Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej alle

Jeg har netop haft min første tur på Ketamin. Sammen med en ven indtog vi hver 80 mg. Ketamin. Virkningen skuffede mig vil jeg sige. Folk kalder det jo ofte for "verdens mærkeligste stof", og ingen af os vidste derfor helt hvad vi skulle forvente. Vi havde begge naturligvis sat os godt og grundigt ind i stoffets virkningsmekanismer, dosering osv., inden indtagelse.

Som sagt tog vi 80 mg. hver, og der gik ikke mere end to minutter før der var tydelig virkning. Det er meget svært at beskrive rusen synes jeg, men vi fik begge "svært ved at gå" - lidt ligesom hvis man er meget fuld. Synet ændrede sig. Det var som om billedet blev skyllet ind i bølger e.l. Meget svært at forklare.

I starten var det egentlig meget skægt - vi begyndte at grine af mærkelige ting - men jeg begyndte hurtigt at få lidt kvalme (har læst at det er meget normalt), men intet desto mindre var det ødelæggende for min rus. Jeg måtte sætte mig lidt ned, og helst ligge med ned for at få det bedre. Da vi besluttede os for at gå udenfor og gå en lille tur, kom vi ikke længere end 30 meter, før vi følte at vi ikke overkomme det, og valgte derfor at gå tilbage indenfor.

Rusen gav på ingen måde nogen eufori. Vi oplevede ingen hallucinationer el. visuals (måske meget lidt mht. synet, men ved ikke om man kan kalde dét for visuals).

Alt i alt var det en rus som jeg umiddelbart ikke har lyst til at opsøge igen. Men jeg skriver her for at høre om nogle af jer mere garvede, har ideer til hvad der eksempelvis kan være med til at forbedre et Ketamin-trip i fremtiden?

Jeg kunne godt tænke mig at opleve at komme i K-hole, og har overvejet at tage en mere voldsom dosis næste gang (hvis det bliver aktuelt) - men jeg kan ikke lige gennemskue om folk generelt bryder sig om at være i K-hole, eller ej? Kan det anbefales at prøve, og i så fald, hvilken dosis anbefales?

Jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen positiv virkning ved Ketamin, og er derfor uforstående over for folk der har lyst til at blande det lækre mdma med Ketamin (julemix) - for hvilken rus er det egentlig Ketaminen kan bidrage med i den forbindelse?

Det korte af det lange, og spørgsmålet til 10.000 kr. til de garvede Ketaminbrugere: hvad får I ud af rusen, hvad leder I efter, og opnår I noget bestemt under rusen?

Gode råd og tips til næste gang sætter jeg meget pris på.

På forhånd tak for hjælpen!

EDIT: små tastefejl mv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Jeg har haft en prøvesmagning på Keta... Men jeg vil da sige at kvaliteten har en del at sige. Kan det i har indtaget være cuttet godt op med fyldstof? Da jeg prøvede det var det næsten ingenting og jeg blev KLART påvirket af det. Jeg fik det ikke usselt på nogen som helst måde, bare eufori og glæde, blev også doven, men alt i alt var det en lækker rus synes jeg og jeg vil klart prøve det igen en anden gang (men næste gang tror jeg, at jeg undlader at køre i bus under rusen, det var en seriøst fåwkd up oplevelse :mrgreen:). Pris og det er desværre bandlyst, men jeg tror måske du skulle se om du kunne finde noget af bedre kvali :)

Kan godt høre at det lød lidt som en skuffelse, ærgerligt :(

Ved ikke om indlægget hjælper, men held og lykke og pas på dig selv ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg var også meget skuffet de første par gange, og den allerførste gang var sammen med stodderen, hvor vi delte 1.5g, men det eneste der skete var jeg fik lidt sløret syn, men 4 gang tror jeg det var, der var det et kanont trip.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
80mg på én gang lyder i mine ører temmelig voldsomt hvis k-hole ikke var hensigten. Jeg har taget ketamin en del gange efterhånden, men for at fjolle rundt tager jeg kun omkring 20-30mg.. måske op til 50, men så er det over fx 20 min. Tager jeg meget mere, bliver det hele som du selv beskriver, utroligt uoverskueligt.

