Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hej venner.

For noget tid siden havde jeg et fantastisk trip med cubensis og en smule propranolol (beta-blocker). Propranololen tog jeg efter at have læst et sted på nettet, at medicinen ville gøre mig mere fokuseret på trippet, og ganske rigtigt, jeg havde det visuelt flotteste trip i mit liv.
Nu sidder jeg og overvejer om mit næste syretrip også skal inkludere propranolol, men jeg har sgu lidt problemer med at finde noget info omkring det, så jeg ved sgu ikke rigtig om syre og propranolol er en kombination der vil smide mig længere ud i universet end et normalt syretrip.

Er der nogle af jer der har erfaringer med denne combo?
Hvis det ønskes, kan jeg sagtens skrive en triprapport omkring min cubensis og propranolol oplevelse, jeg er allerede en smule igang med rapporten, men jeg kan ikke se nogen grund til at skrive en.

Peace out y'all

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Så vidt jeg ved er propranolols egenskab er at nedsætte blodtrykket, så man ikke så let "farer op", bliver nervøs og får hjertebanken, tendens til at svede osv. hvis man er nervøs.

Så jeg tror forskellen på enten at snuppe betablokkere inden psykadelika eller lade vær, er ganske minimal.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hmm.. dunno. Måske propanolols virkning på 5HT-1D receptoren har betydning.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
SunshineJunkie skrev:
Så vidt jeg ved er propranolols egenskab er at nedsætte blodtrykket, så man ikke så let "farer op", bliver nervøs og får hjertebanken, tendens til at svede osv. hvis man er nervøs.

Så jeg tror forskellen på enten at snuppe betablokkere inden psykadelika eller lade vær, er ganske minimal.

Jeg ved ingenting om betablokkere, men udfra det du siger der, kan jeg da netop KUN forestille mig at det vil have en effekt. Jeg oplever i hvert fald ofte at det er signalerne fra min krop der er katalysator for given tanke/associationsrække i trippet. Uden de signaler, eller med færre af dem, forestiller jeg mig at trippet er styret meget mere af tankeprocessen - ikke at det nødvendigvis skulle være en positiv ting, kroppen lærer som bekendt også... Det svarer vel lidt til at tage en benzo, bare uden den angstnedsættende effekt på psyken...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg stødte på igår, at propranolol undersøges i fornbindelse med 'posttraumatic stress disorder', da det angiveligt blokkerer dannelsen af følelsesmæssige minder.

Måske hvis du leder efter noget litteratur i den retning, du vil finde noget en mulig forklaring på din problematik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]