Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: kbh
Det siges at opiater er forstyrrende i en kvindes hormon system- bla andet at kvindelige narkomaner (heroin) for forstyrrelser i menstruationen osv...
Nogen der har viden om det.. og samt om der er andre stoffer som kan ødelægge ens fertillitet, enten permanent eller midlertidigt...??

Medlem

hmm virker ikke til at der er så mange der har skænket dette så mange tanker!!!

Medlem
Brugeravatar

Har du prøvet google? :) ikke fordi jeg har, men måske er der svar der? :)

Ellers så siger man jo at alle stoffer er dårlige for fertiliteten... Det burde vel gælde for både mænd og kvinder?
Selvom dem der spytter flest børn ud er efterhånden junkier eller eks-junkier. Ser man ihvertfald i min omegn heh :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg har også før læst om, at fast brug af opiater generelt, kan påvirke mestruationen og muligheden for at blive gravid.

Jeg har søgt lidt på google men fandt ikke umiddlebart noget.

Jeg fandt dog lidt på bluelight.ru

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=432572

Citat:
Lots of women don't get their periods when they are using heroin or are on methadone, I am one of them. Last time I got off dope I had not had mine for two years and it was another nine months of being clean before it came back.

og så den her tråd om effekten af forskellig stoffer på mandens forplantningsevne http://bluelight.ru/vb/showthread.php?p=7297933
Post 16 i den tråd indeholder en hel del info

Citat:
Heroin is known to interfere with normal hormone production, decreased testosterone production in men. Also tests done on mice in Iran, displayed that heroin reduced the amount, effectiveness and motility of sperm and testosterone.
Although moderate alcohol consumption does not affect male fertility, excessive alcohol intake alters hormone levels and reduces sperm count and sperm quality. Like cigarette smoking, use of marijuana also can adversely affect sperm count, sperm motility, and sperm morphology. Also read this in the tests done on mice in Iran.

It also reduces plasma testosterone levels. Use of cocaine negatively affects sperm parameters as well as the ability of sperm to penetrate cervical mucus.

Opiates (heroin, morphine) may reduce fertility in men by altering hormone production.

Anabolic steroids are sometimes used to increase muscle mass or strength, but they also influence production of reproductive hormones and can reduce fertility.

Ved godt du specifikt spurgte til kvinder, men måske nogle af de samme bivirkninger findes ved kvinder?

Hvis du har det godt med engelsk vil jeg anbefale dig at kigge nårmere på bluelight.ru. Deres "Other Drugs" forum er fyldt med folk, der har førstehåndserfaringer med opiatmisbrug og også med folk der bare generelt ved alt muligt om emnet.
Ellers kan du forsøge dig på erowid.org, selvom det kan være lidt svært at navigere rundt derinde...

Forsøger du selv at blive gravid, eller er du bare nysgerrig? Helt i orden hvis det ikke kommer mig ved... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
chazzi skrev:
Det siges at opiater er forstyrrende i en kvindes hormon system- bla andet at kvindelige narkomaner (heroin) for forstyrrelser i menstruationen osv...
Nogen der har viden om det.. og samt om der er andre stoffer som kan ødelægge ens fertillitet, enten permanent eller midlertidigt...??

Der findes en masse brevkasser rundt omkring på nettet, hvor man kan skrive anonymt til læger eller andre eksperter. Du kunne jo prøve at skrive en mail til dem?

Medlem

ja grunden til jeg spørger er at begyndte på mandolgin og kodein for ca 4 år siden for en frossen skulder, samtidig smed jeg p pillerne på det tidspunkt (ikke for at blive gravid), og lige siden har jeg haft manglene menstruationer.
Fik så konstateret pco (en sygdom med rod i hormonerne og manglene mens), og vi har været igennem nogle inseminationsforsøg.
Men det er som om mine hormoner er blokeret lidt selv under lægekontrol med diverde hormon medikamenter, og så tænkete jeg om det er mandolginen og kodeinen der går ind og fucker det op, har spurgt med fertillitetslægen men de ved det ikke!!!

Medlem

forresten tak for jeres søde svar, bliver efterhånden mere overbevist om at der kan være noget om det (selvom det jo sidestillet med heroin og metadon er meget mildere præperater)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

chazzi skrev:
ja grunden til jeg spørger er at begyndte på mandolgin og kodein for ca 4 år siden for en frossen skulder, samtidig smed jeg p pillerne på det tidspunkt (ikke for at blive gravid), og lige siden har jeg haft manglene menstruationer.
Fik så konstateret pco (en sygdom med rod i hormonerne og manglene mens), og vi har været igennem nogle inseminationsforsøg.
Men det er som om mine hormoner er blokeret lidt selv under lægekontrol med diverde hormon medikamenter, og så tænkete jeg om det er mandolginen og kodeinen der går ind og fucker det op, har spurgt med fertillitetslægen men de ved det ikke!!!

Findes der ikke nogle andre læger/eksperter på det område som kan rådgive bedre? :)

Medlem

jo måske

Medlem

how det gik lidt hurtigt , jo måske men synes bare det måske burde være med i indlægsedlen hvis det er en mulig bivirkning..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt sikkert, kan jeg kun bakke op omkring!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]