Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: rivotril 2 mg
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
hej derude.

jeg har søgt lidt, men fandt ikke lige svar. Jeg har kun fundet en lille diskussion omkring hvilket stof som kaldes krydser. :)

Billede
det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet at tage nogen form for piller for rusens skyld, og ved heller ikke noget om doseringerne.
- Nå, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget "påvirking" en pille ca vil lave på mig, jeg vejer ca 64 kg og er 178 cm. så er rimelig spinkel af bygning. :P
- Og så kunne jeg også godt tænke mig at vide om sådan nogen piller kan blive for gamle, altså om de mister sin virkning hvis det har lagt for længe?
- jeg ryger rimelig tit hash, og tænkte så om det kunne få en cool rus hvis man spiste X antal piller og røg samtidig, (selvfølgelig med måde :) )

på forhånd, mange tak for svar.. hvis der selvfølgelig kommer nogen, hehe. xD
hilsen FredeD :D

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Det er heftig nervedicinin du hsar fået dig der. :) Vil klart anbefale dig at tage 1 tablet og så vente 1½time længere, og se og så ´kan du jo mærke om du er påvirket tilstrækkeligt. :rocking:

Men lade nu vær med sat drikke voldsomt ovenpå den!!

<PS. Husk på sat toleransen er voldsomt. jeg blev blæst af 1 første gasng, nogen månéder senere skulle jeg fyre 20 ned for at blive blæst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Vent 2 timer istedet for 1½ time. Ved mange mennesker kommer virkningen først efter de 2 timer .. Pas nu på!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det tager 1-4 timer før du mærker maksimal effekt af Clonazepam (ifølge f.ex. http://www.dr-bob.org/tips/bzd.html og http://www.mental-health-today.com/rx/benzo.htm), så jeg ville også - som Blodpump skriver - råde dig til at vente MINDST 2 timer, før du redoserer.

Desuden synes jeg, at 2 mg er en RET kraftig start-dosis, hvis du ikke har nogen tolerance.
Ifølge flere kilder på nettet (igen: http://www.dr-bob.org/tips/bzd.html og http://www.mental-health-today.com/rx/benzo.htm), så svarer 0,25 mg Clonazepam til ca. 5 mg diazepam (hvilket er sådan en "standard-dosis"). Dvs. at 2 mg Clonazepam svarer til 20 mg diazepam, eller (igen ifølge samme net-kilder) f.ex. 60 mg Oxazepam (altså 4 "Oxapax"-piller, dvs. 4 gange den normale dosis).
Generelt er det også et tegn på at pillen er ret kraftig, hvis der er 2 delekærve på, så man kan knække den over i 4 dele - det tyder jo på, at man kan få mærkbar effekt af bare 1/4 af pillen.

Min egen erfaring med 2 mg-Clonazepam-piller er også, at ½ pille er fint nok at starte med, hvis man ikke har nogen tolerance (min kropsbygning er stort set den samme som din, men jeg synes jeg reagerer ret "normalt" på benzoer ift. dosis). En hel pille burde ihvertfald helt sikkert være nok til at få en rimelig kraftig effekt, hvis du ikke æder masser af benzoer til daglig.

Det skal også lige siges, at der går relativt lang tid, inden du er helt "ædru" igen efter at have taget Clonazepam. Ifølge kilderne på nettet ligger halverings-tiden på mellem (mindst) 10 og (højst) 60 timer. Og flere af kilderne skriver mindst 18 eller 19 timer.
Dvs. at du kan risikere, at du går rundt og er påvirket af stoffet i flere døgn (60 timer = 2½ døgn) - din koordination svækkes (knap så smart hvis du skal køre bil eller cykel), din hukommelse forringes (knap så smart hvis du skal i skole og lære noget), og du bliver dummere (det er stortset aldrig særlig smart).

Jeg vil anbefale dig til altid lige at tjekke de dér "benzodiazepine equivalence charts" på nettet før du prøver (nye) benzoer af. Du kan se hvor lang tid der går, før maksimal effekt opnås (det står under "Time to peak plasma level" - altså "tid til højst koncentration af stoffet i blodet"), hvor kraftig de forskellige benzoer er iforhold til hinanden (under "comparative dose"), og hvor lang tid der går, før det er "ude af kroppen" (altså "halveringstiden" - "Half-life" på engelsk). Når du først har fundet ud af, hvordan du f.ex. reagerer på ½ mg Clonazepam, så kan du jo bruge det til at gætte på hvad din start-dosis sådan ca. skal være når du prøver en ny benzo - det er selvfølgelig altid en god idé at tage en lille smule under, når du prøver et nyt stof af, så du ikke risikerer at reagere ekstra voldsomt og ryge i coma eller andre ubehageligheder.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det villle være cool, hvis du gad skrive om dine erfaringer og oplevelser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]