Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey, jeg fik citalopram af min læge da jeg blev depresiv jeg begyndte ikke på dem fordi jeg havde hørt så meget dårligt om det, jeg er begyndt på noget som hedder rosenrod fordi der ikke er nogle bivirkninger, men jeg har ikke rigtigt kunne mærke nogen forbedring ved at tage dem efter 8 dage, jeg tror jeg har for lavt serotonin og noradrenalin indhold.. kan i anbefalde noget til mig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
dep skrev:
hey, jeg fik citalopram af min læge da jeg blev depresiv jeg begyndte ikke på dem fordi jeg havde hørt så meget dårligt om det, jeg er begyndt på noget som hedder rosenrod fordi der ikke er nogle bivirkninger, men jeg har ikke rigtigt kunne mærke nogen forbedring ved at tage dem efter 8 dage, jeg tror jeg har for lavt serotonin og noradrenalin indhold.. kan i anbefalde noget til mig

Hey
Der pjejer minimum at gå 3 til 4 uger før du kan mærke en forbedring på lykkepiller
Så mit råd er at være tålmodig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nu vil jeg ikke anbefale et kosttilskud som lægemiddel, fordi det slet ikke sikkert det kan bruges i din situation, men men men....

Da jeg tilbage i de hårde kexedage reddede mig en nedtur af format, kogte rundt i omkring 6 uger og have ingen selvværd, ingen selvtillid, ingen motivation, intet initiativ, var ked af det, troede alle hadede mig osv osv kort sagt, var totalt død indeni og oven på det, havde jeg det sygeste eftertrip på, som senere viser sig at være HPPD(men det en anden historie).

Efter ca 5 uger, der følte jeg mig klar til den lukkede, der kunne jeg ingenting mere, havde tabt mig for vildt og lignede sgu et walking corpse(var temmelig kexetynd i forvejen). Men jeg ville bare ikke ind til nogle læger der kunne dømme mig, hvilket de jo ikke ville, men sådan tænkte jeg. Så jeg anskaffede noget 5-htp og selv medicinerede mig selv, indtil jeg, efter en 4-5 dage kastede totalt op af 5-htp'en... Gik så ud fra at min hjerne ikke længere havde brug for serotonin, derfor maven gik amok(sidder jo også en "hjerne" dernede).
Dagen efter vågnede jeg op og følte mig genfødt, det var som at der aldrig havde været noget galt med mig, alt var normalt, lige bortset fra de evigt smukke mønstre på væggene, men det kan man jo sagtens leve med. Dog kan jeg ikke sige om min hjerne genvandt sin kemiske balance kun pga 5-htp eller om det var en hjælp, er ikke læge.
Tror bare ikke du skal spise 5-htp hvis du spiser lykkepiller, tror ikke det en safe-combo........

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Psychomancer skrev:
Tror bare ikke du skal spise 5-htp hvis du spiser lykkepiller, tror ikke det en safe-combo........

Det er det ikke særligt sundt og i hvert fald mega dumt.
Det siger min hjernevrider i hvert fald.
Har selv stillet ham det spørgsmål :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

cyrus_tha_vrius666 skrev:
Psychomancer skrev:

Det kan resultere i et serotonin syndrom og være livsfarligt.

Titel:
Junior medlem

hvad kan resultere i et serotonin syndrom?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
5-htp+lykkepiller åbenbart.

Titel:
Medlem

Resist skrev:
Psychomancer skrev:

Det er jeg meget interesseret i at høre mere om, har du eventuelt en kilde på det ? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Audhumla skrev:
Resist skrev:
Psychomancer skrev:

Det er jeg meget interesseret i at høre mere om, har du eventuelt en kilde på det ? :)

Af hvad jeg kan se er der faktisk ikke blevet lavet studier, der viser at kombinationen er livsfarlig. Omend komboen dog stadig bliver frarådet på det kraftigste.

Jeg erinder at Treasure pointerede at kombinationen kunne resultere i et serotonin syndrom, (og syndromet kan jo være livsfarligt) grundet for høje koncentrationer af serotonin. Han må selv uddybe nærmere hvis han ønsker. ;)

SSRI øger koncentrationen af serotonin, og 5-htp omdannes jo til serotonin.

http://home.caregroup.org/clinical/altmed/interactions/Drug_Classes/SSRI's.htm

home.caregroup skrev:
• nutritional concerns: Individuals taking SSRI drugs should avoid the use of L-tryptophan and/or 5-HTP as a supplement unless they are under the care and supervision of the prescribing physician and/or a nutritionally trained healthcare professional. Even though a potentially valuable synergy might conceivably develop from the careful combining of tryptophan and/or 5-hydroxytryptophan with SSRI drugs, such experimentation would be premature and potentially dangerous until more thorough research has been conducted. No research has emerged to indicate that serotonin syndrome can result form combining an SSRI agent with a protein-rich diet containing significant levels of L-tryptophan.

Her er lidt mere: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... =ssri+5htp

Håber det hjælper. :)

Titel: ..
Junior medlem

hvis nu jeg vil stoppe med at tage rosenrod og starte med ssri og/eller 5htp kan jegf så godt stoppe fra den ene dag til den anden?
og hvad med den daglige joint og sprutten i weekenden?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Du skal da ikke indtage bevidsthedsudvidende stoffer(hash) når du er under behandling, det direkt dumt, IMO.
Hash bliver gjort "lille" i kategorien rusmidler, fordi det er så accepteret som det efterhånden er.... Men det er altså temmelig stærkt, selvom om mange benægter det...

Ved ikke noget om rosenrod....

Titel: Re: ..
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
dep skrev:
hvis nu jeg vil stoppe med at tage rosenrod og starte med ssri og/eller 5htp kan jegf så godt stoppe fra den ene dag til den anden?

At ryge hash hver dag kan godt føre til depressioner hos nogen, så start med at holde en pause med hashen inden du fylder dig med flere substanser.

Titel: Re: ..
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
dep skrev:

Har du overvejet muligheden for, at din depressive tilstand kunne skyldes dit daglige hashforbrug?

I halvandet år røg jeg hash hver dag - og ofte flere gange om dagen. Jeg følte mig ret depressiv, og følte lidt at jeg var inde i en "osteklokke". Efter at jeg nu er stoppet med at ryge hash HELT, så føler jeg mig faktisk ikke så depressiv mere, og min hverden virker også mere klar end den ellers gjorde.

Hvis man i forvejen har det dårligt, så har jeg også erfarret, at alkoholens nedtur (tømmermænd) kan forværre ens sindstilstand.

Håber du får det bedre :)

Medlem

Dumt spørgsmål, men hvad er serotonin-syndrom?
Hvad gør selve syndrommet ved en ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ooold topic. Google dit spørgsmål, og du skal finde honey.

http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... ndrom.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]