Ketamin er efter min mening ufatteligt morsomt, men du skal nok lige lære rusen og dosen at kende.. Næste gang så start med 20-30mg, så kan du jo altid redoserer med små doser, hvis ønskede effekt ikke opnås.

Jeg har én gang k-holet (anden gang jeg prøvede det). Det var virkelig en fed oplevelse. Har aldrig haft nogen form for OEVs på ketamin, men der er godt nok knald på CEV's i et k-hole.. Det kan godt anbefales =)

Som Espersen siger har kvalitet helt sikkert også noget at sige.. Jeg har personligt aldrig stødt på cuttet ketamin, men det findes sikkert derude :P. Hvis det er hvidt, fint pulver kan du næsten være sikker på at det er cuttet. Ren Ketamin ligner enten små sukkerkorn eller små aflange krystaller (begge halvgennemsigtige)

Håber det hjalp =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Personligt bruger jeg yderst sjældent Ketamin som et feststof, syntes simpelthen, at rusen er røv kedelig i lave doser... Med undtagelse af en kombination med lidt guf fra psykedelikatessen...
Mht synsforstyrrelser (OEV) oplever jeg stort set kun, at min syn bliver sløret ved relativt lave doser...

K-holes derimod, det er det jeg bruger Ketamin til - settings = En seng/sofa, mørkt lokale, lækker downtempo elektronika og så lukke øjnene og flyve med - sådan foregår det oftest for mig..

Men start roligt ud og find din k-hole dose, hellere for lidt, end for meget! Du når det nok.. Hvis du da på et tidspunkt, vil gå efter en tur i hullet=)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Jeg har også tit problemer med kvalme på ketamin, det er der også flere af mine venner som har. Bliver som regel bedre når du har prøvet det nogle gange inden for et stykke tid. Kvalmen ødelægger desværre meget af rusen.

Men bruger keta fordi det som du selv siger: ”Det er verdens mærkeligste stof”, (når man nærmer sig k-hole dosis) og det er for mig, først der ketamin bliver underholdene. K-hole kan helt klart anbefales!

Medlem

Tak for jeres svar.

Jeg ved desværre ikke hvor cuttet det er, men jeg tvivler på at det er meget, taget i betragtning hvor kraftig rusen var ved bare 80 mg.

Espersen > Eufori og glæde skriver du... På hvilken måde? Mærkeligt spørgsmål ja, men jeg synes bare slet ikke jeg oplevede noget der lignede... Desværre.

Steve Peck > Det kan være vi har lagt for hårdt ud ja. Det kan være vi må bygge det lidt mere op næste gang. Tak for tippet.

HopIFjorden > Ja, jeg tror egentlig at dét der gav mig kvalme, var at jeg bevægede mig rundt. For da jeg satte el. lagde mig ned, hjalp det straks.

Alle > Da jeg i dag havde indtaget de 80 mg. havde jeg bestemt ikke lyst til at tage mere. Derfor havde jeg egentligt forestillet mig at hvis man går efter K-hole, så skal man eksempelvis tage 120 - 150 mg. på én gang, og så ellers "skynde" sig hen i sin seng med god musik og være forberedt på at skulle ligge dér den næste time til halvanden? Eller hvordan bærer I jer ad?

I øvrigt - hvad er jeres dosis hvis I vil opnå K-hole? Jeg er klar over kvaliteten kan være svingende.

Jeg vejer 77 kg.

Tak til alle jer der har svaret!

