måske den man skulle vente lidt med at prøve?

IV har de risici jeg beskrev ovenfor, men også din fixe-teknik betyder noget. Du åbner op ind til kroppen, og er din hygiejne ikke i top kan der jo snige sig bakterier ind. Bevares, det er ikke ligefrem grotesk farligt, men al begyndelse kan være svær.

Du bør i øvrigt huske på, at den altovervejende grund til at injektion er så populært blandt narkomaner skyldes økonomiske hensyn. Det er og bliver billigst at fixe, da man optager hele stoffet - og kender man styrken af sit stof, kan man dosere meget præcist (lidt akademisk på det sorte marked).

Highroller skrev:
- Er der nogle bestemte miljøer jeg bør gøre det i? Mine venner og min omgangskreds ved godt jeg er glad for stimulanser, men jeg vil ikke helt åbne op for min lyst til opiater, så ville det være farligt at gøre alene?

Det er ikke farligt at gøre alene, hvis - og jeg gentager HVIS - du ikke har fået et batch med miltbrand OG du overholder de nødvendige sikkerhedsprotokoller. Pillerne er mere sikre, for der kender du dosis, og holder du dig til en terapautisk dosis og bygger op (jfr. http://www.medicin.dk) så er der ingen speciel risiko.

Dog én undtagelse mht. til piller og den slags. Var opmærksom på optagelsestiden. Metadon, OxyContin og Contalgin optages over 12 timer - modsat det næsten enslydende OxyNorm der ikke har time release på. Dette er narkoman-selvmordsknappen udformet som en delekærv!

For hvis du bliver ved med at æde langsomtvirkende stoffer og ikke stopper før du kan mærke noget, så ligger der en OD og venter på dig nogle timer ude i fremtiden. Du har nok prøvet bare at drikke igennem, blive fuldt - og så gå helt ned når alkoholen i din mave bliver optaget? Samme her, bare langt mere snigende.

Aldrig, ALDRIG, redosere den slags inden du har fuldstændig styr på tingene og kender dig selv og stoffet. Selv tog jeg et møllehjul (metadon) på et tidspunkt, da det var det eneste jeg lige kunne skaffe til at styre mine rygsmerter. Det er en lille smule skræmmende at vågne op efter en god nats søvn, og det første der møder en i spejlet er knappenåls-pupiller. Det giver noget respekt. Ifølge statistikkerne var der i 2006 flere dødsfald i DK fra metadon end heroin. Go figure.

Aner du ikke hvad "sikkerhedsprotokoller" er, og kan du ikke formulere dem og skrive dem i denne tråd, så har du et problem og bør have en kammerat til stede. Ellers må vi i fællesskab få protokollerne diskuteret så du kan optimere din sikkerhed.

Som en lille afslutning kan jeg fortælle, at jeg mest af alt prøvede heroin første gang "for at finde ud af, hvad hele sagen drejede sig om". Jeg måtte simpelthen bare vide, hvad hele hysteriet var om. Jeg havde tidligere prøvet kodein, OxyContin, OxyNorm, tramadol og opium (som te) - samt kratom. Heroin var ikke noget spektakulært i det selskab. Endnu en velbevaret hemmelighed, gætter jeg på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bliver simpelthen nød til at bøje mig i støvet for din post Malkavian. Dybt saglig, fornuftig, god tone og tilmed en snert humor. I sandhed en ægte HR post..

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
-Jo renere mit dope er, jo bedre er forholdet mellem birvirkning og virkning vel? Så jeg skal naturligvis have fat i noget, der er så rent som muligt. Men er der derefter en måde man kan rense heroin på? Bare for at være på den sikre side? Jeg er ligeglad med om det svinder ind til halv dosis, det er bare noget der skal prøves en enkelt gang..

- Jeg har læst rundt omkring, at IV ikke kan anbefales for en førstegangsbruger, men jeg vil bare være sikker på at få så meget af virkningen med, derfor kunne jeg godt tænke mig at gøre det IV. Men nu kender jeg heller ikke rigtig noget til opiater, og jeg synes det er meget "smagsbestemt" på forummet, hvorvidt det skal skydes eller ryges.. Men jeg kunne forestille mig IV er den farligste måde at gøre det på, og måske den man skulle vente lidt med at prøve?

Du modsiger lidt dig selv, er du sikker på at du er afklaret med at det er en engangs-oplevelse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Highroller skrev:
Hej Psy! :)
Jeg har i 3-4 år brugt stoffer hyppigt.. I perioder hyppigere end andre! Men jeg har altid holdt mig til de knap så "farlige" ting, såsom coke, amf, hash, E o.s.v.. Men jeg kunne godt tænke mig at prøve Heroin, da opiater stort set er det eneste jeg aldrig har prøvet? Der er dog et par ting, der indtil nu har fået mig til at sætte bremserne i..

