Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Krydser?
Medlem

Halløj der ude.

Flere jeg kender, render rundt og æder det de kalder "krydser" , tænkte på, om der måske var nogen som ved hvad det er, og hvordan det egentligt virker?

Det er en omgangskreds der tager, kiks, amf, cokain, og ikke kan skaffe en skid andet. Og ikke ved noget som helst om stoffer! Drugs do them :shock:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Rohypnol (flunitrazepam) mener jeg helt bestemt det er. Ikke noget specielt morsomt IMO, men ymmv.

Det er et benzodiazepin, som er en gruppe af stoffer der ofte gives mod angst, alkoholabstinenser, søvnløshed og epileptiske kramper.

Hvis du indtager "lamme-doser" vil du opleve noget alá en slem alkoholrus, men med en meget reel chance for intet at huske.

Titel:
Medlem

Uh, du har meget ret i det du siger om virkningen. Men? Kan det så også godt passe, at man bliver/Kan blive MEGET voldsom? For det har jeg endt med flere gange at de stortset alle gør?

Prøvede en dag, at sidde i en anden sofa, hvor en af dem var gået kold, en anden sprøjtede vand i hovedet på ham, og ham der vågnede der, begyndte straks at slå efter mig, kaste ting efter en, og lign. :evil:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja, man bliver meget "dum" - og det, kombineret med blackout, er ikke specielt hyggeligt (for omgivelserne, vedkommende selv aner det jo som regel ikke). Det være sagt har jeg - ud fra andres erfaringer - en tro på at de i SMÅ doser kan være ret hyggelige - hvis man er til den type beruselse.

Det der ofte sker når man blackouter er at man bliver/kan blive meget ubehøvlet, voldsom osv (i bivirkninger/forgiftning til mange benzoer er "utilbørlig opførsel" beskrevet). Man kan sige at man mister hæmningerne totalt, i stedet for (som oftest er den ønskelige virkning) blot en lille smule.
Det gælder de fleste ting der udløser GABA - i varierende grad. Deriblandt ethanol, benzodiazepiner, GHB, og en række muskelafslappere og epileptika (jeg er ikke helt 100% på de sidste 2, gider ikke slå det op lige nu).

Titel:
Medlem

Okay. Mange tak, fik det ønskede svar :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Nogen mener også at det er Rivotril (clonazepam) der er krydsere.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er nok mest sandsynligt det er clonazepam faktisk, efter jeg lige har gransket LMK. Rohypnol er tilsyneladende ikke at finde mere. Jeg ved ikke om det er en fejl, eller det vitterligt er afregistreret. Der er dog Flunitrazepam, som jo er det samme, men handelsnavnet Rohypnol er væk.
Clonazepam (Rivotril) har jo ganske rigtigt også kryds, hvad Flunitrazepam (som i handelsnavnet) ikke har; de har delekærv.

Hvorom alting er, gælder ovenstående også for clonazepam.

EDIT: med hensyn til om det er rivotril ved jeg ikke helt - alle de gange jeg er stødt på rivotril, er det blevet benævnt "rivotril", men der kan jo være store forskelle på de miljøer.

Senest rettet af xh0r63 29 jun 2006 20:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Kode:
men handelsnavnet Rohypnol er væk.

Hvis du med det mener, at Rohypnol ikke er til at finde, tager du ganske fejl :lol: [/quote]

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Har også hørt nogle kalde flunipam for krydsere pga. der enten står f1 eller f2 på dem...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Guzzer: Jeg mener at ifølge Lægemiddelkataloget findes Rohypnol ikke. Det kan enten betyde det er en fejl, eller at lægemidlet Rohypnol ikke findes mere (derfor kan andre lægemidler med samme aktive stof - flunitrazepam - sagtens findes). Hvis det er afregistreret, kan der jo sagtens være meget i omløb alligevel.

I alt det tidligere skrevne har jeg antaget at det er danske lægemidler - det kan joi lige så vel være udenlandske - der er SÅ mange forskellige slags piller med de samme ting i, i alle mulige og umulige lande.

Flunipam har kun delekærv, men der refereres også jævnligt til "krydser" som F2'ere (eller F1'ere, afhængig af styrke), eller er det omvendt (same difference :)).

Titel:
Medlem

haha, undskyld misforståelsen :(

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det lyder som Rohypnol / F2'ere / etc.

Altså Flunitrazepam... Pas på med at blande dem med alkohol, det giver som regelt blackout og bedrøvede venner.

Titel:
Junior medlem

Kender også krydser som rivotril.. Bestemt ik nogen man ska æde for mange af.. De har i øvrigt en meget lang halveringstid..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Rivotril er Clonazepam det er bestemt ikke det samme som Flunitrazepam.
Clonazepam er ikke helt så hjernedødt som Flunitrazepam , vis man da kan sige en benzoer er mindre hjernedød end en anden :)

Medlem

Geografisk sted: hasselager
jBillede

ja det er kryster furdi en pille kan dele i 4 ;)

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Trold > Godt initiativ med et billede til at opklare uenighederne, men har du evt. mulighed for at lave et lidt skarpere et? Jeg synes personligt, at det er lidt svært at se den dobbelte delekærv, og jeg tror det vil være endnu sværere for folk der ikke ved at den er der.

Mvh. Psyko

Medlem

Geografisk sted: hasselager
Billede

HÅBER DET ER TIL OG SE :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
i øvrigt findes de også i 0.5 mg hvor de er orange de vidste på billedet er 2 mg og hvide

Titel:
Junior medlem

Rohypnol = flunitrazepam

de falske Rohypnoler som en overgang var ude = nitrazepam

Titel: Re: Krydser?
Junior medlem

Ja, der er mange forskellige svar på det hele syns jeg:P
Da jeg begyndte at interresse mig for stoffer, var robber (rohypnol/flunitrazepam) Aflange grønne piller hvor der stod 542 på. De bliver ikk lavet mere.
Men der bliver lavet piller med samme stof i, under et andet navn. De kraftigste robber man kan få nu er "flunipam f2", som bare er rund og hvid med delekærv hvor der står f på den ene side af stregen og 2 på den anden.

Krydser er "rivotril". Og grunden til de bliver kaldt det er fordi der er krydskærv på. Og på bagsiden står der "roche" og så det antal mg man har fået dem i. Krydser er ikke robber! Men minder om hinanden (efter min mening).

Og nej! Nitrazepam er ikk falske robber? Det er bar en anden benzo, ligesom robber og krydser og valium osv.
I den by jeg kommer fra er der bare ikke så mange robber i omløb, men flere krydser. Og her koster krydser omkring 20-25kr, medmindre man kender en som får dem på recept. Valium og nitrazepam koster ca. 10kr stk. Men robber (f2'er, som er dem jeg ville foretrække) ka du få op mod 40-50kr for her, fordi de er så kraftige, og lidt sværere at få fat på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]