Medlem

I øvrigt... Dvs. at dét stadie jeg ramte i dag, har måske været en "mellemting" mellem hvad der er sjovt (25 - 50 mg. fx) og K-hole (120 mg.+)? Kan man sige sådan, eller er der bare en god chance for at jeg simpelthen ikke bryder mig om Ketaminrusen... Uanset hvad, skal det testes igen på et tidspunkt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har smagt på ketamin en enkelt gang. Jeg erhvervede mig 0,25 gram ketamin, der lignede sukker på en prik. Mig og en ven delte dette også hele 6-7 strejer hver. Vi var ret godt lamme udendørs i 2 timer, som føltes som 4. Så det ser vist ud til, at det handler meget om kvaliteten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
>OhImNew: Som om der var no worries og at jeg bare havde det mega rart og var glad - lidt ovenpå det hele - untouchable agtigt måske, ved det ikke helt, men det var godt :P Det var også en lav dose jeg tog, men den virkede synes jeg ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
OhImNew skrev:
I øvrigt... Dvs. at dét stadie jeg ramte i dag, har måske været en "mellemting" mellem hvad der er sjovt (25 - 50 mg. fx) og K-hole (120 mg.+)? Kan man sige sådan, eller er der bare en god chance for at jeg simpelthen ikke bryder mig om Ketaminrusen... Uanset hvad, skal det testes igen på et tidspunkt :)

Jeg tror du har ret i at du har ramt en mellemting. Jeg har det i hvert fald som dig, at når dosen kommer for hæjt op, så er det bedere at ligge ned ellers bliver jeg svimmel.
Jeg tror bare du skal vænne dig til rusen. Min erfaring siger mig i hvert fald at det er sjovere, når du kender ketaminen. Har selv døjet lidt med kvalme før, men det får jeg slet ikke mere. Måske også fordi jeg har lært at man ikke skal spise sig stop mæt i timerne op til... Det kan i hvert fald have en hel del at sige.

Men prøv dig frem, en eller anden dag skal du nok lære det =) (Pas dog på at det ikke bliver en vane, mange har tendens til at tage ketamins "harmløshed" for givet hvilket i værste fald kan ende i misbrug

Medlem

Det er sjovt at jeg på ingen måde oplevede eufori e.l. Men ja, måske er det en mellemting jeg har ramt. Der er ingen tvivl om at jeg næste gang prøver at lægge ud med 25 - 40 mg. måske, og så se hvad der sker.

Tak for rådene til jer allesammen - jeg skal nok rapportere tilbage ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@OhImNew: ketamin er bare ikke for alle. Jeg har selv et blandet forhold til stoffet, men jeg regner det for at være et fantastisk bedøvelsesmiddel (det siger jeg med affektion, da ketamin simpelthen har reddet min forstand pga. sin smertelindring, hvor det officielle Danmark hellere så at jeg led mine smerter). Jeg har det også sådan med opioder (om det er heroin, oxycontin, opium eller endda kratom) at jeg ikke rigtig føler nogen videre "eufori". Jeg opfatter det mere som et mildt behag, super god afslappelse og en decideret gave, hvis der samtidig er lidt muskelinfiltrationer i ryg/nakke.