Jeg håber i kan give mig nogle tips, til hvordan jeg kan gøre det hele lidt sikrere :)

Mit tip til dig er og lade være. Jeg forstår simpelthen ikke man tørster efter og ville prøve heroin ?? Det jo komplet hjernedødt !

Min far tog en OD i 1991, og det blev vi (hans børn) ik særlig glade for. Jeg var 11 år..

Dit valg, dine konsekvenser, men kan sku blive ret ked når jeg læser en person ikke tager livet mere alvorligt.
Hero er ik noget man bare lige prøver.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drugger -
HØRT !

Pas nu på dig selv for helvede,
hvis det sus er hele livet værd, er dit liv jo ikke fandens meget værd.
Overvej kraftigt hvad det er du gør, og overvej din fremtid.

Tænk på din mor og din far, din familie, og venner som elsker dig.
Det er ikke kun dig selv du smadre, men alt og alle omkring dig som holder af dig.
Er du fuldkommen ligeglad med alt det ? ja.. så sku du måske bare tage noget heroin du...... :|
Fandens spil af liv.

Medlem
Brugeravatar

eskapisme skrev:
Ja du dygtig, hold dig væk fra heorin, og i det hele taget stoffer
for du ved vist ikke engang hvad der er farligt og hvad der ikke er.

Nu skal vi jo ikke ind på, hvem der ved mest om stoffer. Men nu kan jeg jo lige oplyse om, at jeg ikke har hørt om nogen der er faldt død om af lidt sne, medmindre der er tale om ekstreme mængder (hvilket jeg ikke er interesseret i), hvorimod man ofte hører om folk der får fat i noget urent heroin, med katastrofale konsekvenser.

Jack Pot skrev:
Du modsiger lidt dig selv, er du sikker på at du er afklaret med at det er en engangs-oplevelse?

kan godt se det modsiger sig selv.. Det jeg mente var, at jeg gerne vil have den bedste effekt som muligt, og at jeg skulle vente med at prøve, til jeg har læst / hørt noget mere om det - ikke bruge andre metoder før jeg bruger IV.

Malkavian;;
Lækker post i øvrigt!
Det var nu ikke fordi jeg vil købe noget skod hero, og så skyde mig med det, for at få max virkning.. Beslutter jeg mig for at gøre det, skal det naturligvis være det bedste jeg overhovedet kan få fat i.. Det jeg mener er, at det ville være lidt ufedt at ryge det, hvis det ex. giver en anderledes/svagere virkning, end IV, bare fordi jeg er lidt pivet hvad angår nåle :)
Jeg var ikke klar over, at injektion var fordi folk vil spare penge / har for høj tolerance, troede simpelthen bare det var fordi det gav det fedeste "sus" :)

Men tak for svarene og informationen! Lyder som om det er mere fornuftigt at snuppe noget farmaceutisk, hvis det nu endelig skal være :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Highroller -- Forstår godt man en gang i mellem vil prøve sine grænser af, tja har jeg skam selv gjort i stor stil, og nogle gange ikke særlig heldigt.

Men derfra til og ville prøve heroin, den forstår jeg ikke ? Nu har jeg ikke prøvet hero, og kommer aldrig til det. Kan forestille mig første gang er mest farligt. For der får du den fede følelse som du vil jagte igen, tror ik bare du kan sige til dig selv "bare lidt sne, skader jo ikke"..

Er du helt ligeglad med livet ? Bar et ærligt spørgsmål, skal ikke prædike, bar gerne høre et svar.

Medlem
Brugeravatar

Er skam ikke ligeglad med livet og mine pårørende, det er netop derfor jeg søger information herinde, så det bliver gjort så sikkert som overhovedet muligt. Er skam godt klar over, at hero er noget af det mest afhængighedsskabende stof man kan finde, det forstår jeg, og det har jeg respekt for! Om jeg bliver afhængig af et enkelt stik? Ved jeg ikke.. Det er ikke min hensigt, og jeg håber det ikke.. Derfor jeg vil gøre det så sikkert som muligt, da det bare er en af de ting jeg "skal have ud af systemet"

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu skal det jo ikke lyde som Sundhedsstyrelsens skræmmekampagner herinde... Personligt kender jeg en del, der har prøvet heroin enkelte gange, og som ikke efterfølgende har haft problemer med at ville søge det næste hit. Omvendt kendte jeg også et par stykker, for hvem det ikke er gået så godt. De to grupper af mennesker skiller sig meget ud fra hinanden, førstnævnte har uddannelse, andre fritidsinteresser end stoffer og er generelt bevidste om, hvilke valg de træffer i livet. De andre havde klart nogle problemer i livet, der gjorde det svært ikke at søge et behageligt fristed i ny og næ.

