Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alprazolam
Medlem

Hej :)

Nogen der kan fortælle mig lidt om hvad Alprazolam er for noget? er Xanax og Alprazolam det samme og hvor kraftig er det i forhold til f.eks. Diazepam? :) har søgt men syntes ikke rigtig jeg kunne finde noget jeg kunne bruge :P

Medlem

Undskyld men:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

Den slags info er så åbenlys, at det burde du kunne google.

Mvh.
Anarkrig

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
LSK skrev:
Hej :)

Nogen der kan fortælle mig lidt om hvad Alprazolam er for noget? er Xanax og Alprazolam det samme og hvor kraftig er det i forhold til f.eks. Diazepam? :) har søgt men syntes ikke rigtig jeg kunne finde noget jeg kunne bruge :P

Alprazolam er det aktive stof i xanax, ligesom diazepam er det aktive stof i valium.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvis du har besvær med at forstå listen på Wikipedia, så betyder "Approximate equivalent dose" at 0,5 mg Alprazolam svarer styrkemæssigt til 10 mg Diazepam (det aktive stof i "Diazepam", "Valium" og "Stesolid").
Dvs. at selvom der er forskel på hvor lang tid stofferne varer og hvordan rusen opleves ("smooth", blæst, "beskidt", "lækker" osv.), så svarer 10 mg Diazepam nogenlunde til 0,5 mg Alprazolam i styrke/"lamhed".

Dvs. at hvis du vil have en effekt der i intensitet nogenlunde svarer til 5 mg diazepam (som er "standard-dosis" af diazepam - pillerne kommer i Danmark i 5 mg pr. styk), så skal du tage 0,25 mg Alprazolam.
Og hvis du vil have en effekt der nogenlunde svarer til 15 mg diazepam (en ret stor dosis - jeg bliver ihvertfald selv ret tåget og døsig af denne dosis), så skal du tage 0,75 mg Alprazolam.

Der er dog en del andre "Benzodiazepine equivalence charts" på nettet, hvor det kun er 5 mg Diazepam der svarer til 0,5 mg Alprazolam (se f.ex. http://www.dr-bob.org/tips/bzd.html og http://www.mental-health-today.com/rx/benzo.htm).
Dvs. at ifølge disse tabeller, så skal du tage 0,5 mg Alprazolam/Xanax, hvis du vil have en effekt der svarer til 5 mg Diazepam.

Men der er nogenlunde lige mange tabeller der anfører 10 mg Diazepam som ækvivalent til 0,5 mg Alprazolam som der er tabeller der anfører 5 mg Diazepam som ækvivalent til 0,5 mg Alprazolam.
Så... better safe than sorry ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]