Ketaen har kun givet mig nogle so-so psykedeliske oplevelser til dato. Den eneste gang jeg virkelig følte, at det gav noget, var under nogle skrækkelige smerter jeg havde. Det gav en meget mærkelig smerteoplevelse, og det var nemmere at se nøgternt på smerterne. Skræmmende næsten ... at smerter blot var en anden tilstand, der var ligeså gyldig som velbehag. Tror jeg ytrede ordet "magnificient" på et tidspunkt ... meget mærkeligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg oplever også meget få OEV's (slørhed og lidt vippen frem og tilbage af møbler etc.). Jeg synes helt klart, at den bedste måde at trippe på ketamin er ved at ligge ned, lukke øjnene og høre noget stille musik, som HopIFjorden beskrev det. CEV's er meget sære, men også dybt imponerende for mit vedkommende. Dog har jeg ikke været i K-hole, på trods af doser på ca 120mg, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Desuden er ketamin jo chiralt, og de to stereoisomerer skulle have rimelig forskellig virkning, hvor (S)-isomeren mest skulle give døsighed (og derfor primært bruges i anæstesien) og (R)-isomeren skulle eftersigende være mere hallucinerende. Mit umiddelbare gæt ville dog være, at det meste ketamin der sælges på gadeplan enten er racemisk eller rent (S)-isomer.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig brudt mig om ketamin. Kedeligt stof! Som om det er lige på grænsen til at der skal til at ske noget. Men smag og behag, og kan godt være jeg bare ikke har udforsket stoffet helt igennem. Men jeg foretrækker at holde mig helt fra det. Har allerede set 4 (hvis ikke flere som jeg bare ikke lige har hørt om endnu) jeg kender der er/har været i et ketamin misbrug, det er tilsyneladende stærkt afhængighedsdannende hvis du først er begyndt at ku lide det.

"ingen fest uden hest", bah... Så hellere "Cultshaker - the partymaker" selvom det smager af røv :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
HIF rammer spoton... Ketamin i de doser er ikke et feststof, eller noget man skal regne med at bevæge sig rundt på
80mg ketamin kræver, at man ligger ned, og ikke er på vej til fest. Og jeg tror ikke umiddelbart, at der er noget galt med kvaliteten af jeres ketamin, oplevelsen kommer først når man lukker øjnene og slapper af.

Har tit prøvet at tage en dosis, og sidde oppe og holde sig igang, men lige så straks man lægger sig ned og lukker øjnene, begynder trippet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Enten er det dårlig keta (det kan være cuttet, men selvom det måske er rent, kan det godt være skod alligevel... noget keta er uden psykedelisk effekt, men lammer kun, og det er vildt nederen!). Selvom jeg er helt uden tolerance, er 150 mg nasalt for lidt. Jeg skal mindst have 200 mg for at ryge i den sjove verden i rum og tid. Alt andet er bare hyggelamning. Det skal ikke tages som et godt råd til en anden førstegangsbruger, men hvis du ikke fik nok ud af det, så har du det sikkert som mig (og flere kammerater).

Oplevelsen, jeg går efter, er den psykedeliske rutschetur. Man ligger ned og lukker øjnene, der kører Shpongle eller darkpsy på anlægget (musikken er ekstremt vigtigt og styrer faktisk hele dit trip, det er næsten, som om trippet bestemmer, hvordan musikken lyder eller omvendt). Og så bliver man ført ud i alle mulige visuelle rum på nethinden, man mærker, at man bliver hevet i, strukket, flyver ud i rummet, drejer rundt, rejser med 1000 km i timen, bliver skudt ud i universet som en raket osv. Det trip er superlækker!

Medlem

@Ohimnew -> Nu kommer det også and på hvilket Ketamin du har fat i. Jeg oplevede ingen Visuals eller eufori de første 6 gange jeg prøvede Ketamin. Jeg havde ekstremt kvalme og kunne næsten ikke bevæge mig.
(Dette skyldtes udelukkende jeg fat i Ketamin-S)
Senere hen fik jeg fat i noget nyt ketamin (Ketamin-R*) som vækkede min indre Ketakriger. Mange visuals, dejlig eufori og meget nemt at bevæge sig rundt på..

Edit: Ved ikke lige hvor I* kom fra, det er selvfølgelig R*.

Senest rettet af Korte99 28 aug 2009 11:04, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Ketamin-I, hvad er det :?: Nærmere Ketamin-R du har fundet.

Junior medlem
Brugeravatar

For at få et godt ketamin trip, prøv følgende:
(som skrevet før er ketamin ikke for alle, så måske virker det ikke)

Find en præcis dosis og tag den på en gang - det kræver selvfølgelig lidt over og underdosering.

