Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 18:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej alle

Jeg har fornyligt introduceret en af mine venner for det fantastiske stof, MDMA. Vi har haft to fantastiske aftener på det nu, men der er noget der gør mig en smule urolig og bekymret.

Min ven oplever, at han under trippet kommer i en trance-ligende tilstand hvor han ikke er i stand til at kontrollere sig selv. Det kan komme imens han står op el. sidder ned. Han falder ikke, eller mister kontrollen fuldstændigt, men han begynder nærmest at ryste lidt og man kan mærke han er fraværende. Det står på i mellem 5 - 20 sekunder af gangen. Det er svært at komme i kontakt med ham imens det står på. Han siger at han nogle gange kan "holde det igen", men at det egentligt er meget dejligt, så han har ikke lyst til det. Det bliver beskrevet som en utrolig kildrende fornemmelse som starter fra fødderne og hurtigt bevæger sig op igennem hele hans krop. Når "trancen" er overstået, "vågner" han op og er en smule konfus - han bliver nærmest slået ud i de sekunder det står på, og skal så lige finde sig selv når han vender tilbage.

Jeg har aldrig oplevet andre der har oplevet noget ligende, og derfor har det gjort mig urolig. Det er sket begge gange han har prøvet det - første gang skete det kun et par gange, anden gang skete det oftere 7 - 10 gange.

Doserne har været nogenlunde forsvarlige, og første gang han prøvede det, valgte vi at insufflere da det således er nemmere at tilpasse dosis alt efter hvor følsom man er over for stoffet.

Nogle andre der har et bud på hvad det kan være, el. måske selv har oplevet noget ligende? Skal vi være urolige, bør han holde sig fra MDMA, el.?

På forhånd tak.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg synes tit, at jeg har oplevet noget lignende på lidt større doser. Det er ved at være lang tid siden, så husker det ikke vildt godt. Det starter som regelt med at kroppen begynder at "summe" og så begynder øjnene nærmest at vende det hvide ud og man forsvinder ligesom fra omgivelserne. Hvis jeg lader det blive ved (kan nærmest selv styre det), så oplever jeg tit, at jeg nærmest bliver suget ind i en drøm. Jeg kan være et helt andet sted og blive helt overrasket når jeg kommer til mig selv igen.

Det er lidt svært at forklare, men jeg håber det giver mening. Er der ikke mange her, der har prøvet noget lignende??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg har aldrig prøvet det du omtaler der. Det kan måske tænkes at det ikke er MDMA du har, og istedet et RC af en art, der er og har næsten ingen MDMA været i landet det sidste lange stykke tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Oplevede en kammi i weekenden på MDA, som havde lidt det samme i 4 timer... Han havde dog også kommet til at snuse en hel del og havde ikke prøvet det før.
Han var på et tidspunkt slet ikke til at komme i kontakt med, fordi han snakkede med køleskabet, men havde det fint nok efter alt at dømme, og kom fint til sig selv igen. Fik hældt en del vand på ham og han var ikke specielt varm. Han er dog idag rigtig træt, men det er forståeligt... :) Han siger også at han bestemt ikke tager så meget igen...

Medlem

Tak for svarene...

Entheo > Det kunne godt lyde lidt som dét du beskriver dér. Nu har jeg jo ikke selv prøvet det, men ved kun hvad min ven har fortalt mig om det, og hvordan jeg ser udefra hvordan han reagerer. Men glæder mig til at høre om andre har oplevet noget ligende.

Xtreme > Jeg er overbevist om at det er MDMA (hvis ikke, så MDA e.l.). Jeg har selv prøvet MDMA adskillelige gange, og kender derfor rusen - og min rus var helt "normal". I øvrigt har jeg EZ-testet det med positiv reaktion med Marquis-testen og resten af Complete-sættet. Men ellers et godt bud.

Xun > Jeg har aldrig selv prøvet MDA (af hvad jeg ved), men jeg tror ikke jeg umiddelbart ville kunne skelne de to stoffer fra hinanden. Men forskellen på din og min ven er åbenbart længden af "trancen". Min ven kan gå rundt og være helt "normal" (så normal som man nu er når man har taget MDMA), og pludselig forsvinder han ind i "trancen" som er omkring de 5 - 20 sek. kun.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har oplevet lignende episoder selv, bl.a. stået i trance på et toilet i en halv time og kigget ind i væggen. Man har det sateme godt, når man først er så blæst.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: skive
Skadeligt skal jeg ikke kunne sige om det er, men lækkert er det, det bedste i den situsion er at sidde i en dejlig stol/sofa og så eller bare læne hovedet tilbage og gå i en anden verden mens det står på. Mig og en kammerat har prøvet det hvor det skete samtidig og vi kom ind i hinandens tanker og verden, det var alt for flippet den aften, det sker nok aldrig igen hehe :) njoy my friend

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
OhImNew skrev:
Doserne har været nogenlunde forsvarlige

Hvad betyder det? Hvor mange mg tager i på en tur? (hvis i da ved det)

Medlem
Brugeravatar

jamen det ligger vel på omkring 150-200 for mit vedkommende når det er, men har så et system jeg gør det i.

