Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle psychedelia brugere. Jeg tænkte på om det er et problem at indtage amfetamin hver, eller næsten hver weekend? Er det meget skadeligt for kroppen, hvis man sørger for at spise og sove ordenligt før og efter indtagelse? Hvad kan man gøre for at mindske evt. skader? (:

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
øhh ja det er aldrig sundt at tage stoffer, men det regnede jeg nu med du vidste. med hensyn til hvad du kan gøre for at mindske evt. skader, så kan du jo stoppe med at tage amfetamin, og gå ordentlig tid i seng :lol:

Junior medlem

Ja jeg ved godt det ikke er særlig sundt at tage stoffer, Men alle folk gør det jo både lovlige og ulovlige i form af alkohol, nikotin, koffein osv. Det jeg egenligt vil have svar på om det er "Meget" skadeligt på langt sigt. I forhold til så mange andre stoffer som folk propper sig med hver eneste dag.

Junior medlem

Udover at spise ordentlig og få sovet (Hvis det er umuligt at falde i søvn, så kan hvile også gøre underværker). Så har jeg læst i en anden tråd at det er en rigtig god ide at få noget B6 og B12 Vitamin i hvert fald.

Derudover kan man vidst købe noget der hedder Tyrosin, som i sidste ende omdanner sig til dopamin i hjernen, men der skal en der ved mere end mig nok lige be- eller afkræfte at det er rigtigt, og ang. doser er der også en anden der skal på banen.

Men altså væske, mad, hvile/søvn og så vitaminerne - så er man da et stykke vej.

Og så bliver det jo selvfølgelig aldrig sundt at tage amfetamin hver weekend, ikke at jeg er hellig, for jeg gør det selv, men husk at holde nogen længere pauser en gang imellem i hvert fald!

Ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget, men synes lige jeg ville prøve at bidrage med lidt.

Hold jer muntre! :D

P.S.
Det er muligt at der er flere vitaminer der er en god ide at indtage, hvis man har været på "tur", men der skal igen lige en anden på banen, da jeg ikke er helt sikker.

Junior medlem

Hvad kan man for eksembel spise for at få B6 og B12 vitaminer?

Junior medlem

Jamen altså, jeg har sådan et glas med nogen kosttilskudskapsler i. Og der er i hvert fald både B6, B12 og en masse andet i - og jeg synes faktisk de hjælper dagen derpå.

Det glas jeg har hedder "Solaray Spektro - Multi-Vita-Min". Jeg kan ikke lige huske prisen, men der er i hvert fald alle mulige vitaminer i - Jeg tror det er at finde i de fleste supermarkeder.

Men hvis du tænker mad der indeholder disse vitaminer, så kan jeg ikke hjælpe, for det aner jeg godt nok ikke lige. Men prøv at google det, ellers er der nok andre herinde der ved det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er vist ingen tvivl om, at det er meget usundt at tage amfetamin hver weekend eller hver anden. Det begynder også at blive et mere eller mindre misbrug, og amfetamin kan have nogle virkelig ulækre bivirkninger. Så hold amfetaminen til højst én gang om måneden.

Medlem

Min egen erfaring er, at jeg aldrig når "baseline" hvis jeg tager amfetamin hver weekend. Med andre ord, kan det være ret svært at være i sit es, og finde balancen igen. Ud over dét, har jeg oplevet koncentrationsbesvær, stærkt nedsat appetit og ikke mindst forringet selvværd.

De få bekendtskaber jeg har, der har taget amfetamin hver weekend de sidste par år er tydeligt mærket af det. Alle har haft depressioner, og én er ved at blive små-psykotisk.

Jeg vil ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men jeg vil kraftigt anbefale dig at gøre dig nogen overvejelser omkring dit forbrug, og hvorfor du har brug for amfetaminen hver weekend. Husk nu også lige at lytte til krop og sind :)

Medlem

spørgsmålet er nok snarere hgvor meget du tar... hvis du bliver blæst hver eneste uge er det åbenlyst usundt, og det bør man afholde sig fra.

Hvis du tager moderate doser, er det langt sværere at svare på, jf mine andre tråde her på boardet (hvor jeg blir flamet fuldstændig for det synspunkt!). Et produkt som amf vil altd have skadelig virkninger i et eller andet omfang men hvor stor betydning det vil have på sigt ved moderate doser er svært at sige, ligesom det ikke er muligt at vurdere evenytuelle positive effekter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvordan du tager amfetamin har meget at sige. God HR er vejen frem! Så vil du opleve mindst negative effekter.. (Du skal ikke regne med eventuelle positive effekter.. ud over rusen)

Rens dit amfetamin. Det der bliver solgt er ikke særlig rent, men kreatin er ikke skadeligt. Det kan nogen af restprodukterne fra produktionen dog være.