Lav en god playliste og hør via hovedtelefoner. Meget musik egner sig ikke til Ketamin og musikken er essentiel.
Nogle af mine alltime favourites er The Higher Intelligence Agency, Secret Chiefs 3 - Xaphan, Felix Kubin og andet fra Gagarin Records
Start med 1 til 2 "intro nummer/numre" i en anden stil som du hører mens du venter på effekten. Tunng - Bullets er en hyggelig sang synes jeg, derudover fungerer meget Oleg Kostrow/Messer Für Frau Müller/Messer Chups også godt. Smag og behag.

Mørkelæg rummet, læg dig i din seng på ryggen med armende langs siden og benene strakt - læg behageligt og bevæg dig ikke - bevægelse giver fokus på kroppen og hvad sjov er der med fokus på en lammet krop? Ketamins styrke er imo dens evne til at skille krop fra bevidsthed. Ketamin egner sig i de fleste tilfælde ikke til at bevæge sig på imo. (jo det kan da være sjovt at tage en mindre dose oven på et LSD trip el. lign. til en fest).

Så proceduren er: 1. Forbered, 2. Indtag, 3. I seng.

Mht til hvordan du styrer din bevidsthed, skrev jeg noget for lang tid siden, specielt med henblik på ketamin.

Sådan får du et godt trip/Sådan udfører du magi 101:

Inspireret af mange kilder. Dette er ikke mine egne idéer, bare nogen jeg har fundet og så formuleret lidt dårligere af mig selv, så jeg kan forstå det.
Måske er der nogen andre der også kan få glæde af det.

- At slappe af er ikke at gøre noget!
- Slap af så meget som muligt, men gør ikke noget for at slappe af, da du så ikke slapper af, men gør noget istedet.
- Du tripper ikke/gør noget for at få det godt. Alt hvad du gør for at opnå noget medfører ikke tilfredsstillelse, da det du opnår er at du prøver at opnå noget.
- Du prøver ikke at ændre noget, da det at prøve at ændre noget medfører at man prøver at ændre noget og dermed ikke ændrer det man vil ændre. (Dette inkluderer selvfølgeligt sig selv. Du prøver heller ikke, ikke at ændre noget)
- Du kan ikke undgå at ændre noget da alt hele tiden ændrer sig.
- For at ændre noget efter vilje, skal du nå et afslappet klart sind, formuler din intention i nutid og returnere til et afslappet klart sind.
- Det er vigtigt at glemme det du vil ændre, da du ellers bliver ved at hænge dig i det du vil ændre. (Advarsel: Mystiske ting sker her).
- Du kan ikke glemme noget ved at prøve at glemme noget, da du så bare vil fokusere på at glemme det og dermed huske det.
(det er som at sige du opnår oplysning hvis du forevigt lader være at tænke på aber, ellers opnår du det aldrig -> du kan ikke lade være at tænke på aber hvis du vil opnå oplysning)
(du kan ikke bruge tanker til at slippe for tanker)
- Alle udsagns gyldighed er afhængige af deres kontekst - når noget er noget, er det altid inden for en bestemt kontekst.

Do it! Be a genuine fake! Rememer to laugh :)

Alt hvad jeg siger er ikke virkeligt.

Edit: Glemte at skrive at det virker bedst hvis du ikke kombinerer det med andre stoffer! Hash gør det for det meste ikke bedre for mig og oftest værre. Alkohol er også rigtig skidt at kombinerer med, ikke mindst pga sikkerheden. Når du er erfaren med Ketamin alene, kan det kombineres med andre psychedeliske stoffer, som du også har erfaring med for sig. Det kan være mere intenst end du kan forestille dig, så vær forsigtigt. Fantastiske komboer er LSD + Ketamin og 2C-B + Ketamin og der er selvfølgeligt et vælg andre. Ketaminen bør tages på peaket eller lige efter, for maksimal effekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]