Jeg forstår dig udmærket, Solataris. Jeg drikker ikke rigtig selv alkohol. Jeg bryder mig hverken om rusen eller bivirkningerne. Alkohol er jo et opløsningsmiddel, som på mange måder skader din krop i længden. Der findes masser af alternativer, der langt fra er ligeså skadelige. Hvis jeg er til fest eller i byen med folk, der drikker, kan jeg da godt drikke lidt rødvin eller et par øl. Jeg gør det for det meste kun for at kunne skåle med folk, for på den måde at være lidt social. Jeg gør det med andre ord ikke for at beruse mig, for her benytter jeg forskellige alternativer. Det afhænger meget af situationen, hvad jeg vælger, og ja, sommetider laver jeg da heller ikke nogle helt vildt sunde kombinationer, men selv dem foretrækker jeg fremfor alkohol af adskillige årsager.
Nu skriver du jo bare, du søger alternativer, og der er jo meget at vælge imellem. Men hvis du ønsker nogenlunde samme sindstilstand, som de, der drikker, skal du jo nok kigge på downers. Personlig er jeg glad for benzodiazepiner som substitut til alkohol. Francis Begbie nævnte også GHB, og det tænker jeg også er et udmærket forslag, men det skal du passe på med. Især i kombination med alkohol og andre downers. Derudover kan jeg selv finde på at bruge opioider, men som med benzodiazepiner og GHB er der et afhængighedspotentiale at forholde sig til. Det gør sig i øvrigt også gældende for alkohol, og stortset alle andre psykoaktive stoffer.
Man kan selvfølgelig også vælge at køre på uppers, men igen, det afhænger jo helt af, hvilket selskab du er i. Der kan man evt. vælge en klassiker som amfetamin. Det skal bare tages med måde, som med alt andet. Og hvis nu stemningen er for det kan MDMA jo også være et alternativ. Så bliver du i hvert fald social. Men jeg synes, det på nogle måder er irriterende at være sammen med fulde mennesker på MDMA, fordi man er i en helt anden sindstilstand, og de er bare fulde og dumme, mens man selv føler man befinder sig på et ganske andet bevidsthedsplan. Personlig bryder jeg mig ikke om det.
Man kan også, som jeg selv gør, blande uppers med downers. Dette er ikke anbefalelsesværdigt, for du skal vide, hvad du laver. Sådan går jeg dog til fester og i byen, da jeg så kan regulere rusen efter behov, situationen taget i betragtning. Det har jeg selv mange glæder af.
Jeg vil dog aldrig anbefale psykedeliske stoffer, selv i lave doser. Nogle kan klare det, andre kan slet ikke!
Jeg håber, du kan bruge mit indlæg, men synes du bør være mere specifik.
Senest rettet af DrK 04 aug 2009 10:58, rettet i alt 8 gange.
|