Oral indtagelse. - Din næse har ikke godt af at du sniffer..

Spis frugt op til og efter rusen. - Vitaminer er vigtige

Drik vand! spis mad! lad vær med at hoppe ud i rusen på tom mave.

Sov reglmæssigt - Du kommer nok lidt senere i seng end du plejer, men drop morgenfesten.

Junior medlem

Okay guys. tak for de gode råd. Vil prøve at holde flere pauser. det er bare svært fordi jeg føler jeg får det kastet i nakken hver weekend. Men tak. :)
Evt. Flere gode råd, så sig endelig frem! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvor meget tager du? Er det hele weekenden? eller er det bare et par snitter inden du smutter i byen.. fortæl fortæl

Medlem

"(Du skal ikke regne med eventuelle positive effekter.. ud over rusen)"

Nej, for amfetamin er det eneste produkt i hele verden som ikke indeholder noget positivt for kroppen. Rusmiddlet alkohol forebygger hjertekarsygdomme, hash har visse positive effekter - men amfetamin er dårligt og kun dårligt for kroppen. Det må jo være rigtigt når Spiffeh siger det.

Junior medlem

EXJUNKIE skrev:
Hvor meget tager du? Er det hele weekenden? eller er det bare et par snitter inden du smutter i byen.. fortæl fortæl

Det er bare et par snitter om aftenen, når der er fest.
Det er ikke sådan at jeg bare SKAL tage det, det giver bare en fed rus til festen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
phornuphto, hvad med du modbeviser ham i stedet for at være sarkastisk? Hvis du rent faktisk mener at der er visse gode fysiske langtidseffekter af amfetamin så må du da godt skrive dem, ellers er dit indlæg absolut intet værd.

Desuden så skulle jeg mene at et produkt som hydrogencyanid heller ikke har nogen gode fysiske effekter på kroppen :)

Medlem

Morten på 14

Jeg har haft diskussionen med ham før så har ikke behov for at uddybe særligt meget, jf diverse tråde hvor det er blevet diskuteret.

Jeg kan ikke bevise at det har en positiv effekt hvad jeg jo også skriver ovenfor, jf "ligesom det ikke er muligt at vurdere evenytuelle positive effekter."

Men synes bare det er lidt interessant at han kan udtale sig skråsikkert om det når nu vi har eksempler på at andre rusmidler bidrager positivt i forskellige sammenhænge.

Jeg overdriver selvfølgelig når jeg skriver "det eneste produkt" - det synes åbenlyst. Men det er da ærlig talt noget besyndelrligt at skrive at trådstarter ikke skal regne med nogen positive effekter når vi har klare eksempler på det modsatte ift andre stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Okay, men man kan jo så konkludere at nogle andre stoffer har beviselige positive effekter, hvilket amfetamin ikke har. Det er hvad du selv siger. Og så længe intet er bevist, og man ikke kan bevise noget, så er man altså ude i en hypotese der er yderst svær at forsvare. Min pointe er at du ikke kan sige at bare fordi et stof kan have positive effekter, så behøver et helt andet stof, der ikke engang er beslægtet med de andre stoffer, ikke at have det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Amfetamin kan bruges til vægttab hos fede mennesker. Det er utrolig usundt at være fed, hvis man formår at slanke sig ved hjælp af amfetaminer kan man forøge sin levealder.

... Ja det er positive effekter.

Spiser man usundt, har et ekstremt højt kolersteroltal og høj puls - kan et halvt glas vin om dagen redde en fra hjerte kar sygdomme..

Ja det er positive effekter af alkohol.

... Står i de sitationer der, kan rusmidler for eksempel bruges... Men det er fandme dårlig medicin i forhold til at løbe sig en tur og spise noget frugt.

Medlem

Morten

Helt enig. Men læg mærke til spiffehs kommentar: "(Du skal ikke regne med eventuelle positive effekter.. ud over rusen)"

Hvor har han det fra? Det er jo et postulat som han skal dokumentere, men det gør han ikke. Derfor reagerer jeg.

Jeg forholder mig agnostisk til det, men skriver samtidig at det langtfra kan udelukkes da vi altså har tætbeslægtede eksempler på det modsatte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
spiffeh skrev:
Amfetamin kan bruges til vægttab hos fede mennesker. Det er utrolig usundt at være fed, hvis man formår at slanke sig ved hjælp af amfetaminer kan man forøge sin levealder.

... Ja det er positive effekter.

Spiser man usundt, har et ekstremt højt kolersteroltal og høj puls - kan et halvt glas vin om dagen redde en fra hjerte kar sygdomme..

Ja det er positive effekter af alkohol.

... Står i de sitationer der, kan rusmidler for eksempel bruges... Men det er fandme dårlig medicin i forhold til at løbe sig en tur og spise noget frugt.

Helt enig - lev sundt - dø sent...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]