@Highroller: Mit bud er, at du ikke skal prøve heroin, hvertfald ikke lige nu. Du lyder absolut ikke til at have dine kontakter i orden, og på den måde får du aldrig fat i et ordentligt (læs: rent) hit, og det at du overvejer at skyde din første runde tyder på, at du er alt for klar på at gamble for at opnå et ordentligt sus.
Mit råd er derfor, at du gør som Malkavian foreslår, nemlig anskaffer dig syntetiske opioider i afmålte og kvalitetskontrollerede doser, finder en passende dosering her på siden og indtager tabletterne.

Medlem
Brugeravatar

@ Noname
Det er også den retning jeg har tænkt mig at tage...
...Efter at have læst folks svar i hvert fald :D
Men takker igen for svarene! Altid godt med noget respons :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Highroller skrev:
@ Noname
Det er også den retning jeg har tænkt mig at tage...
...Efter at have læst folks svar i hvert fald :D
Men takker igen for svarene! Altid godt med noget respons :)

Og det er fedt når folk tager imod de gode råd der kommer :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
noname skrev:
Nu skal det jo ikke lyde som Sundhedsstyrelsens skræmmekampagner herinde... Personligt kender jeg en del, der har prøvet heroin enkelte gange, og som ikke efterfølgende har haft problemer med at ville søge det næste hit. Omvendt kendte jeg også et par stykker, for hvem det ikke er gået så godt. De to grupper af mennesker skiller sig meget ud fra hinanden, førstnævnte har uddannelse, andre fritidsinteresser end stoffer og er generelt bevidste om, hvilke valg de træffer i livet. De andre havde klart nogle problemer i livet, der gjorde det svært ikke at søge et behageligt fristed i ny og næ.

@Highroller: Mit bud er, at du ikke skal prøve heroin, hvertfald ikke lige nu. Du lyder absolut ikke til at have dine kontakter i orden, og på den måde får du aldrig fat i et ordentligt (læs: rent) hit, og det at du overvejer at skyde din første runde tyder på, at du er alt for klar på at gamble for at opnå et ordentligt sus.
Mit råd er derfor, at du gør som Malkavian foreslår, nemlig anskaffer dig syntetiske opioider i afmålte og kvalitetskontrollerede doser, finder en passende dosering her på siden og indtager tabletterne.

Enig!

Er da glad for at høre du har droppet ideen, egentlig ikke fordi det er HEROIN vi snakker om, men nærmere fordi det ærligt talt ikke virkede særligt velovervejet.

Jeg har selv stået i samme situation, hvor jeg har overvejet at prøve det (dog ikke IV). Men ud fra mine erfaringer med andre opiater og opioider, har jeg igen lagt ideen på hylden.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Weed-star skrev:
du bruger alle dine penge på det du begynder at skylle alle folk penge også begynder du at sælge til dine venner for at kunne dække dit eget forbrug også ikke om det er slemt nok begynder dine ben og arme at gå i koldbrænd

Eller også prøver man det, synes måske det er lidt fladt, og dropper det så igen.

Come on, prøv nu og vær lidt mere seriøs. Vi skulle gerne være en anden stemme end skræmmekampagnernes. Du har ret i at heroin har tendens til at være mere vanedannende end de fleste andre stoffer, men det er altså ikke ens betydende med at det scenarie du beskriver, udfolder sig for alle der prøver heroin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så lad være med at formulere det sådan, det gavner i hvert fald ikke.

Men ja, den for mange vanedannende rus er bestemt noget man skal have med i sine overvejelser.

Medlem

Jeg er enig med hvad andre siger, prøv et farmaceutisk opioid først. Jeg vil ligesom en del andre, anbefale Oxycodon. Det har en høj oral biotilgængelighed, og det optages hurtigt - Du får ikke noget decideret sus, men det bliver så kraftigt som det nu kan blive med oral administration. Jeg ville sige, at det ville være mest optimalt at få fat i nogen 5 mg OxyNorm kapsler. Så er det dejligt nemt at dosere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan godt være at det ikke er alle der falder i, men som sagt har heroin tendens til at være
mere vanedannende end de fleste andre stoffer... helt ærlig.

Hvor stor er chancen for at man falder i hvis man prøver heroin ???
Jeg tror den er stor, jeg ved det ikke men jeg kan forstille mig at den er det.

Læste engang herinde i en tråd at der var en der sagde at,
bare der var 1 % chance for at han kradsede af, af et euforiserende stof ville han da ikke tage det,
og de fleste i tråden mente det samme, hvilket jo er klart.

Så tænker jeg, hvis der bare er 1 % chance for at han falder i, er der også en stor chance for at han en dag dør.
Det kan godt være vi ikke skal lyde som skræmmekampangerne, men jeg syndes bestemt heller ikke at vi
bare skal klappe ham på skulderen, hvem ved ? måske har de mennesker der har råbt højt herinde reddet hans liv,
og måske har han selv klaret den med lidt sundt fornuft.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 137 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]