sharrow skrev:
Du burde ikke tage det lort overhovedet, hvis du endeligt skal have noget må coke være bedre. Og vil anbefale at det ikke sker mere end et par gange om året!
Dit råd er næsten mindre værd end hvad Sundhedsstyrelsen har at byde på

Homo Superior skrev:
Det er meget svært at sige hvornår man overskrider grænsen til, at ens forbrug blir "skadeligt" - den er flydende og individuel. Nogen mennesker vil med det samme opleve meget negative effekter dagene efter, andre vil ikke.
Der hvor der begynder at blive problemer er nok når man rammer 3-4 gange om måneden, i længere tid og med doser der er mere end minimale. Jeg tror hovedsageligt faren ligger i den belastning man udsætter kroppen for, når man er påvirket en hel nat, ofte med megen fysisk aktivitet og ingeng søvn og hvile. Forlænger man turen til måske to døgn stiger presset selvfølgelig eksponentielt. Hvis man så tager stoffet en uge efter igen, så er risikoen der for, at kroppen ikke har nået at restituere ordentligt, og så kan den nedadgående spiral være startet.
1-2 gange pr to måneder tror jeg de fleste vil kunne klare uden nogen bivirkninger, udover i de nærmeste dagen efter. Tid til at restituere er det vigtigste (selvfølgelig forudsat man ikke indtager enorme doser af 2+ gram e.lign., eller drikker 25 genstande).
Det er den fysiske side. Psykiske bivirkninger er sværere at forudsige, de er mere individuelle.
Jeg er sikker på, at hovedfaktorene for at minimere bivirkningerne er: Hvile, massere af sund mad (man ska ikke undervurdere hvor meget energi man bruger på sådan 10 ekstra, aktive timer i et døgn) og så at man ikke bruger det mere end højest en gang om måneden.
sharrow skrev:
Du burde ikke tage det lort overhovedet
Smag og behag. Jeg kan godt li' amfetamin, og synes ikke det er et lortestof.
Tak for et godt og fyldestgørende svar.
Med dine råd, tror jeg at min politik i forhold til stoffet bliver at holde det til ferierne, for at være sikker på at have tid til at hvile og så det ikke påvirker mine studier. Og så sørge for aldrig at køre en hel nat uden søvn (evt. sørge for ikke at indtage amfetamin efter kl 24), samt at spise massere af mad før og efter.
Lyder det fornuftigt? Eller tager jeg ikke højde for de psykiske konsekvenser ved et sådant forbrug, hvis der overhovedet kan være nogle?