Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hellåw De' Damer :P

Jeg er ret ny bruger herinde, fandt siden og det tog mig kun få sekunder før jeg var oprettet.
Har et spørgsmål.... Min kæreste, hun er temmelig fucket up afhængig af morfin. Hun har på længere sigt fået mofin, eller rettere Mandolgin, dolol, ketogan osv ved sin læge pga rygsmerter. Da lægen så fandt ud af, at hun efterhånden havde et temmeligt stort forbrug af disse lægemidler, så stoppede lægen simpelt med at udskrive dem.
Well... Nu er det bare sådan, min kæreste.. Hun render rundt og forsøger at skaffe sin morfin andre steder fra... Og det ser jeg helst nødig hun gør.. også fordi, hun kender ikke de rigtige steder (gør jeg heller ikke) men har forsøgt at hjælpe hende uden held. Hun søger rundt på nettet efter andet medicin som har samme rus - men der findes jo ingen af den slags i håndkøb... Det mener hun så bestemt der gør? - men... nej, ikke hvad jeg ved af.

Tænkte også på, må en læge egentlig godt bare... stoppe sådan? min kæreste er jo ligesom pæn meget afhængig nu af de piller... Og lægen nægter bare nu at udskrive dem til hende..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil anbefale hende at anskaffe sig en ny læge og så forklare problemet for lægen som derefter kan sørge for en passende afvikling af hendes (mis)brug.

Junior medlem
Brugeravatar

Vi er også næsten lige flyttet, så hun er i gang med skift af læge. Men ja... Hun vil bare ikke i en form af behandling har hun sagt... Men hun kan sq heller ikke forblive dopet af det morfin-halløj.. Det farlige sager. Men mente bare at have hørt der fandtes andre midler som nogenlunde gav samme rus bare hvor det var i håndkøb og ikke så farligt som morfin, men nok bare noget fuck en eller anden fyrede af. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
DarkKringleKage skrev:
Vi er også næsten lige flyttet, så hun er i gang med skift af læge. Men ja... Hun vil bare ikke i en form af behandling har hun sagt... Men hun kan sq heller ikke forblive dopet af det morfin-halløj.. Det farlige sager. Men mente bare at have hørt der fandtes andre midler som nogenlunde gav samme rus bare hvor det var i håndkøb og ikke så farligt som morfin, men nok bare noget fuck en eller anden fyrede af. :)

Det kan du roligt regne med det var :)
Nu ved jeg ikke hvor slem hendes afhængighed er, men ellers ville det være et veloplagt tidspunkt at tage tyrkeren på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Afhængighed er en forfærdelig ting.
En mulighed som giver lidt ala samme virkning, er kratom. Prøv at undersøg om det er noget for hende indtil I finder jer en ny læge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske det er bedre at stoppe mens legen er 'god' istedet for nu at erstatte hendes misbrug med noget andet. Det bliver bare svære i sidste ende anyways. Synes det lyder fornuftigt hvis i for lidt læge hjælp til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Ville det måske være muligt at ekstrahere kodein fra kodymagnyler og bruge det til at dæmpe hendes trang og starte en nedtrapning?

Junior medlem
Brugeravatar

Well, hun har ikke haft de piller i 2 uger snart, ved ikke om det er længere tid. Men hun søger jo konstant og ivrigt på at få mere af det. Og når lægen ikke ville hjælpe, så går hun jo andre steder, og er ærlig talt lidt nervøs for, hvad hun havner i... Hun har aldrig før været på "stoffer" eller i den genre - og hun er samtidig ret naiv. Og sidst hun snakkede om, at hun måske havde skaffet noget, der var det gennem en som en anden kendte osv osv.. Det gør bare mig lidt urolig.. Så da hellere at hun købte det over nettet i udlandet, men det jo også ulovligt.. Selvfølgelig er det bedst hun får proff. hjælp.. Men vil hun ikke..
Og jeg vil da heller ikke tvinge hende - men ønsker bare ikke, at hun kommer ud i noget rod eller får fat i noget hun absolut ikke kan tåle (skal siges hun er multi-allegisk) overfor mange ting.. og man ved jo aldrig hvornår hun får fingrene i noget der skader hende så voldsomt at hun ligefrem kan dø af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Morten på 14 skrev:
Ville det måske være muligt at ekstrahere kodein fra kodymagnyler og bruge det til at dæmpe hendes trang og starte en nedtrapning?