Jeg tager ganske små doseringer af de 150-200 mg af gangen bare med 3-5 min interval og så pludselig er man i himlen :D

Junior medlem

Den følse eller oplevelse hvad man nu kan kalde det oplever jeg altid når jeg tager noget, kan faktisk selv styre hvornår jeg vil gøre det... Kalder det selv at jeg giver helt slip og lader mig bare flyde med strømmen af "lykke" og sanse oplevelser...

Når jeg gør det vender jeg også det hvide ud af øjnene og kramper en del... ( det ser rimelig skræmende ud for folk der ikke lige har set det før )

Men uden tvivl en super dejlig følse :D

p.s. kan faktisk gøre det på stort set alle stoffer men især MDMA og Keta er godt og nemt at gøre det på og selvfølgelig julemix endnu nemmer :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Det er vel lidt li' som til dagligt når man ''falder i staver'', der er vel blot forskellen at når man gør det når man er påvirket har man også den lækre rus. Så jeg kunne ikke forstille mig at det skulle skade ekstra meget :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har kun oplevet de trancelignende tilstande med XTC-piller og der kan man jo ikke ligefrem sige at det nødvendigvis er rent MDMA.

PLUR

Junior medlem
Brugeravatar

Som COA siger^^ Så har jeg også kun oplevet det med E-piller, aldrig rent MDMA. Det er rigtig lækkert - Og som en ven ville beskrive det. "Det er som at få et tredje øje" :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lfrederikv skrev:
Det er vel lidt li' som til dagligt når man ''falder i staver'', der er vel blot forskellen at når man gør det når man er påvirket har man også den lækre rus. Så jeg kunne ikke forstille mig at det skulle skade ekstra meget :rocking:

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men udfra folks forklaringer, lyder det altså ikke som om, at de bare "falder i staver".

Medlem

Drupe > Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg vil tro omkring 4 - 500 mg. Jeg er dog ikke sikker på MDMA'ens renhed, men jeg tror jeg tidligere har prøvet nogle krystaller som har været bedre - dette kommer let knust når vi får det, men stadig lidt klumpet... Men det kan man jo ikke rigtig vurdere noget udfra.

Men tak for svarene - det har beroliget mig lidt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
John D. Rockefeller skrev:
lfrederikv skrev:

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men udfra folks forklaringer, lyder det altså ikke som om, at de bare "falder i staver".

Nej det kan godt være.
Når jeg falder i staver på amf. starter det med at kilde nede i faderne og så kører det op i skridtet.
Men da jeg aldrig har prøvet mdma skal jeg selvfølgeligt ikke kunne sige noget om det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Jeg har tit oplevet det på højere doser af MDMA, det er måden jeg bliver påvirket på når jeg tager det.

Men extreme, der er masser af MDMA i landet rolig nu.

Medlem
Brugeravatar

Jep fandt da noget på tilbud den anden dag i en "discount" butik :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
OhImNew skrev:
Hej alle

Jeg har fornyligt introduceret en af mine venner for det fantastiske stof, MDMA. Vi har haft to fantastiske aftener på det nu, men der er noget der gør mig en smule urolig og bekymret.

Min ven oplever, at han under trippet kommer i en trance-ligende tilstand hvor han ikke er i stand til at kontrollere sig selv. Det kan komme imens han står op el. sidder ned. Han falder ikke, eller mister kontrollen fuldstændigt, men han begynder nærmest at ryste lidt og man kan mærke han er fraværende. Det står på i mellem 5 - 20 sekunder af gangen. Det er svært at komme i kontakt med ham imens det står på. Han siger at han nogle gange kan "holde det igen", men at det egentligt er meget dejligt, så han har ikke lyst til det. Det bliver beskrevet som en utrolig kildrende fornemmelse som starter fra fødderne og hurtigt bevæger sig op igennem hele hans krop. Når "trancen" er overstået, "vågner" han op og er en smule konfus - han bliver nærmest slået ud i de sekunder det står på, og skal så lige finde sig selv når han vender tilbage.

Jeg har aldrig oplevet andre der har oplevet noget ligende, og derfor har det gjort mig urolig. Det er sket begge gange han har prøvet det - første gang skete det kun et par gange, anden gang skete det oftere 7 - 10 gange.

Doserne har været nogenlunde forsvarlige, og første gang han prøvede det, valgte vi at insufflere da det således er nemmere at tilpasse dosis alt efter hvor følsom man er over for stoffet.

Nogle andre der har et bud på hvad det kan være, el. måske selv har oplevet noget ligende? Skal vi være urolige, bør han holde sig fra MDMA, el.?

På forhånd tak.

Det kan også være din kammerat ikke kan tåle MDMA/ekstrem følsom? I så fald, burde han nok lade vær med at indtage MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
OhImNew skrev:
Drupe > Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg vil tro omkring 4 - 500 mg. Jeg er dog ikke sikker på MDMA'ens renhed, men jeg tror jeg tidligere har prøvet nogle krystaller som har været bedre - dette kommer let knust når vi får det, men stadig lidt klumpet... Men det kan man jo ikke rigtig vurdere noget udfra.

Men tak for svarene - det har beroliget mig lidt.

4-500mg er altså også en pææænt stor dose :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]