Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej!

Mig og mine venner har i noget tid været bestemt for at tage svampe. Vi har lavet meget research på det, men det viser sig så nu at vi hverken kan finde svampe (spids nøgenhat) i naturen, eller få dem fra en dealer. Sæsonen er simpelthen udløbet.
Vi har derfor valgt at prøve LSD i stedet for.
Tager jeg meget fejl, hvis jeg siger at LSD minder om svampe? Eller er der nogle stærke karakteristikker ved LSD, som der ikke er ved svampe?
Der er vel ingen kvalme, efter man har taget LSD, så man kan bare spise løs, ikke? :P

Nikolaj

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læs evt nogle tripreports og overvej så om du mener du er klar til et LSD trip.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
tror ikke du bare skal spise løs når det gælder LSD, da der skal en lille dose til. Kig under Fakta om Stoffer, og læs om LSD der og læs evt nogle triprapporter. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det var jo nok ikke det han mente almighty. der kan godt forekomme kvalme, da kroppen reagerer på den ændring i hjernekemien LSD forårsager. det kan også være en psykosomatisk reaktion pga. ængstelighed, som kan forekomme på comeup. det skulle dog ikke være helt overvældende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De fleste vil anbefale et lavdosis psilocybin-trip. Dog kan LSD også bruges som første trip, men ofte kan det ikke anbefales, da trippet er relativt langt. I hvert fald skal I holde doserne lave, hvis I vælger LSD - ikke mere en et halvt mærke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
John D. Rockefeller skrev:
De fleste vil anbefale et lavdosis psilocybin-trip. Dog kan LSD også bruges som første trip, men ofte kan det ikke anbefales, da trippet er relativt langt. I hvert fald skal I holde doserne lave, hvis I vælger LSD - ikke mere en et halvt mærke.

De fleste mærker der er på markedet i dag er lavpotente, hvorfor et halvt mærke nok er for lidt. Mit råd er at starte med et enkelt mærke, da i måske vil komme til at tro at det slet ikke virker hvis i kun tager et halvt og så bare begynder at æde løs.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NØRREBRONX
Edit:
Bla bla bla..... Jeg fik svarede mine spørgsmål af de to herrer ovenover.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
John D. Rockefeller skrev:

De fleste mærker der er på markedet i dag er lavpotente, hvorfor et halvt mærke nok er for lidt. Mit råd er at starte med et enkelt mærke, da i måske vil komme til at tro at det slet ikke virker hvis i kun tager et halvt og så bare begynder at æde løs.

Korrekt, men nu findes der jo også gode mærker. Personligt har jeg selv fået nogle rigtig gode sidste uge, hvor et halv mærke ville være mere end rigeligt første gang.
Der er imo ingen grund til at starte med ét. Man kan jo altid tage det sidste halve senere.
Jeg kan sgu ikke se, hvorfor de skulle begynde at æde løs - så er det i hvert fald også deres egen skyld, hvis det går galt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NØRREBRONX
Nu spørg jeg lige alligevel: Hvis et halvt er nok, vil man så få nogle virkning af et kvart mærke, og hvor lang tid vil i råde en til at vente med at redosere?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvordan har i det sådan psykisk?
Er i meget åbne og ved i hvad det handler om når det kommer til at trippe ? LSD er jo ikke et stof som blot virker et par timer og et såkaldt badtrip i så mange timer er bestemt ikke sjovt for en nybegynder at skulle stå model til. Hvad er det for noget syre i kan få fingrene i ?

Problemet med syre er at det tit ikke kan mærkes at man redosere skal hvertfald gøres indfor kort tid, hvis virkningen allerede er sparket ind så er det bedre at gemme det til næste gang da det ikke rigtigt gør trippet stærkere men blot forlænger det.

Jeg er selv blevet godt blæst af 1/3 rolling stones mærke, men settingen var også til psychedelic party og med så mange mennesker omkring en skal der ikke meget til før der er gang i den ;) !

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Få fat i svampe, sæsonen er ikke slut endnu. Tjek evt InnernetExplorers tråd i svampeforummet...

