OhImNew skrev:
Hej alle
Jeg har fornyligt introduceret en af mine venner for det fantastiske stof, MDMA. Vi har haft to fantastiske aftener på det nu, men der er noget der gør mig en smule urolig og bekymret.
Min ven oplever, at han under trippet kommer i en trance-ligende tilstand hvor han ikke er i stand til at kontrollere sig selv. Det kan komme imens han står op el. sidder ned. Han falder ikke, eller mister kontrollen fuldstændigt, men han begynder nærmest at ryste lidt og man kan mærke han er fraværende. Det står på i mellem 5 - 20 sekunder af gangen. Det er svært at komme i kontakt med ham imens det står på. Han siger at han nogle gange kan "holde det igen", men at det egentligt er meget dejligt, så han har ikke lyst til det. Det bliver beskrevet som en utrolig kildrende fornemmelse som starter fra fødderne og hurtigt bevæger sig op igennem hele hans krop. Når "trancen" er overstået, "vågner" han op og er en smule konfus - han bliver nærmest slået ud i de sekunder det står på, og skal så lige finde sig selv når han vender tilbage.
Jeg har aldrig oplevet andre der har oplevet noget ligende, og derfor har det gjort mig urolig. Det er sket begge gange han har prøvet det - første gang skete det kun et par gange, anden gang skete det oftere 7 - 10 gange.
Doserne har været nogenlunde forsvarlige, og første gang han prøvede det, valgte vi at insufflere da det således er nemmere at tilpasse dosis alt efter hvor følsom man er over for stoffet.
Nogle andre der har et bud på hvad det kan være, el. måske selv har oplevet noget ligende? Skal vi være urolige, bør han holde sig fra MDMA, el.?
På forhånd tak.
Det kan også være din kammerat ikke kan tåle MDMA/ekstrem følsom? I så fald, burde han nok lade vær med at indtage MDMA.