Det er efterhånden en større operation og vil garenteret give anledning til ny afhængighed, lyder til kæresten her har et seriøst problem med at styre det.
Og er magnesiums problemet egentlig rigtig blevet løst mht ekstraktionen?

Og hvis hun har været fri for dem i to uger, så er hun vist ved at være ovre tyrkeren :roll:

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, tror også mere det ren psykisk hun er afhængig af det..
Jeg vidste ikke noget til hendes misbrug før hun her for nogle dage siden brød helt sammen og forklarede mig det hele.

- Vil rigtig gerne hjælpe hende. Men hun vil ikke have læger osv bliver indblandet. Og så det sq svært at hjælpe hende. Men noget skal der gøres.. For hun er helt ude af den..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvis det er over 2 uger siden, så er de fysiske abstinenser i hvert fald overstået. du må få hende til at indse at hun ikke kan rende rundt og være dopet hele tiden.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at erstatte hendes misbrug med noget andet når nu hun allerede har gået foruden i 2 uger. Det er fuldkommen som du selv skriver mere et spørgsmål om psykisk afhængighed i dette tilfælde og hun har derfor mere brug for noget vejledning af evt. psykolog og opbakning fra dig. Jeg ville prøve at tage en alvorlig snak med hende og forsøge at forklare hende, at hvad hun er på vej ud i kan ende i alskens rigtigt grimme ting!!!

Der findes mange smertepatienter i DK som er endt i heroinmisbrug og lign. efter ophørt smertebehandling.

Hvis jeg var hende ville jeg finde en god læge og snakke med ham..

Medlem
Brugeravatar

Prøv at forklar hende at det meget vel kan være en fucking farlig løbebane ud i noget hun senere kan komme til at fortryde når det er for sent.

Medlem

Kan du få hende til at kigge rundt herinde selv? Så hun selv får oplevelsen af at løse sit eget problem. Der skal helt sikkert nok være mange herinde der vil hjælpe på vej, bl.a. har jeg selv personligt erfaringer med afhængighed af opioder.
Men i og med at hun allerede har klaret de første 14 dage, burde der være glæde i jeres verden. Nu er det vanen med at være påvirket dagligt, hun skal ud af. Det er ikke helt lige til, men det hjælper hvis der sker noget til dagligt.
Det er ikke en skudsikker idé, men i kunne jo overveje at tage en hyggelig ryge-aften engang imellem(ikke dagligt eller flere dage i træk)

Mvh
Anarkrig

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det skal lige siges at jeg selv kom på nålen i mange år efter behandlig med ketogan og diverse andre morfika præperater.
Men det er helt sikkert psykisk hvis du siger der er gået 2 uger uden hun har taget noget.. Kan godt forstå du er virkeligt bekymret for det er der sandelig også grund til at være.. Synes du skal holde meget godt øje med hende og prøve at forklare hende hvor alvorligt det her er og at selvom det bare er medicin så er sådan noget som ketogan altså på samme højde med heroin.. Da jeg var på mit højeste misbrug ville jeg fx. hellere fixe ketogan end heroin til at blive rask på.. Ang. det med lægen synes jeg det er noget seriøst svinerig at han/hun bare stopper sådan uden en nedtrapning.. Jeg havde personligt flækkede næsen på den læge hvis det var mig..
Men så længe din dame ikke har taget noget i så lang tid så er hun ikke fysisk afhængig mere.. Det er en go ting!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]