Mit første trip var på LSD, fordi min makker havde tabt de cubensis, vi skulle have hapset, og det var absolut ikke nogen god ide. Vi fik de gamle Hofmann-mærker, og blev sendt på 20 timers trip, hvor vi havde regnet med maks ti timer. Svampe har en noget kortere virkningstid, og det gør det til et meget mere velegnet begynderdrug imo.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Synes også i skulle give svampejagten en ekstra indsats. Vær tålmodige, der er tids nok til at få prøvet tingene af, der er ingen grund til at forhaste sig. De psykedeliske stoffer kan være et kraftfuldt værktøj, der er ingen grund til at blive skræmt væk på første færd.

:)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Holder med noname her, LSD varer noget længere tid, så til første gang vil jeg også foreslå dig svampe. Det er ikke sjovt at være udkørt - og så have dobbelt så lang tid igen, især hvis man ikke er erfaren indenfor den psykedeliske oplevelse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener helt bestemt et lavdosis LSD trip er at foretrække, fordi man får et egentligt humørløft af LSD, hvorimod svampe bare virker dystre og mystiske på mig. Start med et halvt mærke, og redosér ikke før efter ihvertfald en time. Med psykedeliske stoffer gælder reglen for dosering "Better safe than sorry" især!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svampe og sjov og grin og leg hvorimod lsd er et meget seriøst psykedelika. Det kan vidst ikke diskuteres, at svampe er til de uerfarene, og lsd til dem der ved hvad det vil sige, at være påvirket af et bevidstheds udvidende stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er lige omvendt efter min mening, men det er vel smag og behag? Jeg synes bare LSD var lettere på kroppen og sindet på mig, hvor svampe virkede mere tyngende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rush skrev:
Det er lige omvendt efter min mening, men det er vel smag og behag? Jeg synes bare LSD var lettere på kroppen og sindet på mig, hvor svampe virkede mere tyngende.

Tror ikke det er så meget smag og behag. Nok nærmere noget at gøre med hvilken slags oplevelser man har haft. Jeg synes det tyder på at du har haft en ubehagelig oplevelser på svampe, men kun positive på lsd?

Men lsd bliver jo ikke et bedre nybegynder stof, af den grund.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg vil tilslutte mig dig Rush og sige at LSD mere løfter humøret, hvorimod svampe KAN være mere dystert og mørkt. Som du også selv nævner er det selvfølgelig individuelt. Dog skal man ikke lade sig narre af LSD, det kan rive benene væk under dig på ingen tid, og inden du aner det, sidder du i badtrip.

Både svampe og LSD er begge kraftfulde psykedeliske værktøjer, det jeg vil ligge til grund for at de skal vælge svampe i stedet for LSD den første gang, og måske endda de næste gange, er tiden. Et eventuelt 12 timers langt badtrip ville være alt for overvældende for en nybegynder, og ville være svært at håndtere hvis man ikke har nogen erfaring på bagen.

Det første trip kan have meget at sige for den videre psykedeliske færd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu snakker i om tiden. Men skal man ikke også nævne den mærkbare forskel i virkningen? Et halv gram svampe, er hvis du spørger mig, lige så farligt som at ryge en joint. På et halvt mærke, kan der altså for alvor ske ting og sager.

Et evt. bad trip på en lav dose svampe, vil ikke være noget nær så slemt som et bad trip på lsd. Ikke blot pga. tiden, men fordi lsd er så mange gange mere potent end svampe.

Nikolaj! Start med at spise 5 friske/tørrede svampe! Det er ca. ½ gram, hvis ikke mindre, men det giver fin virkning!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
... Så chancen for en dårlig oplevelse på alkohol er ikke eksisterende? Det er HAMMER upotent.

Det handler om dosis... Jeg synes også LSD er et fint "begynder stof", da det ikke har noget særlig bodyload(kontra 2c-b og svampe). men "spis løs" er forkert indstilling.. Hold jeres dosis lav.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]